Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-06, 05:33
  #25
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det låter som att personen har en hobby/livsmål att besöka så många länder som möjligt.

Hobbys och livsmål tror jag är bra för psyket och livskvalitén. Det låter som en trevlig grej, helt enkelt.

Exakt!

Alla behöver en hobby. Visst finns det resenärer som vill skryta, men ganska många använder sociala medier istället. Tycker att du prickar rätt, åtminstone på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Hellre skryta om alla länder man har besökt än sina ägodelar, tex. bilen, båten eller bostadsrätten.

Haha, fy fan så tråkigt det ena låter. Man kan ju undra vilket liv som är mest spännande...

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Är själv lite av en sådan person, med att jag vill upptäcka många länder. Meeeeen...
Visst är inte det viktigast att uppleva så många länder som möjligt i sitt liv.

Gillar att besöka nya kulturer. Lära mig mer om dess historia samt testa deras mat och drycker. Se deras konst höra musik etc.

Önskar verkligen att jag kunde besöka varje land i denna värld. Varje land har sin unika upplevelse .

Har ” bara” upplevt cirka 30 olika länder . ( cirka 11% av världen ) mitt mål är att uppleva 40% innan jag fyller 40. Ska åka till Ungern i morgon , kanske blir en snabbtur till Österrike eller Slovakien också.

Senare i höst kanske jag också drar till Cypern.

Resa har också blivit någon form av terapi för mig. Bara åka iväg , slippa alla krav . Bara njuta av livet och få nya upplevelser . Ångrar att jag inte började resa tidigare i livet mer.

Men visst kan få förstå de som skryter om det kan låta irriterande . Eller de som åker enbart ” för att ha varit där” man ska ha något syfte med resan. Eller iallafall som jag skrev uppleva kulturen när man är på plats.

Edit lägger hellre 1000 tals kr på resor/upplevelser än märkeskläder dyra elektroniska saker och övriga ”statussymboler”

Edit 2 besöker man länder enbart för att kunna lägga upp bilder/skryta är man enbart patetisk/tragisk som människa

Du verkar resa av rätt orsak. Jag håller med dig som du är inne på att antalet inte räknas. Ett enda land kräver många år för att uppleva. I Sverige till exempel - Stockholm en vecka. Det ger verkligen inte en rättvis bild av Sverige. Tvärtom nästan.

Jag har personligen som mål att besöka alla länder i världen, men inte ens då har man uppnått en bråkdel av vad som finns. Förmodligen är det därför resandet är så kul. Man blir aldrig klar.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2972985

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback