Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 16:02
  #1
Medlem
Tänkte höra om det är dumt/skadligt att donera plasma medans man kurar?

Anledningen till att jag blev fundersam är att jag gjort det under min pågående kur men de senaste två gångerna jag gjort det har deras maskin börjat larma när den ska skicka tillbaka blodet. Dom sa att den gick trögt och att mitt blod inte ville tillbaka. Funderar vad detta kan bero på, högt HB? Dom sa att jag inte skulle oroa mig för detta men dom vet ju såklart inte att jag kurar. Är detta något som kan ha med mitt testoskjutande att göra tro?
Citera
2018-09-01, 18:06
  #2
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Får man fråga varför du ger det? Ekonomiska motiv eller filantrop?

Jag föreställer mig att det inte är någon jättebra idé att tappa ut saker ur kroppen samtidigt som du försöker bygga upp dig och bli stark? Det krävs kraft av kroppen att skapa nytt, kraft som kunde gått till dina muskler.
Citera
2018-09-01, 18:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterPinkmanBitch
Får man fråga varför du ger det? Ekonomiska motiv eller filantrop?

Jag föreställer mig att det inte är någon jättebra idé att tappa ut saker ur kroppen samtidigt som du försöker bygga upp dig och bli stark? Det krävs kraft av kroppen att skapa nytt, kraft som kunde gått till dina muskler.

Lite av båda anledningarna får jag nog påstå. Mestadels är det för att jag från början bara tänkt donera blod (pga dess positiva effekt för kurandet) sen frågade dom om jag även ville fortsätta ge plasma varannan vecka tills det var dags för nästa bloddonation, så tänkte jag varför inte liksom.

Fast plasman består väl till 90% vätska och sen lite proteiner så det kan väl knappast hämma muskelbyggandet?
Citera
2018-09-01, 18:19
  #4
Medlem
Denoms avatar
Då är det väl onödigt att chansa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback