Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 13:54
  #1
Medlem
theEndNotes avatar
För drygt ett år sedan köpte jag en klocka från Stjärnurmakarna. Enligt deras hemsida gäller riksgarantin i tre år men jag har förlorat intyget. Råkade tappa klockan så ena delen av armbandet tappade fästet. Går det att legitimera sig i fysisk butik och få klockan lagad?
Citera
2018-09-03, 13:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theEndNote
För drygt ett år sedan köpte jag en klocka från Stjärnurmakarna. Enligt deras hemsida gäller riksgarantin i tre år men jag har förlorat intyget. Råkade tappa klockan så ena delen av armbandet tappade fästet. Går det att legitimera sig i fysisk butik och få klockan lagad?
Det är väl bara en sprint som hoppat ur och lossnat antar jag.
Kostar bara några kronor att fixa.
Citera
2018-09-03, 16:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theEndNote
För drygt ett år sedan köpte jag en klocka från Stjärnurmakarna. Enligt deras hemsida gäller riksgarantin i tre år men jag har förlorat intyget. Råkade tappa klockan så ena delen av armbandet tappade fästet. Går det att legitimera sig i fysisk butik och få klockan lagad?

Garanti gäller inte om du har slagit sönder klockan förstår du väl...
Citera
2018-09-03, 17:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theEndNote
För drygt ett år sedan köpte jag en klocka från Stjärnurmakarna. Enligt deras hemsida gäller riksgarantin i tre år men jag har förlorat intyget. Råkade tappa klockan så ena delen av armbandet tappade fästet. Går det att legitimera sig i fysisk butik och få klockan lagad?

Garanti gäller för funktionsfel. Knappast om felen beror på att du tappat klockan i marken, kört upp den i röven eller liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback