Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-13, 17:34
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok29
Hej!

Jag är i en otrolig jobbig situation som enbart jag själv har framkallat. I helgen var jag ute med mina kompisar och det blev så mycket alkohol att jag tappade kontrollen helt fullständigt. Det slutade med att jag dansade och tillslut hånglade med en tjej, tills en kompis till mig avbröt det hela. (Tack för det!)

Dilemmat är att jag är sambo med världens finaste tjej, vi har varit tillsammans i 3 år och vi pratar om framtidsplaner. Jag vill berätta vad jag gjort, och hoppas på att hon kan förlåta mig. Anledningen till att jag vill berätta är nog mest, för att rena MITT samvete. Jag vet att det kommer såra henne så mycket, hon är dessutom ganska känslig, lite dåligt självförtroende plus att hon dessutom har drömt om att jag lämnar henne/varit otrogen... jag är sån jäkla idiot och jag har lovat mig själv att aldrig mer röra alkoholen då jag uppenbarligen inte klarar av den (jag har gjort annat dumt förut pga alkohol, dock ej varit otrogen tidigare)

Har ni varit med om liknande? Hur gick det för erat förhållande?

Varför ska du förstöra det ni har pga av en fylla och några kyssar?.
Inget mer har hänt och som du säger kommer inte hända igen! Släpp det där och gå vidare med en glad tjej.
Citera
2018-09-13, 23:42
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok29
Jag vill berätta vad jag gjort, och hoppas på att hon kan förlåta mig. Anledningen till att jag vill berätta är nog mest, för att rena MITT samvete.

Finns egentligen inget rätt eller fel här, utan det handlar om ditt eget samvete och hur mycket du klarar att hålla för dig själv.

Mitt tips är att du ställer till med en scen och börjar grina så att hon hamnar på defensiven. Sen när hon frågar vad det är som har hänt så berättar du allt, hur dåligt du mått över det men att det var en engångsgrej och att du fortfarande älskar henne över allt annat.

Har hon inte ett hjärta av sten så finns det goda möjligheter att hon förlåter dig på direkten då istället för att bli hysterisk och börja skrika.
Citera
2018-09-14, 14:20
  #39
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så alltså - du hånglade bara med en annan brud och ingenting mer? Då är det ju inte direkt så jorden går under - men du bör ändå berätta det för tjejen din.

Alltså - det hade varit en annan sak om du följt med den bruden hem och tagit henne i tvåan - då hade det varit ett klart mer prekärt läge.

Varför i hela världen ska man berätta något negativt? Finns väl ingen anledning om han vill ha kvar henne. Han ville bara ha lite trevligt vid sidan om, är väl inte hela världen.
Citera
2018-09-14, 20:00
  #40
Medlem
NonCompliances avatar
Man råkar inte vara otrogen, vare sig det är på fyllan eller inte. Rannsaka dig själv, du kan ju börja där.

Hon inser ju det som är sant, men vågar inte erkänna för sig själv än. Därför drömmer hon.



Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok29
Hej!

Jag är i en otrolig jobbig situation som enbart jag själv har framkallat. I helgen var jag ute med mina kompisar och det blev så mycket alkohol att jag tappade kontrollen helt fullständigt. Det slutade med att jag dansade och tillslut hånglade med en tjej, tills en kompis till mig avbröt det hela. (Tack för det!)

Dilemmat är att jag är sambo med världens finaste tjej, vi har varit tillsammans i 3 år och vi pratar om framtidsplaner. Jag vill berätta vad jag gjort, och hoppas på att hon kan förlåta mig. Anledningen till att jag vill berätta är nog mest, för att rena MITT samvete. Jag vet att det kommer såra henne så mycket, hon är dessutom ganska känslig, lite dåligt självförtroende plus att hon dessutom har drömt om att jag lämnar henne/varit otrogen... jag är sån jäkla idiot och jag har lovat mig själv att aldrig mer röra alkoholen då jag uppenbarligen inte klarar av den (jag har gjort annat dumt förut pga alkohol, dock ej varit otrogen tidigare)

Har ni varit med om liknande? Hur gick det för erat förhållande?
Citera
2018-09-18, 08:21
  #41
Medlem
MissTortoises avatar
Låt din stackars tjej få bli fri från dig och dina svek. Avslöja allt för henne och låt henne gå. Du gör henne en tjänst, för hon lär sig att inte lita på killar och speciellt inte sådana som festar och super. Ge henne en chans att hitta en bra man. Du har ändå begått det största brottet som finns inom relationer, toppen av berget liksom. Finns inget svek större än otrohet. Hade du tolererat det beteendet av henne? Tror inte det!

Precis utav den orsaken som jag undviker män som dricker alkohol. Det går inte att förbjuda dem, för då blir det arga. Men sen när skadan är skedd så kan de inte acceptera läget.
Bättre du börjar bruka typ cannabis, det leder inte till otrohet.
Alkohol är otrohetselexir nr 1
Citera
2018-09-27, 08:35
  #42
Medlem
Men du har ju inte varit otrogen...ni hånglade ju bara
Citera
2018-09-27, 09:24
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Men du har ju inte varit otrogen...ni hånglade ju bara

Det är ju mer intimt än ett vanligt knull. Så nog är det otrohet alltid.
Citera
2018-09-27, 09:34
  #44
Medlem
Disko-Bosses avatar
Håll käften om det, TS.

Om du har en tjej med dåligt självförtroende, tror att du ska vara otrogen m.m. (hon hade ju rätt) så kan du räkna med att det är början på slutet. Tillit går att förstöra på en sekund men kan ta hur lång tid som helst att reparera, men det blir aldrig samma sak igen. Varje gång ni har tjafs så kommer detta kastas i ditt face, räkna med det.

Ta lärdom istället, drick inte till den grad att du tappar kontrollen. Nöj dig med att vara salongsberusad så är du redan bättre än 80% av den Svenska befolkningen när det kommer till alkoholen. Rota i ditt inre och fråga dig själv hur det här ens kunde hända.. Är du verkligen så lycklig med den här tjejen som du tror, bekräftelsebehov, osv osv. Jobba på dig själv liksom.
Citera
2018-09-27, 09:39
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTortoise
Låt din stackars tjej få bli fri från dig och dina svek. Avslöja allt för henne och låt henne gå. Du gör henne en tjänst, för hon lär sig att inte lita på killar och speciellt inte sådana som festar och super. Ge henne en chans att hitta en bra man. Du har ändå begått det största brottet som finns inom relationer, toppen av berget liksom. Finns inget svek större än otrohet. Hade du tolererat det beteendet av henne? Tror inte det!

Precis utav den orsaken som jag undviker män som dricker alkohol. Det går inte att förbjuda dem, för då blir det arga. Men sen när skadan är skedd så kan de inte acceptera läget.
Bättre du börjar bruka typ cannabis, det leder inte till otrohet.
Alkohol är otrohetselexir nr 1

Sluta drama kärring!

TS - må dåligt och lid. Låt inte henne lida.
Händer det igen. Då blir det annat.
Citera
2023-08-30, 10:27
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Min erfarenhet är att en otrohet alltid leder till att ett förhållande tar slut, förr eller senare.
Det kan ta ett år eller flera men det kommer ligga till orsak till bråk och otrygghet hos båda parter. Den som varit otrogen litar inte på sin partner att hon nu skall "hämnas" och mår uselt. Tjejen litar inte på killen alls mera och trots löften om att det är glömt så dyker det upp i gräl och pressade situationer.

Så otrohet är skit om man tänkt sig ett liv med den man svinat sig emot med att knulla runt. Fylla eller inte.. Skulle DU acceptera om tjejen skyllde på att hon var full ?

Precis, det infekterar hela relationen och kommer alltid finnas med.
Osagt eller sagt.

Att skylla på alkoholen är bara patetiskt, i någon mån är man alltid medveten om vad man gör.

Men vem bryr sig 2023? Eller hur? Där alla knullar runt med allt och alla, där lojalitet och trogenhet är ett minne blått för att man sett det på tiktok.
Citera
2023-08-30, 10:31
  #47
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok29
Hej!

Jag är i en otrolig jobbig situation som enbart jag själv har framkallat. I helgen var jag ute med mina kompisar och det blev så mycket alkohol att jag tappade kontrollen helt fullständigt. Det slutade med att jag dansade och tillslut hånglade med en tjej, tills en kompis till mig avbröt det hela. (Tack för det!)

Dilemmat är att jag är sambo med världens finaste tjej, vi har varit tillsammans i 3 år och vi pratar om framtidsplaner. Jag vill berätta vad jag gjort, och hoppas på att hon kan förlåta mig. Anledningen till att jag vill berätta är nog mest, för att rena MITT samvete. Jag vet att det kommer såra henne så mycket, hon är dessutom ganska känslig, lite dåligt självförtroende plus att hon dessutom har drömt om att jag lämnar henne/varit otrogen... jag är sån jäkla idiot och jag har lovat mig själv att aldrig mer röra alkoholen då jag uppenbarligen inte klarar av den (jag har gjort annat dumt förut pga alkohol, dock ej varit otrogen tidigare)

Har ni varit med om liknande? Hur gick det för erat förhållande?

Jag gjorde en liknande grej på fyllan för många år sedan. Jag höll käft för att jag visste att det var en idiotgtej som jag aldrig skulle gjort i vanliga fall. Är trogen till den jag är ihop med annars men tabbade mig där.

Det man inte vet lider man inte av.
Citera
2023-08-30, 18:19
  #48
Medlem
Har ni barn ihop? Finns det några saker i ert förhållande som skulle kunna få henne att "bita ihop" och stanna med dig trots din otrohet, ex. social press, skam, ekonomi, etc.?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback