Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 23:05
  #121
Medlem
Jag ska bli nykter.

Jag tänker bli nykter nu.

Mycket har hänt i mitt liv senaste dagarna.

Jag åkte på nån form av psykos plus att folk dog för nån dag sen, vill inte ha mer sånt i mitt liv.

Jag är 28 år och har väl druckit hyfsat måttligt tills jag fick delirium.

Följ mig i denna tråd för att se mina nyktra framsteg.
Citera
2018-09-06, 23:06
  #122
Medlem
jaystaas avatar
Vad för något har du brukat? Om annat än alkohol dvs.

Lycka till!
Citera
2018-09-06, 23:08
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaystaa
Vad för något har du brukat? Om annat än alkohol dvs.

Lycka till!

Alkohol mest.
Citera
2018-09-06, 23:09
  #124
Medlem
Ajembacks avatar
Hur mycket per dag?
Citera
2018-09-06, 23:15
  #125
Medlem
Hur TS kunde få delirium efter att ha druckit "hyfsat måttligt" är märkligt, men all lycka med att leva nyktert. Klarar du det är det beundransvärt, och du kommer att förstå hur mycket bättre ditt liv kommer att bli.
Citera
2018-09-06, 23:19
  #126
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Jag ska bli nykter." infogad. En tråd räcker, lycka till!./mod
Citera
2018-09-06, 23:20
  #127
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senlop
Vänner har börjat klaga och ta avstånd ifrån mig, jag är 28 år gammal och börjar inse att det kanske blir för mycket ibland. Jag har alltid varit en festar kille men nu det senaste året har det blivit mer.

Senaste året har jag druckit dagligen, inte jättemycket men nåt varje dag för att få saker att gå ihop. 2 av mina närmaste vänner sa att de inte orkar se mig gå under längre. Har inte pratat med nån av de på över 7 veckor men ska nog ringa nån dag.

Gå under? Jag mår iofs inte bra men dricker bara 5 stora 7.2 varje dag så det är liksom inga mängder. Drack fan sprit varje helg förr då klagade de inte.

Vad skulle ni gjort?
Ja du är alkis! Sluta drick alkohol
Citera
2018-09-06, 23:44
  #128
Medlem
Delirium?

Har inte druckit några mängder men 14 halvliters 7.2 varje dag i 6 dygn.

Är på avgiftning just nu, vill inte dricka mer.

Började hallucinationera när jag skulle sluta.
Citera
2018-09-07, 18:35
  #129
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senlop
Har inte druckit några mängder men 14 halvliters 7.2 varje dag i 6 dygn.

Är på avgiftning just nu, vill inte dricka mer.

Började hallucinationera när jag skulle sluta.

Inga mängder? Du har druckit nästan 2 sjuttisar sprit om dagen och det är stora mängder även i mina mått mätt som, idag nykter, råbarkad alkoholist.

Gött att du har kommit till insikt och sökt hjälp, glöm ej att när du kommit ut ta tag i de underliggande problemen för det kommer bli tungt. Lycka till!
Citera
2018-09-08, 13:22
  #130
Medlem
Jag har väl inte varit helt ärlig, har som regel druckit 5 långburkar 7.2 per kväll senaste åren.

Nu senaste halvåret har jag dock tullat på mängden rätt flitigt. Vissa veckor har det snarare varit 7 långburkar sen prat om att det Osar alkohol av mig på morgonen på jobbet.

Hamnade i en extrem fylla nu senast som slutade med dygnetrunt fylla i sex dygn. Blåste 4.4 när Soc var hem till mig.

Gick över många gränser då jag även fick i mig handsprit under de här dagarna. Att jag skulle haft delirium är överdrivet men kraftiga skakningar.

Man vet att nåt är fel när man inte kan hålla i ett glas hemma i lägenheten helt själv. Annars har jag varit extra skakig förr men då oftast i utsatta lägen bland folk.

Skitsamma vet fortfarande inte om jag är alkoholist men nån form av problem har jag så ska försöka fortsätta hålla mig nykter.

Fokuserar mycket på promenader och jogging nu.
Citera
2018-09-08, 13:29
  #131
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senlop
Jag har väl inte varit helt ärlig, har som regel druckit 5 långburkar 7.2 per kväll senaste åren.

Nu senaste halvåret har jag dock tullat på mängden rätt flitigt. Vissa veckor har det snarare varit 7 långburkar sen prat om att det Osar alkohol av mig på morgonen på jobbet.

Hamnade i en extrem fylla nu senast som slutade med dygnetrunt fylla i sex dygn. Blåste 4.4 när Soc var hem till mig.

Gick över många gränser då jag även fick i mig handsprit under de här dagarna. Att jag skulle haft delirium är överdrivet men kraftiga skakningar.

Man vet att nåt är fel när man inte kan hålla i ett glas hemma i lägenheten helt själv. Annars har jag varit extra skakig förr men då oftast i utsatta lägen bland folk.

Skitsamma vet fortfarande inte om jag är alkoholist men nån form av problem har jag så ska försöka fortsätta hålla mig nykter.

Fokuserar mycket på promenader och jogging nu.
Men snälla du!

Om du överhuvudtaget kan blåsa när du har 4,4 promille i blodet har du ett gravt alkoholmissbruk. En människa med normal alkoholkonsumtion skulle vara medvetslös och kanske döende i alkoholförgiftning vid samma nivå.

Du skriver också att du har tagit till handsprit.

Så jo, du ÄR en alkoholist och jag applåderar att du försöker ta dig ur detta men du måste också inse att du kanske behöver hjälp för att det ska gå.
Citera
2018-09-16, 19:57
  #132
Medlem
RickRozays avatar
Hur är avgiftningen? Är du på en klinik? Märker du av konstiga kroppsreaktioner och får du B-vitamin dropp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback