Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-09-20, 19:34
  #109
Medlem
Raketbosses avatar
I och med att det handlade om svensk musik: Opeth, Anna von Hausswolf, Ghost, Promise and the Monster, Paatos, Katatonia och utvalda plattor med Therion och Tiamat. Tycker överlag att svensk musik i det stora hela är ganska medioker...
__________________
Senast redigerad av Raketbosse 2018-09-20 kl. 19:39.
Citera
2018-09-21, 09:49
  #110
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss

Tur man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Lycka till med den saken ! Du är nog inte riktigt där än.
Citera
2018-09-21, 10:02
  #111
Medlem
Jag lyssnar gärna på Bob Marley. Har inget som helst problem att lyssna på svart musik, så länge de själva är i typ Kingston Jamaica.
Men sedan finns det ju andra bra grupper ex. Pink Floyd, Roxy Music och Ac/Dc med som man gärna lyssnar på.
Förortsblattemusiker med gangsterattityd är det enda som helt bojkottas.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2018-09-21 kl. 10:10.
Citera
2018-09-23, 20:39
  #112
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Beatles, McCartney, i övrigt allt från Prodigy till Psykedelia. Bowie en favorit. Sinatra. En hel del "svart musik" - Aretha Franklin oerhört mäktig.

Tyvärr ingen svensk folkmusik... där måste jag göra dig besviken... ...även om Wagner fungerar!
Citera
2018-09-25, 13:30
  #113
Medlem
HasseBanans avatar
Jag kanske är lite kontroversiell då jag trots att jag röstar SD faktiskt lyssnar mycket på 60- och 70-talsrock och blues, gillar mycket som av många skulle klassas som flummarmusik och som ju framfördes av vänstermänniskor när det begav sig, men jag tycker inte man ska sammanblanda musiksmak med politisk åsikt. Man kan uppskatta musik även om de som utför och spelar den står långt ifrån en politiskt.

Pink Floyd, Rolling Stones, Ten years after, Led Zeppelin, Amon Duul II, Jethro Tull, Steppenwolf, Frank Zappa, Doors, Velvet underground, Jefferson Airplane, Hurriganes, Cream m. Eric Clapton m.fl.
Citera
2019-01-05, 00:01
  #114
Medlem
jay.simpsons avatar
The velvet underground
Lou Reed
Blur
The Smiths
Morrisey
Nine inch nails
Radiohead
The Cure
The Clash
Joy Division
New Order

Väldigt typiskt musik för en svärjevän
Citera
2022-09-16, 10:34
  #115
Medlem
Borde inte de som röstar på SD lyssna på låtar som "Staten & Kapitalet"? Många är ju mot globalisterna som styr både kapital och stat. Staten och kapitalet samarbetar för att suga ut vanligt folk.
Citera
2022-09-16, 15:46
  #116
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Borde inte de som röstar på SD lyssna på låtar som "Staten & Kapitalet"? Många är ju mot globalisterna som styr både kapital och stat. Staten och kapitalet samarbetar för att suga ut vanligt folk.
Ja man kan tycka det, bra låt är i vilket fall som helst. Tror att dom som riktiga SDare (lite äldre) gillar rocklåtar, Born to lose samt Paranoid kanske passar partiet.?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback