Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-09-06, 18:25
  #49
Medlem
Jag kör kvällar efter alla rutiner är fixade med ungar, mat och fruga!
Istället för att lägga mig i soffan vid 20:00 och glo på tv tar jag mig till gymmet. Kör varje dag i stort sett nu gör tiden.
Citera
2018-09-07, 13:20
  #50
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag riktar frågan till alla med småbarn och heltidsjobb.. Stiger ni upp 04.30 och tränar på morgonen? Eller tränar ni efter jobbet och kommer hem först när småbarnen sover så att ni aldrig får träffa dem?

Det är så frustrerande att aldrig hinna med den träning som jag planerat.. Planeringen fuckas upp hela tiden.
Jodå, det går att få till att fungera. Man måste bara samarbeta med dena andre föräldern, precis som nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag har barn. Min flickvän och jag delar på ansvaret. Ibland tar hon hand om barnen och då tränar jag. Ibland tar jag hand om barnen och har hon sin fritid.
Jag har nu två-tre dagar då jag kan komma hem senare och mamman har huvudansvaret. På den tiden hinner jag med att både träna, träffa kompisar och ha andra intressen. I utbyte har jag ungen 2-3 dagar då hon får göra detsamma. Är man ensamstående förälder förstår jag att det kan bli svårare, men man får försöka ta hjälp av omgivningen också.

Jag har flera kompisar som av olika anledningar vill ha, men inte kan få, barn. De sitter mer än gärna barnvakt några timmar och lattjar med ungen. Det måste inte alltid vara mormor/farfar osv.

Problemet brukar mer vara trötthet och dåliga rutiner, men det går att kämpa sig igenom.
Citera
2018-09-10, 12:12
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag riktar frågan till alla med småbarn och heltidsjobb.. Stiger ni upp 04.30 och tränar på morgonen? Eller tränar ni efter jobbet och kommer hem först när småbarnen sover så att ni aldrig får träffa dem?

Det är så frustrerande att aldrig hinna med den träning som jag planerat.. Planeringen fuckas upp hela tiden.

Som med allt annat tror jag det handlar om hur mycket man vill någonting. Har inte småbarn men om du planerar dina dagar kan man nog klämma in lite träning mellanåt
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback