Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 15:49
  #1
Medlem
TilleyHats avatar
Det kan vara lite intressant att veta om någon av er som brukar skriva i detta forum var på Sveavägen någon gång under morddagen, antingen före eller efter mordet, ja under mordet också för den delen?

Jag har skrivit ytterst lite i forumet om Palmemordet och för att svara på min egen fråga så var jag inte där. Däremot min nuvarande fru. Hon hade varit på en restaurang på Sveavägen, kanske 100-200 meter från Dekorima i riktning norrut. "En restaurang med ett franskt namn", som hon säger. Hon gick därifrån cirka 22:30 och tog tunnelbanan hem.
Citera
2018-09-01, 16:00
  #2
Medlem
Jag var där, både på bion och gick åt samma håll efteråt på andra sidan Sveavägen och var mindre än 100m ifrån när det sköts...
Citera
2018-09-01, 18:53
  #3
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det kan vara lite intressant att veta om någon av er som brukar skriva i detta forum var på Sveavägen någon gång under morddagen, antingen före eller efter mordet, ja under mordet också för den delen?

Jag har skrivit ytterst lite i forumet om Palmemordet och för att svara på min egen fråga så var jag inte där. Däremot min nuvarande fru. Hon hade varit på en restaurang på Sveavägen, kanske 100-200 meter från Dekorima i riktning norrut. "En restaurang med ett franskt namn", som hon säger. Hon gick därifrån cirka 22:30 och tog tunnelbanan hem.
Restaurang Wawel?
Citera
2018-09-01, 18:56
  #4
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsolini
Jag var där, både på bion och gick åt samma håll efteråt på andra sidan Sveavägen och var mindre än 100m ifrån när det sköts...
Hur uppfattade du händelsen?
Citera
2018-09-01, 19:09
  #5
Medlem
Jag var där och såg filmen Mozart tror jag det var på första föreställningen. P gick väl på andra eller tvärtom. Gick sen mot Odenplan. Tror inte det var jag som sköt men minns inte allt från den kvällen mer än att filmen var bra. Palme var bra jmf med vad som visas upp idag så borde inte haft någon anledning att skjuta P men man har ju sina luckor och har gjort mycket tokigt. Kan ta en och annan intervju om priset är det rätta. Vi hörs!
Citera
2018-09-01, 20:04
  #6
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Restaurang Wawel?

Nej, något franskt, typ Le Gigot...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback