Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 01:08
  #1
Medlem
SantaFromBehinds avatar
Tja,
Jag har börjat spela in bandet live i repan och tänkte höra om nån har nå tips.

Pga mickbrist så kör jag sm58or till gitarrerna och funderar på att testa min kondensatormick, studio projects b1, till sången.

Är det nåt jag behöver tänka på där? Att det läcker in lite från andra instrument gör absolut ingenting. Vad jag förstått kan kondensatormickar gå sönder om man försöker spela in gitarrer med de o jag blev lite orolig här att jag kanske gör bort mig, vill absolut inte förstöra min b1.
Citera
2018-09-01, 02:52
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Här har du en hjälpande hand.
https://www.google.se/search?q=spela...hrome&ie=UTF-8
Citera
2018-09-02, 08:26
  #3
Avstängd
Sommarglads avatar
Det kommer gå lysande!

Och är inte världens mest klassiska munspelsmikrofoner "Green bullet" också kondensatormickar?

Jag vet inte, men gissar hej vilt att så är fallet!
Citera
2018-09-02, 08:31
  #4
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Här har du en hjälpande hand.
https://www.google.se/search?q=spela...hrome&ie=UTF-8


Helvete vad är det du inte förstår!?
Inga jävla länkar utan att citera det du länkar till.
Vi som läser i tråden ska inte behöva klicka oss vidare och dessutom så försvinner saker på internet, så i framtiden är länkarna värda exakt noll om det inte finns citat.
Citera
2018-09-02, 11:01
  #5
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Helvete vad är det du inte förstår!?
Inga jävla länkar utan att citera det du länkar till.
Vi som läser i tråden ska inte behöva klicka oss vidare och dessutom så försvinner saker på internet, så i framtiden är länkarna värda exakt noll om det inte finns citat.

Jag bryr mig ungefär lika mycket om din åsikt som att jag bryr mig om din homosexuella läggning!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback