Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-04, 11:17
  #1
Medlem
Adriadnes avatar
Jag riktar frågan till alla med småbarn och heltidsjobb.. Stiger ni upp 04.30 och tränar på morgonen? Eller tränar ni efter jobbet och kommer hem först när småbarnen sover så att ni aldrig får träffa dem?

Det är så frustrerande att aldrig hinna med den träning som jag planerat.. Planeringen fuckas upp hela tiden.
Citera
2018-09-04, 11:28
  #2
Medlem
Cannibalizations avatar
Nu har jag inte småbarn, men jag brukar klämma in ett pass på morgonen genom att gå upp någon timme tidigare än vad jag annars behöver.
Citera
2018-09-04, 11:39
  #3
Avstängd
olasvenssons avatar
Jag har barn. Min flickvän och jag delar på ansvaret. Ibland tar hon hand om barnen och då tränar jag. Ibland tar jag hand om barnen och har hon sin fritid.
Citera
2018-09-04, 11:50
  #4
Medlem
Jag har två barn (3 och 6 år).
Mitt träningsschema just nu:
Måndag: ---
Tisdag: Lunchlöpning 8 km högt tempo
Onsdag: Inlines med stavar tur och retur jobbet, vanligtvis 8-12 km
Torsdag: Löpning tur och retur jobbet, vanligtvis 8-12 km med några intervaller.
Fredag: ---
Lördag eller söndag: Långpass löpning, vanligtvis 15-21 km

På måndag, tisdag och fredag cyklar jag till och från jobbet, men det blir oftast bara 8 km så inte mycket till träning.

Jag ska försöka klämma in ett simpass någon morgon också, men fokus innan Lidingöloppet är löpningen och lite upptakt inför Vasaloppet med stakträningen.
Citera
2018-09-04, 12:15
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Har inte heller barn men går upp 04.30 för att hinna träna innan jobbet. Prioriteringar. Och jag värdesätter tiden efter jobbet högt.
Citera
2018-09-04, 12:21
  #6
Medlem
Om jag tränar efter jobbet kommer jag hem vid 1730. Känns ju inte helt orimligt att få det att passa ihop med barn. Orimligt om jag varit ensamstående kanske. Men då finns det ju barnpassning på gymmet. 3 pass i veckan är inte några konstigheter att få ihop.

Man är ju oftast två med barn. Man behöver ju då inte alltid vara båda samtidigt. Man får ju planera ihop för att få intressen att fungera.
Citera
2018-09-04, 12:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag riktar frågan till alla med småbarn och heltidsjobb.. Stiger ni upp 04.30 och tränar på morgonen? Eller tränar ni efter jobbet och kommer hem först när småbarnen sover så att ni aldrig får träffa dem?

Det är så frustrerande att aldrig hinna med den träning som jag planerat.. Planeringen fuckas upp hela tiden.

Jag stiger upp 04:30 och tränar, tycker det är skönt att komma igång och ha det gjort.
Citera
2018-09-04, 12:43
  #8
Medlem
Man behöver inte träna mer än 30 minuter varannan dag. Träna högintensivt med väldigt kort vila mellan set och övningar. Är det så att det är krångligt att ta sig till ett gym så är det nog bättre om du skaffar prylar och tränar hemma istället.
Citera
2018-09-04, 12:43
  #9
Medlem
Prioriteringar.

Av erfarenhet vet jag att det inte är någon idé att argumentera i ämnet. Den som inte tränar lever i förnekelse och trots sjukhusbesök och hot om diabetes osv så finns det fortfarande många argument om varför personen inte tränar.

Den som väljer att inte lägga tid på träning medan den är frisk får ta igen den tiden i sjukdom som äldre sen.
Citera
2018-09-04, 13:42
  #10
Medlem
Krongjorts avatar

Varierar såklart. Perioder där det finns mindre möjligheter till gym så brukar det antingen bli ute-gym där det även finns lekpark, träning vid lekpark, eller så blir det super-sets i köket medan maten förbereds.

Svårare var det när avkomman var mycket yngre förstås, men fantasin sätter gränserna som man brukar säga.
Citera
2018-09-04, 13:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort

Varierar såklart. Perioder där det finns mindre möjligheter till gym så brukar det antingen bli ute-gym där det även finns lekpark, träning vid lekpark, eller så blir det super-sets i köket medan maten förbereds.

Svårare var det när avkomman var mycket yngre förstås, men fantasin sätter gränserna som man brukar säga.

I köket? Berätta.
Citera
2018-09-04, 13:53
  #12
Medlem
Krongjorts avatar

Klassisk bar för kroppviktsövningar i dörröppningen till köket, romerska ringar fästa i den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback