Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 19:58
  #1
Medlem
rcin39s avatar
Hejsan alla, vet inte vart jag ska lägga denna tråd så admin får flytta om det behövs.

Vill bara kolla vad andra tycker, när jag driver sprit så känns de knappt som att man är full medans man driver öl och vin så blir man skönt slö. Ge mig gärna era åsikter om detta
Citera
2018-08-31, 20:03
  #2
Medlem
jaystaas avatar
Blir klapprak på sprit och har en otroligt rolig fylla, tills den extrema ångesten dagen efter då man vill försvinna.

Blir mest seg på öl, så har svårt att hålla igång på det. (Dricker inte vin)
Citera
2018-08-31, 20:05
  #3
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Det var många år sedan jag "slutade" upp att frekvent dricka starksprit, tar några whisky om året o två snaps till midsommar thats it.

Jag föredrar öl, gärna runt 4% och gärna 3,5or finns jättegoda 50cl glasflaskor på Lidl faktiskt.
Gillar man öl så är det toppen man kan dricka mer utan att bli full och odräglig, nackdelen är att det sätter sig runt magen, man får prioritera. Jag äter inte godis eller dricker läsk fikabröd osv, och käkar rätt nyttig mat på det så jag går nog plus minus noll.

När jag var yngre drack jag någon öl eller två varenda dag det var gött men det var också många år sedan jag slutade med, det får bli vid ett max två tillfällen per vecka när man är ledig.
I helgen blir det inget alls men jag var bra sugen att ta bilen till Lidl här för någon timma sedan

Edit: Jag har aldrig sett tjusningen i att vara riktigt jävla full som vissa verkar uppskatta, kan spy för att sedan fortsätta häva i sig starka groggar.
Missförstå mig inte var en period på ett gäng år började väl i 16 års ålder som man krökade en massa och var bra full ofta och hade skitkul, men jag tycker om när det går över till att man inte kan gå rakt snubblar omkring och sluddrar. :ÖLFTW
__________________
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-08-31 kl. 20:15.
Citera
2018-08-31, 20:15
  #4
Medlem
rcin39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Det var många år sedan jag "slutade" upp att frekvent dricka starksprit, tar några whisky om året o två snaps till midsommar thats it.

Jag föredrar öl, gärna runt 4% och gärna 3,5or finns jättegoda 50cl glasflaskor på Lidl faktiskt.
Gillar man öl så är det toppen man kan dricka mer utan att bli full och odräglig, nackdelen är att det sätter sig runt magen, man får prioritera jag äter inte godis eller dricker läsk fikabröd osv...

Edit: Jag har aldrig sett tjusningen i att vara riktigt jävla full som vissa verkar uppskatta, kan spy för att sedan fortsätta häva i sig starka groggar.
Missförstå mig inte var en period på ett gäng år började väl i 16 års ålder som man krökade en massa och var bra full ofta och hade skitkul, men jag tycker om när det går över till att man inte kan gå rakt snubblar omkring och sluddrar. :ÖLFTW


Nej eller hur, själv älskar jag att vara dåsigt full men har märkt att magen blir som en luftballong utav de. Röka gräs va de ultimata men blir så satans seg dagen efter så får hålla mig till öl/vin. Så skönt att bli trött berusad haha
Citera
2018-08-31, 23:30
  #5
Medlem
Sooks avatar
Jag dricker normalt sett bara öl som är 4,6%. Sprit är inte bra för mig. Men jag kan ta en whiskey ibland men det är inte för att bli full. Drinkar dricker jag sällan. Aldrig vin.

Men öl är bäst för mig, blir bäst fylla helt enkelt (om det är den man är ute efter) och behagligast baksmälla.
Citera
2018-09-01, 00:30
  #6
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcin39
Hejsan alla, vet inte vart jag ska lägga denna tråd så admin får flytta om det behövs.

Vill bara kolla vad andra tycker, när jag driver sprit så känns de knappt som att man är full medans man driver öl och vin så blir man skönt slö. Ge mig gärna era åsikter om detta

Jag känner seriöst ingen skillnad alls, alkohol som alkohol. Förutom att jag blir full fortare på starksprit, tro det eller ej

Bakfyllan är ingen skillnad heller, för det får jag ingen. Att dricka mig kalasfull på rödvin är inget jag gör, då magen inte gillar det. Jag blir något slags oskönt förstoppad, skiter typ pellets.
Citera
2018-09-01, 00:55
  #7
Medlem
Hursomhelstings avatar
Sprit ger den bästa berusningen, jag kickar igång, uppåt är min pryl.

Öl ger mig en nollställd berusning men gott som fan är det med bira.

Vin gör mig slö, kväljig, däst och skallebang på det.
Citera
2018-09-11, 17:13
  #8
Medlem
Allt har sin tjusning men öl är det godaste men blir piggare av sprit så det passar krogen går visserligen på amfetamin men är så van att jag bara blir lite mer fokuserad tål inte.länhre mer alkohol på det men dricker ju ofta 25-30 öl per kväll.
Vin kan vara bra mellan läge om man inte orkar halsa öl så kan man lätt klämma några flaskor snabbt efter man slö druckit ca 10 öl så får fyllan ny fart.
Citera
2018-09-11, 17:23
  #9
Medlem
Ingen skillnad, handlar bara om hur mycket jag druckit...
Citera
2018-09-12, 00:14
  #10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Dricker typ nästan bara öl. Gillar whisky och rom, men öl är det som ligger mig varmast hjärtat när det gäller drogen alkohol. Öl ger ett härligt och lättar rus än vad starkare saker gör. Man kan sitta och smutta lite på öl i godan ro framför datorn som jag gör just nu. Det är inte samma sak med starkare alkohol blir då oftast för full då. Så helt klart skönare fylla på öl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback