Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 22:22
  #1
Medlem
Ja, de här tre alternativen dyker upp så fort jag laddar ner OPENVPN och vill använda mitt VPN därifrån, detta har aldrig inträffat när jag klickat ner openvpn appen, så hur gör jag nu och vilka av de här tre alternativen ska jag välja?
Citera
2018-08-30, 22:30
  #2
Avstängd
Panshiris avatar
Precis som förra gången du laddade ned OpenVPN-appen så måste du välja hur du vill använda den. Jag är kund hos Mullvad, så jag har därför en "profile". Välj en profil och att denna profil finns på ditt sd-card. Leta efter den (t.ex. mullvad-stockholm.ovpn).
Citera
2018-08-30, 22:39
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Panshiri
Precis som förra gången du laddade ned OpenVPN-appen så måste du välja hur du vill använda den. Jag är kund hos Mullvad, så jag har därför en "profile". Välj en profil och att denna profil finns på ditt sd-card. Leta efter den (t.ex. mullvad-stockholm.ovpn).

Din tanke är att jag ska trycka på "profile" och då kommer jag till Import Profile, sedan står;

Using Itunes sync select your decide, go to Openvpn under apps tab and drop your ovpn and related cert key files into the file sharing window.

Ovanstående låter sjukt krångligt och därför undrar jag; Finns andra alternativ från någon kunnig här inne? Märkligt nog finner jag inte ens OpenVPN i mobilens inställningar, där man ser inställningar över de olika apparna, har det något med att det är jobbmobilen och att de (administratörerna som gett mig mobilen) begränsat detta på förhand?
__________________
Senast redigerad av Glandin 2018-08-30 kl. 22:42.
Citera
2018-08-30, 22:43
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Din tanke är att jag ska trycka på "profile" och då kommer jag till Import Profile, sedan står;

Using Itunes sync select your decide, go to Openvpn under apps tab and drop your ovpn and related cert key files into the file sharing window.

Ovanstående låter sjukt krångligt och därför undrar jag; Finns andra alternativ från någon kunnig här inne? Märkligt nog finner jag inte ens OpenVPN i mobilens inställningar, där man ser inställningar över de olika apparna, har det något med att det är jobbmobilen och att de (administratörerna som gett mig mobilen) begränsat detta på förhand?
Kan du inte bara gå in hos din VPN leverantörs hemsida och ladda hem konfigurationsfilen så öppnar du den automatiskt i OpenVPN-appen? Så gör då jag iaf.
Citera
2018-08-31, 06:41
  #5
Medlem
emptydependas avatar
Tja, har restat dem flesta. Rekommenderar mullvad, alldrig haft något strul med den. Den tar swish vilket är nice
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback