Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 15:01
  #1
Medlem
Ska köpa en GoPro hero6 men funderar på om man ska vänta tills hero7 släpps?
Senaste modellerna har haft release oktober så för hoppningsvis så sker det även med hero7.
Anledningen till att jag vill vänta isåfall är att priset på hero6 lär minska något.
Men samtidigt undrar jag om det inte är värt att köpa hero7 och strunta i prisskillnaden.
Svårt att veta på förhand om den kommer vara värd pengarna i jämförelse till hero6.

Det kan ju hända att den som kommer snart är bra mycket bättre en den nuvarande?

Vad tror/tycker ni som är kunniga inom området?

Tacksam för svar!
Citera
2018-09-03, 10:51
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Om du mest ska göra filmer för ditt eget nöjes skull så lär det räcka gott med en GoPro 4 liksom.
Citera
2019-02-08, 12:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du mest ska göra filmer för ditt eget nöjes skull så lär det räcka gott med en GoPro 4 liksom.

Köper du en GoPro 4 kommer du vilja byta upp dig direkt. Ingen skärm, ingen stabilisator, inget vattentätt hus. Köper du en Gopro 7 kommer du inte behöva byta på flera år med tanke på alla finesser som finns i 7an. T.ex TimeWarp, Hypersmooth så du slipper köpa en gimbal, 1080p240 osv. Köp riktigt direkt istället. Inget bra tips att köpa 4an.
Citera
2019-02-09, 21:19
  #4
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotlandsola
Köper du en GoPro 4 kommer du vilja byta upp dig direkt. Ingen skärm, ingen stabilisator, inget vattentätt hus. Köper du en Gopro 7 kommer du inte behöva byta på flera år med tanke på alla finesser som finns i 7an. T.ex TimeWarp, Hypersmooth så du slipper köpa en gimbal, 1080p240 osv. Köp riktigt direkt istället. Inget bra tips att köpa 4an.
Precis.

Om man önskar köpa billigt finns bättre alternativ än gamla GoPro 4.

Jag har Gopro 7 och det är det bästa jag haft i det segmentet. Gopro 7 är verkligen bra.


Har även några billiga (under tusenlappen) liknande kameror från net on net som faktiskt är rätt bra. Tyvärr ger de alltid 30 fps, men det kan jag leva med. Perfekt för B-foto.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback