Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 15:16
  #1
Medlem
Falköpings kommundirektör Katarina Andersson döljer sanningen om hur kommunen fått utmärkelsen “Årets Medmänskliga kommun” av Raoul Wallenberg Academy.

https://www.falkoping.se/kommunpolit...ff3c414b4.html

Falköping har inte utsetts utan ombetts söka eftersom Raoul Wallenberg Academy hade noll, alltså inga, sökande kommuner. Detta är undanhåller medvetet kommundirektör Katarina Andersson när hon breder ut sig i okritisk gammelmedia som Falköpings Tidning och P4 Skaraborg.
__________________
Senast redigerad av frijournalist 2018-09-02 kl. 15:17. Anledning: ord saknades i rubriken
Citera
2018-09-02, 15:27
  #2
Medlem
Sooks avatar
Har du nån källa som stöder ditt påstående?
Citera
2018-09-02, 15:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Har du nån källa som stöder ditt påstående?

Jag har haft direktkontakt med Raoul Wallenberg Academy som till slut erkände per telefon att det inte fanns några sökande kommuner än den de själva ombett att söka, nämligen Falköping.
Citera
2018-09-02, 15:44
  #4
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijournalist
Jag har haft direktkontakt med Raoul Wallenberg Academy som till slut erkände per telefon att det inte fanns några sökande kommuner än den de själva ombett att söka, nämligen Falköping.
Ja, låt oss utgå från att det stämmer.

Men om de bett Falköping att söka och inte bett någon annan, då kanske man ändå kan se det som en utnämning. Vet inte riktigt vad grejen är. Både kommuner och företag utnämns hela tiden till massor med saker. Inte sällan är utnämningarna mer eller mindre hittepå där endast ett fåtal har sökt. Olika organisationer har olika ”styrka”.

Nobelpriset är ju lite mer coolt att få än att få sin webbplats utnämnd till averiges bästa av någon helt okänd organisation.

RWA låter ivart fall som nåt seriöst och de kastar säkert inte ur sig utnämningar hur som helst.
Citera
2018-09-02, 17:24
  #5
Medlem
bravehs avatar
Jag har en släkting som jobbat i falköpings kommun och enligt henne så är det kommunhuset och stämningen i kommunen det mest hatiska man kan föreställa sig.

Skulle inte förvåna mig om ts en av bråkstakarna.
Citera
2018-12-22, 20:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag har en släkting som jobbat i falköpings kommun och enligt henne så är det kommunhuset och stämningen i kommunen det mest hatiska man kan föreställa sig.

Skulle inte förvåna mig om ts en av bråkstakarna.

Ja, och Katarina Andersson är källan till hatet... Istället för att spekulera, ta reda på fakta.
Citera
2019-03-14, 10:20
  #7
Medlem
Oj, här har jag missat en intressant tråd.. Och jag kan direkt säga att jag är inte det minsta förvånad.
Falköpings kommun, KÖPER utmärkelser, se bara på CITA SLOW.. Ja Falköping är en Cita Slow kommun... vad det är? absolut ingen aning, det går att läsa på wiki.. men man fattar då inte vad det innebär, mer än att man får betala för att kalla sig detta.. tror det är totalt 3-5 städer i norden.. hehe..
hur som helst.. Denna kommunen är INTE medmänsklig, utan snarare tvärt om, jag vet att det förekommer JÄV vet det då jag personligen har Bevis på det. Dock kommer detta aldrig att skrivas om i någon blaska, då media skiter i kommuner tydligen vill man INTE stöta sig med de mäktiga pamparna..

Vill ni testa hennes roll? skriv ett mejl till henne, hon besvärar sig då verkligen inte med att svara, inte ens när det gäller chefer som går över gränser, spionerar på anställda ja en massa skit. OM hon nu är så medmänsklig hade hon tagit sig 5 minuter å svarat,, haha men nej..
Falköpings kommun´s ledning styrelse och fullmäktige är samma skrot och korn..rakt igenom..
F.D anställd av kommunen,, UTKÖPT efter 3,5 år sjukskrivning.. efter särbehandling och där facket hjälpte kommunen med döds stöten..
Citera
2019-03-14, 10:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag har en släkting som jobbat i falköpings kommun och enligt henne så är det kommunhuset och stämningen i kommunen det mest hatiska man kan föreställa sig.

Skulle inte förvåna mig om ts en av bråkstakarna.

Jag kan bara Intyga.. att detta stämmer, dock är det som små lag där man inte får tycka annorluda än eliten.. dvs förvaltningschefer kommunchefer osv.. vill man bli chef i denna kommunen ska man slicka där solen inte lyser på en av de som redan sitter.. ( händer ju då och då på kommunens årliga fester )
Citera
2019-03-14, 10:23
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Falköpings kommun ser att samhällsutmaningarna kräver nya sätt att arbeta. Utmaningarna handlar om globalisering, migration och urbanisering. För att möta detta fokuserar Falköping på delaktighet och medskapande. Ett långsiktigt och målmedvetet förändringsarbete har inletts för en hållbar inkludering. Falköping arbetar över gränser och med ett helhetsperspektiv för att skapa arbetssätt internt, för att sedan kunna involvera och arbeta tillsammans med alla delar av samhället.
Hahaha, denna text måste vara skapad av någon ironisk bullshit-generator.
Citera
2019-03-14, 10:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Falköpings kommun ser att samhällsutmaningarna kräver nya sätt att arbeta. Utmaningarna handlar om globalisering, migration och urbanisering. För att möta detta fokuserar Falköping på delaktighet och medskapande. Ett långsiktigt och målmedvetet förändringsarbete har inletts för en hållbar inkludering. Falköping arbetar över gränser och med ett helhetsperspektiv för att skapa arbetssätt internt, för att sedan kunna involvera och arbeta tillsammans med alla delar av samhället.
Hahaha, denna text måste vara skapad av någon ironisk bullshit-generator.


Falköpings kommuns motto DET GODA LIVET inkluderar då bara de som sitter innanför de där skjutdörrarna på S:t Sigfridsgatan ! Förvånar mig inte om de skaffat en bullshit-generator
Mig hade de väl minst 2 anställda som läste mina inlägg på min blogg, skönt att veta de inget bättre har för sig, dock tog de aldrig hand om skiten jag bloggade om, nämligen vanvård av dementa!
fast de kanske "glömde" det..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback