Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 23:31
  #1
Medlem
BadHair3s avatar
Vart passar människan egentligen in? Har hon någon särskild breddgrad eller kontinent där hon klickar in? Vi kan så vitt jag vet varit pälsklädda bigfoots i Sverige. Jag tänker dock att vetenskaperna som detta forum behandlar mycket väl kan besvara den här frågan. För kanske berättar vårt D.N.A. vårt mikrobliv eller våra cellers betingning om en tillhörande miljö.

Frågan är om dessa vetenskaper har utvecklats så pass att de kan med någorlunda bevisbas tydligt utmärka.
Citera
2018-08-31, 23:53
  #2
Medlem
Jogens avatar
Det är nog inte svårare än att du studerar var vi trivs sämst just "nu", nämligen i de varmaste öknar, samt i kylan på polerna. På alla andra ställen "passar vi in".
Citera
2018-09-01, 00:07
  #3
Medlem
BadHair3s avatar
Frågan är lite större än så.
Citera
2018-09-01, 00:15
  #4
Medlem
BadHair3s avatar
*Sigh* tråden är postad i fel forum, den är tänkt att vara postad i Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi.
Mod får gärna flytta tråden och radera det här inlägget.
__________________
Senast redigerad av BadHair3 2018-09-01 kl. 00:18.
Citera
2018-09-01, 00:20
  #5
Medlem
Jogens avatar
Gissar att du funderat kring vilka betingelser som krävs för liv, såsom vatten och rätt temperaturintervall?

Alla varelser som är ungefär som oss, landlevande större djur, har någorlunda snarlika behov för sin överlevnad. Jag kan tycka att det är lite märkligt att vi inte är hårigare, då det inte precis är T-shirtväder på våra breddgrader någon längre period av året. Människan spred sig relativt nyligen till kylan, skulle jag tro. Vi kommer från Afrika brukar man säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback