Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 09:45
  #1
Medlem
Citat:
Det var strax innan midnatt i lördags som händelsen ska ha inträffat. Tre personer, två i 30-årsåldern och en 70-årsåldern ska ha sett på när två bilar körde i full fart förbi Södertälje station. Enligt polisen ska den ena då ha filmat händelsen vilket blev upprinnelsen till ett större bråk.

– Alla tre personerna misshandlades, den ena grovt. Han blev sparkad på när han låg ner och ska ha fått käken spräckt. Det var allvarligt, säger Anna Westberg, på polisens ledningscentral.

Gärningsmännen är okända och var inte kvar på platsen när polisen kom dit.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-kaken-sprackt

Enligt mina iaktagelser brukar buskörning på helgkvällar vara antingen yngre svenskar med pappas bil eller invandrare med egen/lånad Audi/BMW/etc. Nu var det här Södertälje, samt vittnena misshandlades grovt - därmed förefaller svensk 19-åring med pappas bil mindre sannolikt.
Citera
2018-09-03, 10:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-kaken-sprackt

Enligt mina iaktagelser brukar buskörning på helgkvällar vara antingen yngre svenskar med pappas bil eller invandrare med egen/lånad Audi/BMW/etc. Nu var det här Södertälje, samt vittnena misshandlades grovt - därmed förefaller svensk 19-åring med pappas bil mindre sannolikt.

...och enligt mina och många andras iakttagelser så brukar det vara rel dyra mercor, bmw och audis med mörkt tonade rutor som kör mycket fort eller rent av kappkör på vägarna runt större städer sedan några år (i synnerhet när man åker sent någonstans). svårt att se genom rutorna men jag har svårt att tro att det är dina yngre "svenskar" i pappas bil. pappsen skulle aldrig utrusta sin bil med dylik nummerplåt, radband i backspegeln, extra kromdetaljer eller sänkningssats... men försöka går ju
Citera
2018-09-03, 10:55
  #3
Medlem
Bevisläget torde väl vara väldigt gott om bilarna är med på film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback