Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 17:06
  #1
Medlem
Jag vill gå ner lite i vikt vilket av följande är bäst ur hälsoperspektiv?

1. Att man ligger på ett stadigt intag av föda, låt oss säga 3200 kalorier för mig som är man på 90 pannor. Samtidigt så rör man sig så mycket att man förbränner 500 mer än det.

2.Att inte träna och lägga sig på en nivå på ca 1700 för att skapa -500.

3. Spelar ingen roll.

Vilket av alternativen är bäst för kroppen?
Citera
2018-09-01, 17:42
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Bara ät mindre.
Går garanterat ner då. Man vänjer sig vid att inte behöva äta så mkt.
Citera
2018-09-01, 17:52
  #3
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Ja du, sluta med dina enorma mängder bärs så ska du nog se att du rasar i vikt...
Citera
2018-09-01, 17:56
  #4
Medlem
Gneggars avatar
Lägg ner ölen och falukorven. Ät nyttigare.
Citera
2018-09-01, 18:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senlop
Jag vill gå ner lite i vikt vilket av följande är bäst ur hälsoperspektiv?

1. Att man ligger på ett stadigt intag av föda, låt oss säga 3200 kalorier för mig som är man på 90 pannor. Samtidigt så rör man sig så mycket att man förbränner 500 mer än det.

2.Att inte träna och lägga sig på en nivå på ca 1700 för att skapa -500.

3. Spelar ingen roll.

Vilket av alternativen är bäst för kroppen?

Om det är en personlig fråga så skulle jag säga att du ska göra det som känns bäst för dig. Att gå ner i vikt är jobbigt som in i hel***. Att då börja träna och löpa osv samtidigt som också är en pina är lite som att skjuta sig i huvudet. Har man inte tränat tidigare så tycker man inte om träning och löpning så att kombinera två asjobbiga saker är självmord.

Men ett generellt råd är att man alltid ska styrketräna när man går ner i vikt. Då behåller man mer muskelmassa. För en frisk individ så spelar det mindre roll vilket av alternativen man väljer. Någon märkbar skillnad blir det inte.
Citera
2018-09-01, 18:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senlop
Jag vill gå ner lite i vikt vilket av följande är bäst ur hälsoperspektiv?

1. Att man ligger på ett stadigt intag av föda, låt oss säga 3200 kalorier för mig som är man på 90 pannor. Samtidigt så rör man sig så mycket att man förbränner 500 mer än det.

2.Att inte träna och lägga sig på en nivå på ca 1700 för att skapa -500.

3. Spelar ingen roll.

Vilket av alternativen är bäst för kroppen?
3200 kalorier är typ
- Frukost bestående av dubbel portion Bacon & ägg och skölj ner med O'Boy
- Lunch på McDonalds (största menyn)
- En Marabou chokladkaka på eftermiddagen
- Middag: en hel köpepizza+Cola
- Till TVn: En påse chips o några bärs

Det borde vara svårt att få i sig 3200 kalorier! Men låt gå! Du kanske kan.
För att äta så mycket och sedan bränna överskottet så behöver du göra av med ca 2200 kalorier på träning. Inte en gång, utan varje dag.
Det innebär ca 3 timmar löpning per dag. Eller 2 timmar intensivpass kampsport. Inte en, två eller tre gånger i veckan, utan sju dagar i veckan. Aldrig sjuk, aldrig hängig, aldrig bortrest. Aldrig bakis.

Det är nog lättare att minska kosten. 2000 kalorier/dag och 1 timme löpning verkar mer uppnåeligt...
Citera
2018-09-01, 19:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
3200 kalorier är typ
- Frukost bestående av dubbel portion Bacon & ägg och skölj ner med O'Boy
- Lunch på McDonalds (största menyn)
- En Marabou chokladkaka på eftermiddagen
- Middag: en hel köpepizza+Cola
- Till TVn: En påse chips o några bärs

Det borde vara svårt att få i sig 3200 kalorier! Men låt gå! Du kanske kan.
För att äta så mycket och sedan bränna överskottet så behöver du göra av med ca 2200 kalorier på träning. Inte en gång, utan varje dag.
Det innebär ca 3 timmar löpning per dag. Eller 2 timmar intensivpass kampsport. Inte en, två eller tre gånger i veckan, utan sju dagar i veckan. Aldrig sjuk, aldrig hängig, aldrig bortrest. Aldrig bakis.

Det är nog lättare att minska kosten. 2000 kalorier/dag och 1 timme löpning verkar mer uppnåeligt...

Med tanke på övrigt ts skriver är det väl rätt uppenbart att han skrev fel på första punkten.
Det du rabblar upp innehåller långt mer än 3200 kcal (för jag utgår ifrån att alla i tråden menar kilokalorier, inte kalorier). Tro mig, det är inte svårt att äta 3200 kcal, och då är jag tjej och väger 2/3 av vad ts väger.
Citera
2018-09-29, 22:12
  #8
Medlem
Jag förstår inte, vart är själva frågan om viktnedgång i din tråd??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback