Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 12:10
  #13
Medlem
TheKhurgans avatar
Chinos/snygga jeans, skjorta/piké och snygga skor, inga gympadojor. Skorna är viktiga.
Sedan var dig själv och lämna kepsen hemma.
Citera
2018-09-03, 12:13
  #14
Medlem
olasvenssons avatar
Fluga är ett måste.
Citera
2018-09-03, 13:19
  #15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Ta nått alldaglig. Annars kan du uppfattas som en tryhard om det bara är en fika. Så ta dina "valigaste plagg" som du trivs allra bäst i. Trivs du i kläderna öker din utstrålning. Sen kan du köra på kostym eller nått längre fram när ni går på fin middag.

Lycka till!

Nej, det är ju en dejt? Beror väl på hur man klär sig som vanligt, men jag tycker nog de flesta bör satsa på sina fräschaste och nyaste fritidskläder och inte en urtvättad tröja och trasiga byxor för att man "trivs bäst" i det. Risken är stor att det tolkas som att outfitten ÄR dina bästa kläder, eller att du inte förstår sociala koder, eller att du inte respekterar personen nog för att bry dig.
Citera
2018-09-03, 13:45
  #16
Medlem
Ogdens avatar
Ha på dig något du skulle haft på dig en vanlig dag på stan. (Nu förutsätter jag att du klär dig i hela och rena kläder till vardags också). Hon ska ju falla för dig, inte en klädstil som du egentligen inte har. Om du sitter i kläder som du inte trivs och känner dig bekväm i kommer det märkas på ditt beteende.

Kan även flika in att man absolut inte behöver matcha sin partner i klädstil.
Citera
2018-09-03, 13:48
  #17
Medlem
Ogdens avatar
Relationsakuten --> Kläder och skor: allmänt
/Moderator
Citera
2018-09-03, 16:30
  #18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Ha på dig något du skulle haft på dig en vanlig dag på stan. (Nu förutsätter jag att du klär dig i hela och rena kläder till vardags också). Hon ska ju falla för dig, inte en klädstil som du egentligen inte har. Om du sitter i kläder som du inte trivs och känner dig bekväm i kommer det märkas på ditt beteende.

Kan även flika in att man absolut inte behöver matcha sin partner i klädstil.
Jag håller med.
En fikadejt är casual. Du ska se ut som du.
Citera
2018-09-03, 16:38
  #19
Medlem
Du vill givetvis göra ett positivt intryck, jag rekommenderar att du klär dig på så vis att du visar att du har respekt inte minst för omvärlden men även dig själv.

Skippa tröjor med tryck/loggor på, du kan använda ett par rena/fräscha skor med fördel.

Hade jag gått på fikadejt just idag hade jag valt ett par mörka jeans, en blå eller vit oxfordskjorta och ett par double monk-straps, kanske slängt över en tunn jacka/blazer/uddakavaj av något slag.
Citera
2018-09-03, 20:46
  #20
Medlem
Var dig själv, men välj iaf lite med omsorg. Det blir fånigt om du övergör och du lär sannolikt inte känna dig bekväm heller. Du vill ju att hon ska tycka om dig för den du är som flera redan har sagt här.
Citera
2018-09-05, 14:54
  #21
Medlem
En fin skjorta funkar alltid, ljusblå skjortor är jättefint om du har brunt hår och bruna ögon tycker jag! En snygg jeansskjorta är också ett bra alternativ. Viktigt med snygga/stilrena skor tycker jag, absolut inte några "spetsiga" finskor. Tänk enkla färger och former och sånt du själv känner dig bekväm med.
Citera
2018-09-18, 19:04
  #22
Medlem
Kanske lite sent men kör på en tjocktröja, skinnjacka, tighta svarta jeans och Chelsea boots. Kan aldrig gå fel
Citera
2018-09-18, 22:02
  #23
Medlem
Roxanas avatar
Min åsikt är att det sämsta man kan göra innan en dejt är att köpa kläder till just det tillfället då risken är stor att man faller i fällan dress to impress. Man blir nästan utklädd snarare än uppklädd. Man kan känna sig stel och obekväm. Du kan t.o.m få en massa hjärnspöken på köpet. "Gillar hon mig eller gillar hon den jag ser ut att vara?" "Ser jag ut som den typ av killar hon brukar hänga med?"

Ta några säkra favoriter från garderoben istället.
Citera
2018-09-19, 09:22
  #24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej ska på fikadejt med en tjej som verkligen ser ut som min drömtjej typ. Men undrar vad som är en passande outfit ? Jag är 25 år . Tjejen är en rikemanstjej som själv klär sig i märkeskläder.
Nån som har tips på vad för kläder som passar för en dejt?
Du är 25 år och har snärjt en överklassbrud men vet inte hur du ska klä dig? Taskig självkänsla? Klä dig som du brukar. Annars är du dömd att misslyckas ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback