Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 03:21
  #1
Medlem
Hörde från min son på 7 år igår att hans mamma sagt att han och dottern kan kalla hennes kille för ”specialpappa”...
Är jag dum i huvudet som tycker ”specialpappa” känns jävligt fel?
Citera
2018-09-04, 03:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magr123
Hörde från min son på 7 år igår att hans mamma sagt att han och dottern kan kalla hennes kille för ”specialpappa”...
Är jag dum i huvudet som tycker ”specialpappa” känns jävligt fel?
Tycker du det är fel att de har en annan man som fadersgestalt om något händer dig? Är han hemsk? Jag bara försöker få dig att se en annan vinkel.

Är du orolig för att de glömmer dig, så kanske du ska fundera på om du är där för dom tillräckligt istället.
Citera
2018-09-04, 03:34
  #3
Medlem
Panthermals avatar
Du vet att det är väldigt vanligt att låtsaspappor utnyttjar barnen sexuellt? Sov så gott nu.
Citera
2018-09-04, 03:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panthermal
Du vet att det är väldigt vanligt att låtsaspappor utnyttjar barnen sexuellt? Sov så gott nu.
Källa?
Citera
2018-09-04, 05:13
  #5
Medlem
Hur länge har de hängt ihop?
Pratar vi 6 månader eller 6 år?

Man har bara en pappa. Vad är syftet med att ditt ex försöker ta titeln ifrån dig?
Fråga henne hur hon skulle känna det ifall barnen skulle kalla din tjej för specialmamma eller bara mamma.
Varför inte bara kalla den där snubben vid förnamn?
Citera
2018-09-04, 05:51
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Att han skall kallas för någon som helst form av pappa tycker jag låter knepigt. Det här handlar nog mer om viljan hos kärringen att hennes nya man skall vara pappa åt ungarna. Barn som har god kontakt med sin riktiga pappa känner sällan behov av att kalla någon annan man för pappa. Däremot så är det ju toppen om gubben är en bra man och förebild för ungarna.

Om någon unge själv väljer att naturligt kalla gubben för någon form av pappa så är det såklart helt i sin ordning så länge gubben känner sig bekväm med det.
Citera
2018-09-04, 08:04
  #7
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magr123
Hörde från min son på 7 år igår att hans mamma sagt att han och dottern kan kalla hennes kille för ”specialpappa”...
Är jag dum i huvudet som tycker ”specialpappa” känns jävligt fel?

Har han klivit in i ett förhållande med en kvinna som redan har 2 barn får han kallas vad som helst.
Citera
2018-09-04, 09:00
  #8
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magr123
Hörde från min son på 7 år igår att hans mamma sagt att han och dottern kan kalla hennes kille för ”specialpappa”...
Är jag dum i huvudet som tycker ”specialpappa” känns jävligt fel?

Säker på att du hörde rätt? Kan det varit "specialapa"?

Låter jävligt tveksamt. Styvpappa kanske inte fungerar längre med tanke på all jävla pedofili men vad är det för fel att namnge personen som Anders eller fan han heter?
Citera
2018-09-04, 09:36
  #9
Medlem
hakro807s avatar
Bara att inse att i många fall tar styvpappan ett mycket större ansvar för barnen än vad den biologiska pappan gör. Varför skulle då inte titeln specialpappa få användas, varför är det mer kontroversiellt än styvpappa?
Citera
2018-09-04, 17:57
  #10
Medlem
Obs! Ny här, hur fan citerar man?? Eller går det dåligt med Iphone?

Kör ett långsvar sålänge...

Att man inte är där för barnen tillräckligt tror jag de flesta skilda föräldrar upplever, jag är dock inte orolig för att snubben skulle vara där mer.
Jag tycker inte att nåns nya snubbe/snubba blir ens barns styv/special/extraförälder, varför inte kalla dem vid namn?
Det är inget fel på killen, jag har lite svårt för honom because reasons.
Anyways, jag pratade med henne idag och hon säger att hon inte sagt något åt det hållet, jag litar på det för hon är en vettig människa.
Tack för svar!

Panthermal, var du rolig nu eller?
Citera
2018-09-04, 18:34
  #11
Medlem
EnGodForlorares avatar
Usch! Det låter som ditt ex försöker förskjuta dig ut ur dina barns liv. Vill du ha kontakt med barnen får du säga åt henne att det hon håller på med inte är ok på något vis.
Citera
2018-09-08, 09:08
  #12
Medlem
Det är väl inget att bry sig om. Sluta oroa dig. Att dom använder "specialpappa" tyder ju på att dom inte försöker ta bort din roll som "pappa". Dom vill väl bara skilja på dig och nya i konversationer men är osäkra på hur.

Specialpappa låter som en utvecklingsstörning imo
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback