Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-04, 04:27
  #25
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ursäkta att jag som inte själv har erfarenhet av Elvanse svarar. Undrar bara om läkarna vill skriva ut en annan beroendeframkallande medicin åt dig om du redan haft problem med en? Kan bli svårt. Har du gått igenom alla olika terapiformer och sånt? Sen har du troligen inte prövat alla antidepressiva och ångestdämpande, har inte jag hunnit med iaf. Det måste finnas nåt som hjälper. Ge inte upp. Jag äter lyrica, den hjälpte mest i början. Effekten avtog snabbt.

Jag vet inte alls om de vill skriva ut Elvanse. Inte om den skulle fungera för mig ens. Men känner jag behöver nån annan form an medecin än den som de ger mig. Den hjälper inte.
Olika antidepressiva som bara ger mig biverkningar.
Jag är så himla trött på det nu
Lyrica känns inte som nått jag vill ha förresten.

/Blurry
Citera
2018-09-04, 13:05
  #26
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Jag får aldrig det utskrivet!
Självmedicinerade med det när jag mådde dåligt och det vet de om.
Har du frågat?

Jag fick den för 4-5 månader sen, för jag sa till psykiatern;
-Jag har testat Lyrica, den ger ett bättre lugn än Iktorivilen, kan jag inte få den istället?

Jo, då fick jag den, o nu ska jag försöka sluta med Iktorivilen, eller bara ha vid behov.. O även benzo fick jag efter självmedicinering för runt 17 år sen. Jag stal alla överblivna benzo från ett apotek, men det slutade på psyket, avgiftning, men det gick icke! Då fick jag 100 mg Sobril om dagen, som var tänkt att trappa ner, men nästa läkare bytte de konstant till 6 mg Xanor, som efter ytterligare en läkare bytte till 4 mg Iktorivil.

Men nu sist hos psykiatern, så sa han;
-Det är inte någon som skulle sätta in det här idag. O syftade på Iktorivilen.

Men annars har jag frågat om många mediciner, som jag också fått. Jag läser på mycket om olika psykofarmaka. Jag tror i.o.f. inte jag skulle få Elvanse, det är ju amfetamin, men är inte intresserad av den, har fått diagnos vuxen-ADD. O typ stark morfin får man ju inte, men psykofarmaka brukar jag få. Fast Heminevrin fick jag inte. Nu ska jag besöka honom snart o fråga om jag kan få Voxra, möjligen istället för Venlafaxin.

EDIT: Jo, jag frågade om jag kunde få Stilnoct, men han sa; -Nej, det skriver vi inte ut. Man kan bli speedad på den, men Imovane kan du få. Vi, som om han menade är nån regel på hela avdelningen? Men jag fick Imovane.
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-09-04 kl. 13:07.
Citera
2018-09-04, 14:43
  #27
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har du frågat?

Jag fick den för 4-5 månader sen, för jag sa till psykiatern;
-Jag har testat Lyrica, den ger ett bättre lugn än Iktorivilen, kan jag inte få den istället?

Jo, då fick jag den, o nu ska jag försöka sluta med Iktorivilen, eller bara ha vid behov.. O även benzo fick jag efter självmedicinering för runt 17 år sen. Jag stal alla överblivna benzo från ett apotek, men det slutade på psyket, avgiftning, men det gick icke! Då fick jag 100 mg Sobril om dagen, som var tänkt att trappa ner, men nästa läkare bytte de konstant till 6 mg Xanor, som efter ytterligare en läkare bytte till 4 mg Iktorivil.

Men nu sist hos psykiatern, så sa han;
-Det är inte någon som skulle sätta in det här idag. O syftade på Iktorivilen.

Men annars har jag frågat om många mediciner, som jag också fått. Jag läser på mycket om olika psykofarmaka. Jag tror i.o.f. inte jag skulle få Elvanse, det är ju amfetamin, men är inte intresserad av den, har fått diagnos vuxen-ADD. O typ stark morfin får man ju inte, men psykofarmaka brukar jag få. Fast Heminevrin fick jag inte. Nu ska jag besöka honom snart o fråga om jag kan få Voxra, möjligen istället för Venlafaxin.

EDIT: Jo, jag frågade om jag kunde få Stilnoct, men han sa; -Nej, det skriver vi inte ut. Man kan bli speedad på den, men Imovane kan du få. Vi, som om han menade är nån regel på hela avdelningen? Men jag fick Imovane.

Har du prövat cymbalta i kombination med voxra?
Citera
2018-09-04, 15:22
  #28
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har du prövat cymbalta i kombination med voxra?
Nä, ingen av de. Men det kanske vore nått?
Citera
2018-09-04, 18:10
  #29
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nä, ingen av de. Men det kanske vore nått?

Jag vet flera som har fått en bra effekt av detta!
Men hade du inte lite svårigheter med centralstimulantia?
Blir väl lite osäker på Voxran, men det är ju så låg dos .

Jag har stött på de som snortar den för att få ett amfetaminliknande rus. Haha
Men vet ej hur mkt som då skulle behövas.
Men jag vet att den kan ge utslag på Amfetamin på u-sticka.

Jag själv fick byta från Venlafaxinen för jag svettades så J*vligt så jag ej stod ut.
(det är ju en biverkning på den)¨
Cymbalta var mkt bättre.
Gick på Cymbalta och Voxra ganska länge men blev aldrig riktigt bra.
Man gjorde det man var tvungen till men hade ingen mer ork.

Sen kom en livskris kombinerat med för mkt arbete mm o sen dess
har jag ej hämtat upp mig trots byte av olika medeciner.

Jag fungerar inte helt enkelt som jag borde med att fixa saker, ringa samtal
och ha en social del av livet. Jag lever i ett kaos känns det som helt enkelt.
Citera
2018-09-05, 14:32
  #30
Medlem
BlurryFace69s avatar
Ja, nu är det snart dags fär och prata med läkaren och jag har ingen aning om vad jag ska säga😳

Är så säker på att det blir nån ny antideppresiv medecin som inte kommer
fungera.. får aldrig Elvanse eller nått liknande....suck
Citera
2018-09-12, 17:55
  #31
Medlem
BlurryFace69s avatar
Har pratat med läkaren som frågade om jag ville pröva Voxra?
Men för tusan det har jag ju ätit o har på recept..
Sen frågade han om nån mer sort som jag oxå prövat o jag sa att de funkar ju inte..

Nu har jag prövat så många o mår fortfarande lika kasst😔
Jag orkar inte leva om det ska vara så här mer..
Det måste väl finnas nånting annat ändå?
Annars är det ingen idé att jag får nån hjälp från er för då struntar jag i allt..

Jaja.. vad han sa då orkar jag inte skriva,
men han skulle ordna en tid snabbt.

Det får vi väl se...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback