• 2
  • 3
2018-09-20, 20:06
Medlem
Roxanas avatar
Har inget jag äter ofta, tack och lov. Annars skulle man väl se ut som Barbapappa. Men jag har några favoriter vid exempelvis munchies.

Sockerkakssmet: äts med sked som om det vore soppa. Kan varieras med kakao och/eller vaniljsocker.

Pepparkaksdeg: äts lätt pudrad med vetemjöl.

Ogräddad kanelbulle: när man har rullat ihop degen, skivat den och lagt bullarna på plåten. Då slår man till. Alternativt en semigräddad bulle som är något degig.

Nutella: äts med sked direkt ur burken eller på pannkakor.
Citera
2018-09-20, 23:59
Medlem
DemTheDodos avatar
När jag äter något med kokt potatis och gräddsås/brunsås, kan jag tycka om att mosa ihop potatis och sås
Typ som man gör till småbarn. Gör det bara hemma själv, med sista potatisen typ, men har en kompis som alltid gör det i alla sammanhang. Även på restaurang.
Citera
2018-09-21, 00:11
Medlem
DemTheDodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana

Sockerkakssmet: äts med sked som om det vore soppa. Kan varieras med kakao och/eller vaniljsocker.

Pepparkaksdeg: äts lätt pudrad med vetemjöl.

Ogräddad kanelbulle: när man har rullat ihop degen, skivat den och lagt bullarna på plåten. Då slår man till. Alternativt en semigräddad bulle som är något degig.

Sockerkaka är godast när den är dödbakad. Men smet är gott det med.
Att grädda pepparkakor, eller de flesta småkakor är totalt överskattat.
Kanelbullar vill jag nog helst ha gräddade dock. Men nån liten rulle ogräddad kan nog slinka ner när väntan blir för lång.😚
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in