Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 19:53
  #1
Medlem
Tjoo

jag är en kille som är 27 år och bott i skåne med familjen i cirka 3 år nu och är väldigt trött här nere då de är svårt o hitta jobb och utbilning

har bott innan i sthlm hela mitt liv och jag vill flytta tillbaka! har verkligen försökt och gett up! då jag har funktions hinder så har jag asnsökt om Boendestöd i alla fall var nu förra veckan i sthlm för träffa en Lss och efter alla frågor så fråga jag om de ser possitivt ut då va hon lite osäker då hon tycker jag är inte så *sär* utav mig behöver mest lappar och förklarningar så ska mitt liv gå helt bra! men hon ska ju prata me morsan så får man se då.... har aldrig bott själv!

så de jag undrar är om de går inte igenom boendestöd Kan man då gå via normala socialen och förklara att dom sa nej och att man vill flytta tillbaka då de är mer möjligheter för jobb och utbilning dära? har även visat henne ett mail att jag kan börja nånstans utan problem i sthlm om jag får boendestöd

så meningen me denna ämne är ju o hitta andra val o kunna kontakta om boendestöd inte skulle gå igenom har även hört om man fixar Csn kan man få studentboende men problemet är jag är ju sär så kommer inte och kan inte hantera sån utbilning normal då så jag hoppas ni kan hjälpa och om de låter bra?

kontakta då den normala om stöd om dom kan hitta nåt Men om dom kan inte heller va gör man da? bara ge up på sthlm livet o försöker bara leva här nere dperimerad tills man har råd o köpa lägenhet eller nåt? och jag är runt 2 år i kön på bostad sidan i sthlm Vill inte förklara allt detaljerat vf jag vill flytta o så men de är korta versionen iaf så hoppas nån kan förklara o hjälpa mig så kan man spara Detta som Plan b Eller nånting

Mvh T
Citera
2018-09-01, 19:57
  #2
Medlem
Du ska alltså flytta från Skåne till Stockholm med anledning att de är svårt att hitta jobb och utbildning? Du vet väl att det är 1000 gånger svårare i just Stockholm med den biten? För att inte snacka om boendet.
Citera
2018-09-01, 19:58
  #3
Medlem
asså har hittat utbilning jag kan börja Och då man har sär grejen så har man en sius som hjälper dig o hitta jobb XD så slipper man leta själv hahaha!! :P men alvarligt vet du nåt? nåra tips?
Citera
2018-09-01, 19:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman91
asså har hittat utbilning jag kan börja Och då man har sär grejen så har man en sius som hjälper dig o hitta jobb XD så slipper man leta själv hahaha!! :P men alvarligt vet du nåt? nåra tips?
Boendestöd i Stockholm kan du glömma om du dessutom för närvarande bor i Skåne. Tyvärr.
Citera
2018-09-01, 20:07
  #5
Medlem
Vad är det som lockar med att flytta tillbaka till Stockholm? Där kommer det vara betydligt svårare att hitta lägenhet.
Citera
2018-09-01, 20:15
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Du ska alltså flytta från Skåne till Stockholm med anledning att de är svårt att hitta jobb och utbildning? Du vet väl att det är 1000 gånger svårare i just Stockholm med den biten? För att inte snacka om boendet.

Bående är svårare, det köper jag, men jobb? Struntprat, det finns jättegott om jobb i Stockholm, det är därför det är så svårt att få tag i bostad där.
Citera
2018-09-01, 20:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Bående är svårare, det köper jag, men jobb? Struntprat, det finns jättegott om jobb i Stockholm, det är därför det är så svårt att få tag i bostad där.
Det har du rätt i tänkte fel men såhär är det typ

Malmö lätt att hitta boende svårt att hitta jobb

Stockholm svårt att hitta boende lätt att hitta jobb
Citera
2018-09-01, 22:54
  #8
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Du ska alltså flytta från Skåne till Stockholm med anledning att de är svårt att hitta jobb och utbildning? Du vet väl att det är 1000 gånger svårare i just Stockholm med den biten? För att inte snacka om boendet.

Vadå svårare att hitta jobb i Sthlm? Finns en anledning till att folk flyttar hit. Boende däremot är svårt.
Citera
2018-09-01, 22:56
  #9
Medlem
Denoms avatar
Vilken utbildning är det du söker då?
Citera
2018-09-01, 23:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Vadå svårare att hitta jobb i Sthlm? Finns en anledning till att folk flyttar hit. Boende däremot är svårt.
Jag skrev i ett annat inlägg att jag skrev fel.
Citera
2018-09-01, 23:10
  #11
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Det har du rätt i tänkte fel men såhär är det typ

Malmö lätt att hitta boende svårt att hitta jobb

Stockholm svårt att hitta boende lätt att hitta jobb

Stämmer nog
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback