Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 14:45
  #1
Medlem
Har ca 20-30k att röra mig med. Spontant skulle ni välja en 9-5 eller VW Passat. Bägge gått ca 20-23k mil. Årsmodell 06-08.

Räkna in kända fel som bör kunna dyka upp, kamkedja eller kamrem, komfort, bränsletörst osv.

Alla inputs uppskattas!
Citera
2018-08-29, 15:38
  #2
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Har ca 20-30k att röra mig med. Spontant skulle ni välja en 9-5 eller VW Passat. Bägge gått ca 20-23k mil. Årsmodell 06-08.

Räkna in kända fel som bör kunna dyka upp, kamkedja eller kamrem, komfort, bränsletörst osv.

Alla inputs uppskattas!

Jag hade inte vågat köpa någon av dem. Bägge har en massa bekymmer av olika slag, av varierande typ beroende på vilken motor man väljer osv. Googla runt på den modell du tänker dig + problem. Gissar att det blir fler än en träff, om jag ska uttrycka mig diplomatiskt.

Till Saabarna var det för övrigt brist på många delar för några år sedan, men det kanske har fixats till nu. De är ju faktiskt rätt vanliga fortfarande och det borde vara intressant att tillverka/sälja delar till dem.
Citera
2018-08-29, 15:46
  #3
Medlem
Du har ju redan input om 9-5: (FB) Saab 9-5 som gått runt 20k mil?

Passaterna är ju också billiga, jag har aldrig haft någon själv men har fått intrycket att dom knappast är bättre än motsvarande saab.
Citera
2018-08-29, 15:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Du har ju redan input om 9-5: (FB) Saab 9-5 som gått runt 20k mil?

Passaterna är ju också billiga, jag har aldrig haft någon själv men har fått intrycket att dom knappast är bättre än motsvarande saab.


Pinsamt...

Dags för mig att gå till minnesdoktorn.

Tack för min egen länk!
Citera
2018-08-29, 16:45
  #5
Medlem
Turbomachines avatar
Skulle oavsett vad du välja ta en bil med bränsledriven parkeringsvärmare, så sjukt skönt att ha på vintern, dessa är nog iofs vanligare i passaten.
Citera
2018-09-01, 09:32
  #6
Medlem
IMBILDENs avatar
SAAB 9-5 alla dagar i veckan . Högre kvalitet, betydligt bättre rostskydd.

VW har fördelen av att de drar något mindre bensin. Däremot lär du få betydligt mer tekniska bekymmer med VW och framförallt rost. Här klarar sig SAABen betydligt bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback