Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 10:38
  #1
Medlem
Min sony ericsson j105 i som jag haft sedan 2010 börjar tackla av på allvar.
Står därför nu i begrepp att införskaffa min första smartphone.

Är väldigt tekniskt ointresserad och okunnig, men vill ha en smart telefon med god battertid och som enkelt går att förstå sig på. Jag behöver inte och vill inte surfa i den, det gör jag på vanliga datorer.

Jag använder knappt min mobiltelefon jag har nu, det kan gå en vecka mellan samtalen och jag sms mest med den, eller gjorde rättare sagt.

Vill inte ha kontantkort så vilket abonnemang som är bäst för mig vet jag inte, har Telia på nuvarande mobil och vill ha kvar Telia. Telefon räkningen jag har brukar allt som oftast ligga på hundrafemtio till högst tvåhundra kronor i månaden.

Tacksam för råd.
Citera
2018-09-04, 11:01
  #2
Medlem
Rospigg1s avatar
Om du vill ha bra batteritid, så skulle jag tänka om och kanske inte välja en smartphone
Citera
2018-09-04, 11:05
  #3
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Min sony ericsson j105 i som jag haft sedan 2010 börjar tackla av på allvar.
Står därför nu i begrepp att införskaffa min första smartphone.

Är väldigt tekniskt ointresserad och okunnig, men vill ha en smart telefon med god battertid och som enkelt går att förstå sig på. Jag behöver inte och vill inte surfa i den, det gör jag på vanliga datorer.

Jag använder knappt min mobiltelefon jag har nu, det kan gå en vecka mellan samtalen och jag sms mest med den, eller gjorde rättare sagt.

Vill inte ha kontantkort så vilket abonnemang som är bäst för mig vet jag inte, har Telia på nuvarande mobil och vill ha kvar Telia. Telefon räkningen jag har brukar allt som oftast ligga på hundrafemtio till högst tvåhundra kronor i månaden.

Tacksam för råd.

https://www.elgiganten.se/product/mo...cx_GQodppkOeg#

Märket Doro har enkla och smarta lösningar.

Kan du inte behålla det abonnemanget som du har?

Det är ju billigt?

Annars finns det något som jag sett reklam för som heter "hallon" som inte verkar så dyrt.

Ett tips är att "friköpa" mobilen så blir din månadskostnad väldigt låg.

(Finns ännu billigare mobiler än den jag länkade till)
Citera
2018-09-04, 12:40
  #4
Medlem
Var som dig innan jag skaffade smartphone.
Nu ligger i soffan och surfar istället för att sitta på en fast plats som skrivbord där man har sin dator.

Vet ej hur gammal du är eller vad du använder internert till men finns många saker en smartphone kan användas till som underlättar vardagen.

Xiomi redmi kollektion måste vara de billigaste och bästa telefon för priset.

Annars testa att köpa nån begagnad på facebook annars.

Batteri tid suger på smaetphonea om man har ljusryrkan på max och massa appar som kör i bakgrundet.

Jag rekommenderar dig att gåbtill en butik och testa olika telefonen för att få en hum hur allt kommer funka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback