Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-31, 10:30
  #13
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Du verkar riktigt ute och cyklar! Ett inaktivt kort kan inte ta emot sms, inget annat heller. Det är dött tills det är aktiverat. Det går helt enkelt inte att logga in med ett helt inaktivt kort i systemet. Det borde även du kunna förstå.
Du har visst också svårt att förstå. När jag skickade SMSet så aktiverades SIM-kortet i operatörens system och enheten kunde göra attach till nätet därefter ta emot SMS. Fattar du nu?
Citera
2018-08-31, 11:17
  #14
Medlem
Sådär, nu har jag bytt SIMKORT och det står ingenting om att den är inaktiv. Däremot kan jag inte tanka mobilen, hur gör jag det?

Jag har köpt Comviq Kompiskontant. Det går inte. Denna gång står det inte ''Misslyckades''. Utan jag kommer till en ruta där de säger: ''UNKOWN APPLICATION''.
Citera
2018-08-31, 12:31
  #15
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Sådär, nu har jag bytt SIMKORT och det står ingenting om att den är inaktiv. Däremot kan jag inte tanka mobilen, hur gör jag det?

Jag har köpt Comviq Kompiskontant. Det går inte. Denna gång står det inte ''Misslyckades''. Utan jag kommer till en ruta där de säger: ''UNKOWN APPLICATION''.
Jag laddar mitt kontantkort genom banken. Där kan jag välja operatör, prisplan och nummer.
Citera
2018-08-31, 13:13
  #16
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Du har visst också svårt att förstå. När jag skickade SMSet så aktiverades SIM-kortet i operatörens system och enheten kunde göra attach till nätet därefter ta emot SMS. Fattar du nu?

Vem som fattar vad, ska du vara försiktig med att uttala dig om.
Som gudrs mycket riktigt försökt förklara för dig, att om det skulle fungera som du gissar, skulle vem som helst kunna hålla på att aktivera vilka kort som helst. Förstår du nu då?
Citera
2018-08-31, 13:41
  #17
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Som gudrs mycket riktigt försökt förklara för dig, att om det skulle fungera som du gissar, skulle vem som helst kunna hålla på att aktivera vilka kort som helst. Förstår du nu då?
Jag gissar inte, jag har själv gjort proceduren för bara nån månad sedan. Och ja visst, jag förstår att det finns en risk i denna hantering, men den frågan får du ta med operatören.
__________________
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2018-08-31 kl. 14:04.
Citera
2018-09-02, 12:28
  #18
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag gissar inte, jag har själv gjort proceduren för bara nån månad sedan. Och ja visst, jag förstår att det finns en risk i denna hantering, men den frågan får du ta med operatören.

Det tror jag inte det minsta på. Jag har testat flera gånger, och har naturligtvis aldrig fungerat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback