Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 15:36
  #1
Medlem
Sprutnarkomans avatar
Hej!

Finns det några bra topplistor t.ex. över året 2016 eller 2017, gärna tidigare också, där inte filmerna är så djupa och tysta att man får lust att skjuta sig själv?

Jag kollar väldigt sällan på film nuförtiden, men fick för mig att köra en helkväll och det vore synd att slösa bort smurf. Med 25 GB i månaden lär man snåla lite.

Alltså filmer som är mer mainstream än de som filmrecensenterna gillar.
Citera
2018-09-01, 15:56
  #2
Medlem
D_V_Ss avatar
Du får googla runt lite efter bra IMDb-listor. Här har du en till att börja med:

https://imdb.com/list/ls062017175/
Citera
2018-09-01, 16:00
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnarkoman
Hej!

Finns det några bra topplistor t.ex. över året 2016 eller 2017, gärna tidigare också, där inte filmerna är så djupa och tysta att man får lust att skjuta sig själv?

Jag kollar väldigt sällan på film nuförtiden, men fick för mig att köra en helkväll och det vore synd att slösa bort smurf. Med 25 GB i månaden lär man snåla lite.

Alltså filmer som är mer mainstream än de som filmrecensenterna gillar.

Du menar tråkiga "har man sett en har man sett alla"-filmer? Det är bara att plocka på dig det senaste av actionfilmer och dramakomedier från Hollywood. Du kommer aldrig bli besviken.
Citera
2018-09-01, 16:16
  #4
Medlem
Sprutnarkomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Du får googla runt lite efter bra IMDb-listor. Här har du en till att börja med:

https://imdb.com/list/ls062017175/

Very nice, tack

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du menar tråkiga "har man sett en har man sett alla"-filmer? Det är bara att plocka på dig det senaste av actionfilmer och dramakomedier från Hollywood. Du kommer aldrig bli besviken.

Men du har säkert ätit spaghetti med köttfärssås några tusen gånger och gillar det fortfarande? Det är ett beprövat koncept. Lite kan man liksom prova att mixtra för omväxling, med kryddor m.m., men inte för mycket.
Citera
2018-09-01, 19:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnarkoman
Very nice, tack



Men du har säkert ätit spaghetti med köttfärssås några tusen gånger och gillar det fortfarande? Det är ett beprövat koncept. Lite kan man liksom prova att mixtra för omväxling, med kryddor m.m., men inte för mycket.

Aj vilken haltande jämförelse, mer passande skulle vara att du säkert ätit gamla ruttna fiskögon några tusen gånger och fortsätter att göra det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback