Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-02, 19:53
  #1
Medlem
Hej!

Är en väldig köttälskare, men sedan mathem.se tog bort angus steaks, prime steaks samt wagyu kött från deras sortiment i Malmö. Så undrar jag om någon vet något ställe som säljer primesteaks, wagyu kött etc... Elisedals chark har jag testat, inget superställe, bulltofta har inget sådant.
Därför frågar jag er, om någon av er vet nån affär, eller möjligtvis någon gård där det finns?
Citera
2018-09-02, 20:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Hej!

Är en väldig köttälskare, men sedan mathem.se tog bort angus steaks, prime steaks samt wagyu kött från deras sortiment i Malmö. Så undrar jag om någon vet något ställe som säljer primesteaks, wagyu kött etc... Elisedals chark har jag testat, inget superställe, bulltofta har inget sådant.
Därför frågar jag er, om någon av er vet nån affär, eller möjligtvis någon gård där det finns?

bulltofta är skit. De måste ta bra betalt för mediokert kött för dra runt verksamheten.

Lidl har kanonbra kött om du håller dig till standardsortimentet. Entrecote och ryggbiffen är bland de bästa. Deras dyrare högrev också.
Citera
2018-09-02, 20:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
bulltofta är skit. De måste ta bra betalt för mediokert kött för dra runt verksamheten.

Lidl har kanonbra kött om du håller dig till standardsortimentet. Entrecote och ryggbiffen är bland de bästa. Deras dyrare högrev också.


Håller med dig om bulltofta, inget speciellt med bulltofta om man jämför med ICA.
men det är just det jag inte vill hålla mig till, därför jag ställde frågan!
Tack för ditt svar ändå!!
Citera
2018-09-02, 20:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Håller med dig om bulltofta, inget speciellt med bulltofta om man jämför med ICA.
men det är just det jag inte vill hålla mig till, därför jag ställde frågan!
Tack för ditt svar ändå!!

Ica är luriga. De kan packa kött från olika delar i samma förpackning. Då kan en bit vara okej och den andra vara skosula från helt annan styckad del. Okej med ICA om du köper enstaka bitar.

Särskilt när de kör erbjudande kan du nästan med säkerhet utgå från att de blandar kött.
Citera
2018-09-02, 20:09
  #5
Medlem
Jag skulle absolut rekomendera Gejo kött.
Där handlar jag i stor utsträckning allt mitt kött och bitarna du nämner har dom i disken.

/B
Citera
2018-09-02, 20:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berget2000
Jag skulle absolut rekomendera Gejo kött.
Där handlar jag i stor utsträckning allt mitt kött och bitarna du nämner har dom i disken.

/B


Den på Erikslustvägen?
Citera
2018-09-02, 20:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Den på Erikslustvägen?


Den på Knivgatan 11 handlar jag på.

/B
Citera
2018-09-02, 20:38
  #8
Medlem
Pentagenaristens avatar
Är inte Malmö falafel-huvudstaden? I det sammanhanget känns det inte som att kvalitet som angus steaks, prime steaks och wagyu hör hemma där. Finns det, ens?
Citera
2018-09-02, 21:27
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
Är inte Malmö falafel-huvudstaden? I det sammanhanget känns det inte som att kvalitet som angus steaks, prime steaks och wagyu hör hemma där. Finns det, ens?

Vad menar du?
Skulle det faktum att den bästa falafeln serveras i Malmö då också utesluta att det finns restauranger med Michelinstjärnor!

On topic - Gejo tar hem och säljer vilket finkött du vill över disk.
En mycket egensinnig herre med enorm kunskap om och respekt för kött.
Citera
2018-09-02, 21:55
  #10
Medlem
Mitt i centrala Malmö hittar du en av stadens mest välsorterade matbutiker. På delikatessen erbjuder vi allt från möraste Wagyubiff® till finaste Helgeflundra.

https://www.delikatessen.nu/
Citera
2018-09-03, 21:48
  #11
Medlem
Gustav.Frigolits avatar
Jag tycker att även saluhallen platsar här. https://www.malmosaluhall.se/alla-handlare/?hcat=kott
Och förutom kvalitetskött så hittar man mycket andra godsaker i hallen, väl värt ett besök.
Citera
2018-09-04, 10:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav.Frigolit
Jag tycker att även saluhallen platsar här. https://www.malmosaluhall.se/alla-handlare/?hcat=kott
Och förutom kvalitetskött så hittar man mycket andra godsaker i hallen, väl värt ett besök.


Ser intressant ut! Synd man inte kan se vad de har för kött, specifikt! Utan står tex bara ”nötkött,gris” etc..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback