Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-02, 15:56
  #13
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdevil
Skapa en partition på din hårddisk som inte påverkas av formatering. Exempelvis D:, där lägger du allt du vill spara, sen formaterar du C:.
Har redan testat att formatera, jag behöver gå tillbaka till factory settings tror jag. Nåväl, problemet är löst iaf, tack ni som svarat
Citera
2018-09-02, 17:32
  #14
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Om du verkligen ”arbetar” med bildhantering så borde det ju verkligen motivera en molntjänst.

1TB på dropbox 99 euro per år. Klart värt. Vet inte vad Google, Apple eller Microsoft tar, men kolla upp.

Annars, en extern disk kostar inte många spänn. Kolla om din router, eller någon kompis har USB kontakt och kör backup över nätet dit.

Varför ska man betala 1000 kr om året för 1 TB lagring ? Det är ju bra korkat.
Köp en Office365 licens och få 5 TB på Onedrive " livet ut " för runt 30 kr på Ebay.
Citera
2018-09-02, 19:30
  #15
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Varför ska man betala 1000 kr om året för 1 TB lagring ? Det är ju bra korkat.
Köp en Office365 licens och få 5 TB på Onedrive " livet ut " för runt 30 kr på Ebay.

Jaadu... varför ska man betala brödet på Ica nät man kan stoppa ner det i väskan?


TS jobbar med bilderna. Blir liiiite jobbigt att förklara för kunden: ”jooo tyvärr mitt piratkonto hade tydligen stängts ner samtidigt som min dator kraschade/blev stulen”.
Citera
2018-09-04, 08:49
  #16
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Jaadu... varför ska man betala brödet på Ica nät man kan stoppa ner det i väskan?


TS jobbar med bilderna. Blir liiiite jobbigt att förklara för kunden: ”jooo tyvärr mitt piratkonto hade tydligen stängts ner samtidigt som min dator kraschade/blev stulen”.

Du missade nog hans sista del, han menar att det är priset som gör det korkat... han hade ett bättre förslag när det gäller priset...
Citera
2018-09-04, 08:57
  #17
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
Mina USB-portar har lagt ner och inget jag gör får dem att fungera. Jag har beslutat att göra en factory reset men utan USB-portarna vet jag inte vad det bästa sättet att flytta mina bilder är (jag arbetar med bildhantering och har ett par tusen GB som jag vill ha kvar, så vi snackar åtskilliga DVD-skivor, eller betydligt er plats än jag har tillgång till i gratis-molnet).

Vilket är mitt bästa alternativ nu när USB-minne inte funkar?


Flytta vart ? och vad är det för dator/datorer du använder ? Flytta via USB är väldigt segt även om det är USB3 och snabba stickor. Lite beroende på vad du har för datorer och vart du skall flytta bildfilerna så finns det väl lite olika alternativ. Har du ex nätverksuttag på datorerna så kan du ju använda en kabel för att skicka från ena till den andra (Trådat nätverk).
Citera
2018-09-04, 11:37
  #18
Medlem
Megaforces avatar
Jag hade nog skaffat en extern hårddisk med inbyggd Wifi och kört backupen via Wifi. Det tar en stund men man behöver inte greja med kontaktdon som inte fungerar. Ofta finns det även nätverkskontakt så att man kan koppla en nätverkskabel mellan datorn och hårddisken.
Citera
2018-09-09, 03:54
  #19
Medlem
elektronikfreaks avatar
Eftersom det är en laptop... plocka ur hårddisken ur laptopen, köp en dockningsenhet typ DELTACO och sätt den befintliga hdd i ena facket och den hdd du vill kopiera till i det andra facket och vips... på någon timma har du en exakt klon av din befintliga hdd som satt i laptopen UTAN att enheten behöver vara kopplad till någon USB-enhet. Länken nedan visar vad det är jag syftar på. Har en själv. Funkar SUPER!!!

HD docka för 2x2.5"/3.5" SATA till USB 3.0
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback