Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 15:54
  #1
Medlem
Pazios avatar
När man åker in till stan nuförtiden häpnas man ibland lite över hur mycket både yngre tjejer och kvinnor i allmänhet framhäver sin rumpa genom att ha så åtsittande jeans som möjligt. En del passar i det och det blir snyggt andra passar faktiskt inte i det alls. Har man en rumpa så har man. Har man det inte tycker jag man kan ha andra kläder istället för att köpa XXX-small eller vilken storlek det nu kan vara.
Den sociala trenden har ju varit länge att var och en ska få vara den man är och man ska inte mobba folk osv utan få klä sig som man själv vill men ändå ser man lustigt nog den här växande smygande enhetliga trenden och väldigt många hänger på. Man kan se en vanlig familj ute på shoppingrunda i stan där 3/4 av familjen ser alldaglig ut men dottern ser ut som en extrem Britney Spears kopia med flätor, avklippta åtsittande shorts och som går bredvid stackars mormor. Har rumpan blivit den viktigaste kroppsdelen och varifrån kommer influenserna? Från svarta rap-videos på Youtube? Måste man vara sexig hela tiden?
__________________
Senast redigerad av Pazio 2018-08-30 kl. 15:57.
Citera
2018-08-30, 16:50
  #2
Medlem
RZLAs avatar
Detta är väl inget nytt, utan har snarare varit normen för unga tjejer de senaste 10-15 åren, minst. Det är i all fall ingenting som jag tänker klaga på: alltid trevligt att se fina rumpor i tajta jeans! Är det inte en fin rumpa i jeansen så tittar man bort.
Citera
2018-09-01, 19:17
  #3
Medlem
Pazios avatar
Håller med dig men det känns mer som att det är ett tvång..och det går upp i åldrarna..men visst..enjoy it while you can...
Citera
2018-09-06, 23:30
  #4
Medlem
vitapumpss avatar
Klart att jag vill ha åtsittande jeans. Jag avskyr säckiga byxor. Visst kan de kännas trånga och ibland får man jobba lite för att komma i dem. Men vadå ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback