Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 20:39
  #1
Medlem
Energiknippes avatar
Viaplay Fighting upphör
Tidigare har huvudkorten på alla UFC-galor sänts via abonnemanget Viaplay Fighting för 199 kronor i månaden, men det paketet upphör nu inför UFC 229 som går av stapeln den 6 oktober. Detta meddelar Nordic Entertainment Group, som äger streamingtjänsten Viaplay.

Viaplay Fighting-utbudet ingår numera i paketet Viaplay Sport, till en kostnad av 399 kronor i månaden. Då ingår inte matcher som säljs via PPV.

– Vi erbjuder inte längre ett specifikt Viaplay Fighting-paket. Vi ser ständigt över vår paketering och då är PPV en modell som ger oss möjlighet att fortsätta visa den bästa kampsporten, säger Fredrik S Johansson, presschef på NENT Group, till MMAnytt.


Första PPV-matchen är Connor vs Khabib
https://www.mmanytt.se/exklusivt/via...forutsattning/


Jäkligt trist. Kommer sannolikt säga upp mitt paket. Kan likaväl ha UFC Fightpass.
Citera
2018-09-04, 20:55
  #2
Avstängd
Panshiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Viaplay Fighting upphör
Tidigare har huvudkorten på alla UFC-galor sänts via abonnemanget Viaplay Fighting för 199 kronor i månaden, men det paketet upphör nu inför UFC 229 som går av stapeln den 6 oktober. Detta meddelar Nordic Entertainment Group, som äger streamingtjänsten Viaplay.

Viaplay Fighting-utbudet ingår numera i paketet Viaplay Sport, till en kostnad av 399 kronor i månaden. Då ingår inte matcher som säljs via PPV.

– Vi erbjuder inte längre ett specifikt Viaplay Fighting-paket. Vi ser ständigt över vår paketering och då är PPV en modell som ger oss möjlighet att fortsätta visa den bästa kampsporten, säger Fredrik S Johansson, presschef på NENT Group, till MMAnytt.


Första PPV-matchen är Connor vs Khabib
https://www.mmanytt.se/exklusivt/via...forutsattning/


Jäkligt trist. Kommer sannolikt säga upp mitt paket. Kan likaväl ha UFC Fightpass.
Du som verkar kunna, kan du berätta mer om alternativen? Vad är UFC Fightpass? Ett medlemskap där man kan se UFC matcher? När ska Connor slåss nästa gång?

Edit: Ojdå...

Citat:
UFC 229
Khabib vs McGregor
Sun, Oct 7, 2018 4:00AM
Las Vegas
Due to broadcast restrictions, this video is not available within a UFC® FIGHT PASS™ subscription or as a pay-per-view in your region. Please check your local TV listings for viewing information.

This event is currently blacked out in your region.

Watch on TV3 and Viaplay
Citera
2018-09-04, 21:04
  #3
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panshiri
Du som verkar kunna, kan du berätta mer om alternativen? Vad är UFC Fightpass? Ett medlemskap där man kan se UFC matcher? När ska Connor slåss nästa gång?

Edit: Ojdå...

UFC fighpass kostar ca 99:- i månaden och innebär att du kan se alla early prelims, alla prelims och main card som inte är PPV.

I framtiden kommer du på Viaplay kunna se allt UFC icke-ppv galor i sportpaketet. PPV måste köpas. Så, vill du bara se på fighting är det billigare med UFC fighpass (www.ufc.com). Vill du se connors matcher i framtiden får du betala 500:- per gala.
Citera
2018-09-04, 21:06
  #4
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Så UFC kommer jag som Viaplay Sport-kund automatiskt få på mitt konto framöver utan tillagda kostnader? Eller är det något jag haft hela tiden utan att veta om det?
Citera
2018-09-04, 21:14
  #5
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Så UFC kommer jag som Viaplay Sport-kund automatiskt få på mitt konto framöver utan tillagda kostnader? Eller är det något jag haft hela tiden utan att veta om det?

finns mängder med olika kombinationer hos viasat. du får ringa och kolla
Citera
2018-09-04, 21:38
  #6
Moderator
Protons avatar
Kampsport --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback