Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 20:37
  #1
Medlem
Tänkte ge min syn på partypoker nu när jag endå testat den, och kanske är det någon här som funderar på klienten och kan få lite hjälp med beslutet om att göra ett konto eller inte.

För att börja så kan man inte använda Chrome för att komma in på deras webbläsare för att ladda ner klienten eller göra ett konto. Sen var det svårt att lyckas ladda ner klienten då hemsidan krånglade när jag använde det där äckliga explorer, kan ha varit tillfälligt att det gick segt. Annars var det inget fel på deras hemsida, utan den var enkel att manövrera sig på. Dock får den ett lågt betyg om man jämför med andra poker hemsidor. Sen skulle man ladda upp ett id för bekräfta kontot, och det gick snabbt och smidigt, tog någon timme bara. Pengarna jag satt in fanns direkt på kontot direkt efter jag satt in dom.

Pokerklienten när man väl hade laddat ner den gillade jag också. Det var lätt att ställa in allt så det blev som man ville + att jag fann utseendet stilrent och skönt för ögonen. Det enda jag inte lyckades lösa var chatten som jag ändå inte finner så viktigt.

Nu till själva pokerborden.
Jag spelade 0.10-0.25 med 25 dollar i inköp. Och i likhet med klienten var även pokerborden behagliga rent utseendemässigt. Rakebacken gick igång automatiskt om jag minns rätt och man kunde följa hur mycket man skulle få tillbaka enkelt då informationen fanns bredvid ens saldo i pokerklienten. Man fick mellan 25-40% beroende på hur mycket man rakade, dock fick man utbetalningarna från de varje vecka så började det om och gör det svårt att komma upp till 40% på micro stakes. Tror jag körde cirka 25 timmar första veckan och fick tillbaka 50 dollar med rakebacken.

Sen laggar pokerborden konstant och det är små fördröjningar på allt som jag fann ganska irriterande, men något jag hade kunnat stå ut med om motståndet hade varit mjukare. Sen när det var showdown hade man typ 1 sekund att se vem som vann där båda händerna visades typ likadant och det var svårt att veta vem som vann förrns man såg vart potten rörde sig. Väldigt irriterande faktiskt när man lirar flera bord.

Om man jämför 0.10-0.25 på partypoker med 1-2 på SvS så är SvS fruktansvärt mycket mjukare. Vart lite förvånad i början när det 3bettades hela tiden där jag låg på 11% 3bet i snitt, och det var oftast 1-2 till som hade samma.

Jag gör den här recensionen efter att precis har spelat på SvS och på dom fyra borden fick jag vara mer eller mindre ifred när jag 3bettade och det var sällan någon 4bettade mig eller gjorde något fuffens på floppen. Kanske gjorde denna vana från SvS att jag blev överaggressiv på partypoker när folk spelade tillbaka mot mig oftare.

Mycket regs på partypoker och hade du 1 spelare på bordet som man inte kände igen sen tidigare fick man vara glad.

Du kan inte "table selecta" heller då alla spelare är anonyma tills du lagt big blind, vilket kan vara ett stort + om man bara spela ibland för att det är kul. Då slipper man regsen som jagar en i hälarna. Detta är inte något jag gjort så effektivt på SvS sen anonyma bord kom, men innan det märkte man snabbt hur mycket mer pengar man tjänade om man var aktiv med att byta bord när det kom in okända namn. Detta sabbade för pokertracker också, och även om man kände igen spelarna var statsen resettade varje gång ni satt på ett nytt bord (detta något dom gjort med flit, så vet inte om det går att kringå). Däremot kan du följa dina egna stats som vanligt.

Jag tror inte motståndet hade blivit speciellt mycket svårare på 0.25-0.5 eller 0.5-1 blindsen, nästan så att jag tror det hade kunnat vara lite lättare då jag misstänker att många som bara vill testa på poker lägger in 50 - 100 dollar på dom nivåerna och testar.

Fördelar med partypoker som gjorde att sidan var värd att spela på.

*relativt många som spelar, cirka 8k online under svensk kvällstid.
*rakeback, riktigt nice med en sida som faktiskt ger den möjligheten.
*stilren klient och pokerbord.
*ganska bra utbud på pokerturneringar, men fortfarande sämre än pokerstars t.ex.

Nackdelar.

*Undermålig hemsida.
*laggiga bord.
*mycket regs.
*alla är anonyma på bordet tills man lagt bb.
*pokertracker inte riktigt lika användbart på grund av att alla stats utom ens egna reggades som anonyma.
*värdelös animation vid showdown. Tänk att ni ställer med färgdrag på floppen och så kommer turn och river så fort att ni inte ens hinner reagera om ni träffade eller inte förens potten blivit utdelad.

Summering.

Jag tycker inte partypoker är värd det just nu, däremot om dom lyckas fixa så pokern så lagget försvinner + att det blir lite mer variation på spelarna kan partypoker bli en väldigt attraktivt pokerklient i framtiden.


Uttags funktion.

Jag satte in 300 dollar och svajade mellan 200-400 tills jag gick ner till 200 hundra igen efter typ 35 timmar speltid och tröttnade. jag testade aldrig ta ut pengar, så vet inte om den funktionen fungerar smärtfritt eller om det ska äckla sig vid första uttaget. Jag tänkte låta resterande pengarna ligga där och testa klienten igen i början på nästa året med att sätta in några hundra dollar till och testa 0.5-1 dollar nivån.
__________________
Senast redigerad av Zuckermananaman 2018-09-03 kl. 20:42.
Citera
2018-10-28, 05:12
  #2
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Håller med dig i det du säger. Speciellt att borden laggar. Jag som kör en del HU stör mig mycket på det...
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckermananaman
Uttags funktion
Har tagit ut ~300 USD, gick problemfritt. Man måste skicka in bild på legg, körkortet funkade bra. Tog typ ett dygn att få det verifierat, sen två arbetsdagar för utbetalningen.
Citera
2019-09-03, 23:32
  #3
Medlem
jamesdaltons avatar
ville ta ut pengar till samma visa kort som ja satte in på, sätta in gick snabbt bank id verifikation å allt gick bra men sen när man vunnit lite pengar å skulle ta ut då fick ja inte ta ut ,så spela inte där om ni vill vinna pengar
Citera
2019-10-06, 21:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdalton
ville ta ut pengar till samma visa kort som ja satte in på, sätta in gick snabbt bank id verifikation å allt gick bra men sen när man vunnit lite pengar å skulle ta ut då fick ja inte ta ut ,så spela inte där om ni vill vinna pengar

Har aldrig haft problem med uttag från party poker, har spelat där sen ett par år, tagit ut cash veckovis stundtals utan problem. Spelar dock bara turneringar, inte cg eller sngs etc.

Tog senast ut runt €3k förra veckan, kom in på kontot efter 3~ dagar, inga problem alls.
Citera
2019-10-09, 22:40
  #5
Medlem
Jag har en fråga... fast det rör inte det här. Eller typ. Jag undrar om någon här vet vart medlemmen modo24 som var aktiv i denna del av forumet för några år sen, tagit vägen? :/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback