Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-09-20, 03:24
  #49
Medlem
Jag var i en liknande situation. Jag är liberalkonservativ och har bl a röstat på SD och M. Var sambo med en vänsterpartist som varade i ett år, men till slut gick det inte längre. Nog för att det fanns många skäl till att det tog slut, men hans mjäkiga jamsande gav mig totalt tuppjuck. Sånt där mjäkigt jamsande som bara vänsterpartister besitter till fullo.

En gång satt vi och diskuterade olika nationaliteter, jag sa att italienare ska man inte göra affärer med för de är totalt hopplösa att ha att göra med. Då kallade han mig rasist. (!?) Dagen efter sparkade jag ut fanskapet.

Till slut kommer olikheterna ikapp. Dock tycker jag det är stor skillnad att sympatisera med en vänsterideologi och att rösta vänster för att man tycker deras partiprogram är bra. Men det bästa måste ju vara att på ett smidigt sätt känna av läget med henne. Om du däremot märker direkt att du inte kan vara dig själv med henne kommer relationen inte hålla länge ändå.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback