Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 15:20
  #1
Medlem
Jag har en kombinerad tvätt och torkmaskin men nu så har torken börjat strula tvätten blir ej varm är det någon som vet vad det kan vara för fel ? det finns ett värmeelement i maskinen men det värmer väl bara upp vattnet när man tvättar ? Maskinen är en Candy EVOW 4963D-S
Citera
2018-09-02, 15:24
  #2
Medlem
Sooks avatar
Gjort ren alla filter? Du har tillräcklig ventilation i rummet?

Edit: och sen såh jag att det var nåt värmegrejs. Sorry för onödigt svar.
Citera
2018-09-02, 15:26
  #3
Medlem
Torktumlaren måste väl även bli varm på något sätt, varför annorlunda? Blir vattnet varmt? Garanti?
Citera
2018-09-02, 15:33
  #4
Medlem
Nackdelen med "två i ett-maskiner" Går ena sönder så får du köpa nytt eller laga och bli utan bägge funktionerna medan lagning pågår.

Citat:
3. Filtret är inte rensat
I en vanlig torktumlare sitter luddfiltret för det mesta lättåtkomligt i locket eller strax intill öppningen, men så enkelt är det tyvärr inte med en kombinerad tvätt- och torkmaskin. Där sitter filtret ofta nere vid pumpen som på en vanlig tvättmaskin.

Trots den lite mer svåråtkomliga placeringen måste du rensa filtret lite då och då eftersom ett igentäppt filter i hög grad försämrar maskinen förmåga att leverera nytvättade, väldoftande och torra kläder.
Slut citat.

https://www.tretti.se/vardagen/post/...in-ordentligt/
Citera
2018-09-02, 15:37
  #5
Medlem
jag har gjort rent hela maskinen invändigt plus filtret tyvär ingen garanti kvar. Lite synd att byta tvättmaskin för den tvättar väldigt bra .
Citera
2018-09-02, 15:48
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det måste väl finnas ett separat värmeelement som värmer luften i maskinen. På det värmeelementet sitter det möjligen ett överhettningsskydd som kan ha löst ut. Jag har haft detta problem på vanliga tumlare, skyddet återställs med en liten knapp som trycks in.
Citera
2018-09-02, 16:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det måste väl finnas ett separat värmeelement som värmer luften i maskinen. På det värmeelementet sitter det möjligen ett överhettningsskydd som kan ha löst ut. Jag har haft detta problem på vanliga tumlare, skyddet återställs med en liten knapp som trycks in.


Jo det tycker jag också att det borde finnas men hittar inget tyvär skall kolla igen
Citera
2018-09-02, 16:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
Jo det tycker jag också att det borde finnas men hittar inget tyvär skall kolla igen
Har du googlat din maskin, det finns ofta manualer på nätet. Blir ju lättare med felsökning då.
Citera
2018-09-02, 16:20
  #9
Medlem
nu hittade jag troligen felet det är 2 st kablar som är bränd vet ej hur det gick till eftersom dom har skydd över på flatstiften men skall fixa till det så får man se om det fungerar sen .
Citera
2018-09-02, 17:24
  #10
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
nu hittade jag troligen felet det är 2 st kablar som är bränd vet ej hur det gick till eftersom dom har skydd över på flatstiften men skall fixa till det så får man se om det fungerar sen .

Kan ha varit mycket damm.

Hur gammal är maskinen? Kom ihåg att fel kan reklameras 3 första åren, något många inte vet om.
Citera
2018-09-02, 19:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Kan ha varit mycket damm.

Hur gammal är maskinen? Kom ihåg att fel kan reklameras 3 första åren, något många inte vet om.


Inte helt omöjligt att det var mycket damm som gjorde så att kablarna brändes runt 6 år är tvättmaskinen
Citera
2018-09-10, 12:35
  #12
Medlem
Har samma problem!!! blir så jävla irriterad när jag går till tvättstugan och tvätten är blöt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback