Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 04:54
  #1
Medlem
Går det att som Svensk medborgare köpa och hyra ut hus i USA(rental properties)? Detta fungerar inte riktigt om man vill gå med vinst varje månad i Sverige men den amerikanska marknaden är myket lukrativ. Fungerar detta?
Citera
2018-09-04, 06:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok99
Går det att som Svensk medborgare köpa och hyra ut hus i USA(rental properties)? Detta fungerar inte riktigt om man vill gå med vinst varje månad i Sverige men den amerikanska marknaden är myket lukrativ. Fungerar detta?

Ja. Har gjort så sedan 1989. Första åren som privatperson och senare som företag.
Citera
2018-09-04, 08:21
  #3
Medlem
Jag är också intresserad av detta, kan någon beskriva hur man exakt går tillväga? Måste man ha pengarna kontant för att köpa där eller kan man ta ett banklån och sedan betala amortering? Hur mycket % i avgift tar företagen som hjälper en med att skriva avtal med hyresgäst då man inte själv kan vara där på plats?

Att köpa mer än en lägenhet i Sverige är ett skämt då man inte får hyra ut dem hur man vill utan speciella anledningar, finns således ingen anledning att investera i fastigheter i Sverige.
Citera
2018-09-04, 10:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Jag är också intresserad av detta, kan någon beskriva hur man exakt går tillväga? Måste man ha pengarna kontant för att köpa där eller kan man ta ett banklån och sedan betala amortering? Hur mycket % i avgift tar företagen som hjälper en med att skriva avtal med hyresgäst då man inte själv kan vara där på plats?

Att köpa mer än en lägenhet i Sverige är ett skämt då man inte får hyra ut dem hur man vill utan speciella anledningar, finns således ingen anledning att investera i fastigheter i Sverige.

Som icke resident skulle jag säga du ordnar din egen finansiering. Ingen amerikansk bank kommer låna ut en dollar till dig.
Sedan kan du ju ta ett blanco lån i Sverige (eller var du nu bor) om du inte har summan kontant

Oftast tar en hyresförmedlare 10% av hyran. Beroende på vad för bostad du köper så finns det förmedlare för allt från negerslum till miljon dollar homes.
Observera att hyra är en skattepliktig inkomt i USA och du skall deklarera och skatta i USA för detta.

Vill du tillåta Sec8 vouchers?
Citera
2018-09-04, 10:12
  #5
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Oftast tar en hyresförmedlare 10% av hyran. Beroende på vad för bostad du köper så finns det förmedlare för allt från negerslum till miljon dollar homes.
Går det verkligen att göra någon betydande vinst med 10% bort?
Är också intresserad av detta, har ett antal miljoner som jag inte lyckats hitta något bra sätt att investera på.
Känns ju iofs trist att köpa fastigheter idag i USA med tanke på den svaga kronan.
Citera
2018-09-04, 10:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Går det verkligen att göra någon betydande vinst med 10% bort?
Är också intresserad av detta, har ett antal miljoner som jag inte lyckats hitta något bra sätt att investera på.
Känns ju iofs trist att köpa fastigheter idag i USA med tanke på den svaga kronan.

Beror väl helt på hur mycket eget arbete du är villig att lägga ner på ditt negerhus.

Köp en uppruttnad 3-4br trailer på en plätt mark för $25-35K Bör vara hyfsat lätt att hitta i områden där folk faktiskt vill bo.
Renovera själv till en för Sec8/HUD aceeptabel standard. Säg $10K plus 3-4månaders eget helgarbete.

Kan du förmodligen få $750-900 månad av socialfallsnegerfamilj.

Slitage enormt,men spelar ingen roll. Det är negrer som ska bo där.

Andra alternativet är att gå i totalt motsatt rikting och satsa på hur för $1M+ och hyra ut till det klientelet.

Att slabba med vanligt folk med vanliga inkomster är meningslöst.
Då får du helt andra krav och ingen Sec8 voucher.

SEK är urstark idag. Vänta något år så kommer det bli åka av...
Citera
2018-09-05, 05:25
  #7
Medlem
Tack för alla svar, hur hittar man bra deals samt vet att man garanterat får hyresgäster? Anledningen till att jag vill göra detta är för att tjäna passiv inkomst som man efter ett tag kan investera i en kontantinsats för nytt hus att hyra ut. Vad är era motiv?
Citera
2018-09-05, 09:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok99
Tack för alla svar, hur hittar man bra deals samt vet att man garanterat får hyresgäster? Anledningen till att jag vill göra detta är för att tjäna passiv inkomst som man efter ett tag kan investera i en kontantinsats för nytt hus att hyra ut. Vad är era motiv?

Det är något du själv får lägga ner tid pengar och energi på,eller betala någon annan för att ordna åt dig.
Vad trodde du? Att någon ska ge dig bra deals utan att få nått för det??
Citera
2018-09-06, 05:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Det är något du själv får lägga ner tid pengar och energi på,eller betala någon annan för att ordna åt dig.
Vad trodde du? Att någon ska ge dig bra deals utan att få nått för det??
Menade inte så, bara undrade hur ni går till väga för att hitta bra deals
Citera
2018-09-06, 09:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok99
Menade inte så, bara undrade hur ni går till väga för att hitta bra deals


Och då frågar jag hur mycket är du villiga att betala för den informationen?
För du försöker väl inte fiska efter sådant som ger dig all vinst och någon annan får ingenting för sin kunskap......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback