2024-08-19, 22:29
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt
Vitt snus MED tobak.. är detta någonting som finns på marknaden.
Jag vill inte egentligen inte alls ändra mina snusvanor men det vore trevligt att hitta ett okej alternativ som inte färgar tänderna i längden.

Jag snusar till vardags 2 st generalpåsar (ej vit) samtidigt. Har två påsar under läppen mer eller mindre dygnet runt.
Finns det vitt snus som smakar lite så?
Nej, det finns inte vitt snus med tobak. Det är det just det som särskiljer vitt snus från tobakssnus, att det inte innehåller tobak.
Citera
2024-08-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Nej, det finns inte vitt snus med tobak. Det är det just det som särskiljer vitt snus från tobakssnus, att det inte innehåller tobak.

Vad jag har förstått så har det funnits iaf. Men när jag försöker hitta de sorter jag läst om verkar de ha utgått.
Citera
2024-08-20, 18:26
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt
Vad jag har förstått så har det funnits iaf. Men när jag försöker hitta de sorter jag läst om verkar de ha utgått.
Det fanns nån sort som innehöll 0.5% tobak eller något sånt, vilket i verkligheten gör noll skillnad. Antar att det var för att tillfredsställa något juridiskt kryphål.
Citera
2025-10-27, 21:21
Medlem
Kallvattenberedares avatar
Jag använder numera i princip bara vitt snus och då ZYN mini. Coffee är den jag kör mest, men även Citrus förekommer. Båda smakar kanon. Problemet är att dom tappar smaken så snabbt. Framför allt Citrus. Det känns som dom håller i nästan bara en kvart medan Coffee står sig lite längre. Upplever ni som använt dom här samma problematik? Skärpning med det här, ZYN. Bättre kan ni!
Citera
2025-10-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallvattenberedare
Jag använder numera i princip bara vitt snus och då ZYN mini. Coffee är den jag kör mest, men även Citrus förekommer. Båda smakar kanon. Problemet är att dom tappar smaken så snabbt. Framför allt Citrus. Det känns som dom håller i nästan bara en kvart medan Coffee står sig lite längre. Upplever ni som använt dom här samma problematik? Skärpning med det här, ZYN. Bättre kan ni!
Ok, cirka 3 mg nikotin per påse då. Kolla på helwits sortiment, dom är slim och dom flesta av deras sorter har 3mg per prilla också men finns även nån med 4,5 och nån med 6mg och sen då lite starkare 9mgs. Har inte provat alla men mint, salmiak, cola, menthol är goda. Vattenmelon är lite för söt för mig. Dom har en som heter mocha som ska smaka typ kaffe med lite karamell o choklad inslag, kan ju vara värd o prova kanske. Gemensamt för alla smaker är att dom håller länge, över en timme för min del.
Kör egentligen mest lös men har provat o variera med vitt snus senaste året och det här är nog det märket jag fastnat mest för. Zyn har jag bara tyckt att northern woods var redigt god men den har dom slutat sälja.
Citera
2026-02-04, 08:22
Medlem
stolenChevys avatar
Helvete, nu fattar jag grejen med vitt snus. Efter 25 års snusande har jag (efter några dosor och olika smakprov) gått över till tobaksfritt. Är helt bortkommen av alla sorter men 77 Cola/Vanilj är synapssmek på högsta lagliga nivå! Även deras Vattenmelon och “Bubbly Fizz” är löjligt goda.

Jag trodde det skulle vara segt att klippa tobaken, men dagarna rullar på, ingen huvudvärk eller nåt. Nej, jag ser bara hälsofördelar med bytet - bättre munhygien, om möjligt ännu vitare tänder, det dräper riktigt sötsug och givetvis noll tobak (förutom General bak vid speciella tillfällen).

Sånt trångsynt tjafs lämnar jag åt andra.
Citera
2026-03-06, 02:17
Medlem
Jag snusade Volt ”pearls” 2024-2025 men sen köpte zyn upp volt och dom slutade göra den sorten helt. Jag älskade verkligen konceptet ”pearls”. Det var alltså vitt snus men istället för dom där fibrerna ellr vad dan det ju är i zyn typ, så var det små kulor typ
. Dom höll otroligt länge och blev inte ”slemmiga” eller hala och smaklösa efter 40 minute som zyn och typ slla andra vita snus jag provat.

Är det någon som känner till något liknande vitt snus , och vad heter det? Jag saknar verkligen pearls…. Otroligt bra koncept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in