Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 21:16
  #25
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Tog 50mg Oxascand runt 12 tiden idag, den dosen hjälpte verkligen i ett par timmar och jag kände äntligen att jag kunde funka som en vanlig människa igen. Sen vid kl 14 tog jag 20mg till och vid kl 16 tog jag 20mg till, nu tog jag 10mg till för jag känner mig väldigt orolig och lite panik, är det någon fara att ta mera? Vill ha bort oron NUUUUUU!

Ska egentligen bara ta dom här när jag får riktigt illa panikattacker och max i en vecka, för att om en vecka ungefär så ska escitalopram tydligen funka och ta bort min panik och oro vilket jag verkligen inte tror på.

Tror jag behöver starkare grejer utskrivet, men vet inte om jag kan fråga läkaren om det än och vet inte hur jag ska förklara för han vill verkligen inte att jag ska gå på benso som är beroendeframkallande.

Oj vad mycket du har tagit, inte farligt dock. All ångest går inte att ta bort om man inte vill bli beroende i det långa loppet. Om din medicin inte kommer hjälpa så finns det andra mediciner. Min ångest försvann nästan sågott som allt av venaflaxin med vissa undantag. Säg till läkaren att du tyckte effekten försvann för fort och om det finns något annat. Fråga kan du alltid. Sen finns ju svarta marknaden men jag måste varna dig för det då det är mkt lätt att man blir beroende.
Citera
2018-09-24, 18:27
  #26
Medlem
Fick nu nå jävla lergigan 50mg utskrivet, liknande atarax som jag blev trött och seg av bara, nej nu orkar jag snart inte mera. Piss läkare.
Citera
2018-09-24, 20:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Fick nu nå jävla lergigan 50mg utskrivet, liknande atarax som jag blev trött och seg av bara, nej nu orkar jag snart inte mera. Piss läkare.

Dina ambitioner är att vara bensoknarkare för resten av livet eller vad? Har du inga tankar om att kanske behandla grundproblematiken istället? Väldigt få läkare är villiga att skriva ut benso det första de gör. Det används i mycket allvarliga fall kontrollerat och sporadiskt om inget annat fungerar.
Lergigan kan du kasta åt helvete förresten. Det är högdosneuroleptika som kommer göra dig deprimerad i längden.
Citera
2018-09-24, 21:36
  #28
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Nej, fick anti depp i torsdags som ska hjälpa mot depression, oro och panik. Men läkaren sa att det tar 1-2 veckor innan dom funkar. Och ska ta oxascand tills dom andra funkar.

Men den låga dosen läkaren ville att jag skulle ta hjälper inte ett dugg.

Om du kan vänta ut effekten av dina antidepp så gör det, är läget kritiskt, köp på svarta marknaden så slipper du oroa dig.
Citera
2018-09-25, 01:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Dina ambitioner är att vara bensoknarkare för resten av livet eller vad? Har du inga tankar om att kanske behandla grundproblematiken istället? Väldigt få läkare är villiga att skriva ut benso det första de gör. Det används i mycket allvarliga fall kontrollerat och sporadiskt om inget annat fungerar.
Lergigan kan du kasta åt helvete förresten. Det är högdosneuroleptika som kommer göra dig deprimerad i längden.
10 oktober har jag tid hos psykolog, fanns ingen tidigare. Och jag är gärna en benso knarkare under tiden.
Citera
2018-09-25, 01:26
  #30
Medlem
Judinnas avatar
Du ska vara ärlig men överdriva lite.
Gäller det mesta inom myndighetsshit! (soc, psyk osv)
Citera
2018-09-29, 14:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Har ingen diagnos, men vet att jag haft ångest, panikångest, och haft väldigt svårt för det sociala i drygt 6 år, allt har blivit värre med åren och nu i 2 veckors tid har jag ständigt känt mig orolig, känns som jag har svårt att andas i princip hela dagarna, ett par gånger om dagen så får jag små panikattacker också som jag dock lyckas avstyra inom en minut ungefär.

Undrar hur processen ser ut innan man får nå medicin mot det här? Skulle vara skönt att veta innan jag söker hjälp. Kan det ta flera veckor?
Jag har lidit av svår ångest samt depression i 25 år. Var inom vården under en period på 11 år.
Jag har träffat hälften av stadens läkare och hjärnskrynklare, och gått på hälften av alla SSRI/SNRI som finns på dom svenska apoteken men aldrig, fått benso utskrivet.
Gick på diazepam dagligen i 4 års tid som jag införskaffade på svarta marknaden vilket var det första som fungerade.
Nu har jag "bara" tillgång till alprazolam så jag har fått gå över på tyngre grejer p.g.a. att jag aldrig får diazepam av vården. Ligger på 2 - 4 mg alprazolam dagligen.
Citera
2018-10-24, 23:34
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Dina ambitioner är att vara bensoknarkare för resten av livet eller vad? Har du inga tankar om att kanske behandla grundproblematiken istället? Väldigt få läkare är villiga att skriva ut benso det första de gör. Det används i mycket allvarliga fall kontrollerat och sporadiskt om inget annat fungerar.
Lergigan kan du kasta åt helvete förresten. Det är högdosneuroleptika som kommer göra dig deprimerad i längden.

Högdosneuroleptika? Det stämmer väl inte?
Citera
2018-10-25, 12:59
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Högdosneuroleptika? Det stämmer väl inte?

Jo det är neuroleptika i ren form. Däremot är den antipsykotiska effekten lägre än den som används mot psykoser.
Finns fortfarande risk för hjärnskador och extrapyramidala biverkningar. Även metabola störningar och på reproduktionssystemet.
Citera
2018-10-26, 00:55
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jo det är neuroleptika i ren form. Däremot är den antipsykotiska effekten lägre än den som används mot psykoser.
Finns fortfarande risk för hjärnskador och extrapyramidala biverkningar. Även metabola störningar och på reproduktionssystemet.

Och det skrivs ut som ”helt ofarliga”. Neuroleptika är rävgift. Men av dessa s.k. sömnmediciner/allergitabletter, är atarax ett bättre alternativ om man nu måste ta dessa?

Jag reagerar negativt på allihopa (propavan, lergigan osv) men Atarax tolerar min kropp även om effekten är rätt värdelös.
Citera
2018-10-26, 11:18
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Och det skrivs ut som ”helt ofarliga”. Neuroleptika är rävgift. Men av dessa s.k. sömnmediciner/allergitabletter, är atarax ett bättre alternativ om man nu måste ta dessa?

Jag reagerar negativt på allihopa (propavan, lergigan osv) men Atarax tolerar min kropp även om effekten är rätt värdelös.

Skrivs även ut till spädbarn, hur sjukt är inte det? Atarax är mildare så sett men är ju inte lika sövande. Inget neuroleptikum och saknar i princip antikolinerg effekt. Just antikolinergika är inte bra heller att äta en längre tid då det har visats ”föråldra” hjärnan.
Citera
2018-10-26, 11:20
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Och det skrivs ut som ”helt ofarliga”. Neuroleptika är rävgift. Men av dessa s.k. sömnmediciner/allergitabletter, är atarax ett bättre alternativ om man nu måste ta dessa?

Jag reagerar negativt på allihopa (propavan, lergigan osv) men Atarax tolerar min kropp även om effekten är rätt värdelös.

Skrivs även ut till spädbarn, hur sjukt är inte det? Atarax är mildare så sett men är ju inte lika sövande. Inget neuroleptikum och saknar i princip antikolinerg effekt. Just antikolinergika är inte bra heller att äta en längre tid då det har visats ”föråldra” hjärnan.
Antihistaminer mot sömnproblem är ju egentligen lite trubbigt. Kan köpa det om det föreligger någon allergi i botten men annars bör man behandla sömnbesvären på andra sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback