Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 14:13
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Därför att en anklagelse innebär inte att man är skyldig. Och det har inte med just USA att göra. I Sverige hade vi fram tills nyligen en talman, Urban Ahlin, som anklagades för sexuella trakasserier.

Hillary Clintons make är anklagad för sexuella ofredanden och våldtäkter. Och hon är anklagad för att ha försökt tysta hans offer. Sådana anklagelser finns mot både högern och vänstern. Vad bör amerikaner göra enligt dig? Inte rösta alls?
Enligt mig så borde man valt en annan kandidat, illa kvickt! USA har massor med republikanska domare som inte ha en endast anklagelse mot sig och! som äger förmåga uppträda korrekt och inte som en kränkt bebis. Att K tvingades igenom, berodde på att Trump prompt ville ha honom, för hans åsikter gällande SC rätt att döma ut en president, dvs K har väl slickat Ts häck tillräckligt ihärdigt i rätt tid, samt! inte minst de nuvarande repuplikaneras flathet inför Trump, de verkar ha tappat allt vad integritet och skam heter för tiden, det kommer straffa sig
Citera
2018-10-09, 14:39
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt mig så borde man valt en annan kandidat, illa kvickt! USA har massor med republikanska domare som inte ha en endast anklagelse mot sig och! som äger förmåga uppträda korrekt och inte som en kränkt bebis. Att K tvingades igenom, berodde på att Trump prompt ville ha honom, för hans åsikter gällande SC rätt att döma ut en president, dvs K har väl slickat Ts häck tillräckligt ihärdigt i rätt tid, samt! inte minst de nuvarande repuplikaneras flathet inför Trump, de verkar ha tappat allt vad integritet och skam heter för tiden, det kommer straffa sig

Var Demokraterna villiga dumpa Hillary Clinton för hon hade mindre smickrande anklagelser mot sig? Nej!

Har Demokraterna samma hysteri kring Keith Ellison som de hade kring K? Nej!

Trump valde en kandidat utan anklagelser mot sig. Anklagelserna ploppade upp efter han blev kandidat. Att anklaga någon kan vem som helst göra. I synnerhet om det ger stor politisk utdelning, exempelvis stoppa en kandidat man ogillar av politiska skäl.
Citera
2018-10-09, 14:40
  #183
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du är inte rolig.
Jo.
Citera
2018-10-09, 15:16
  #184
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad ska Espen säga när Tone, Trine och Sara håller i piskan på jobbet?


Till skillnad från invandrarkvinnor som Merapi, så är vi svenska kvinnor rätt vana att hålla i pskan på jobbet. Karlarna är rätt härdade vid det här laget, dom också.
Citera
2018-10-09, 16:28
  #185
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ibland undrar jag varför jag läser detta forum
Jobbigt att lära sig nåt nytt hela tiden?
Citera
2018-10-09, 16:29
  #186
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Till skillnad från invandrarkvinnor som Merapi, så är vi svenska kvinnor rätt vana att hålla i pskan på jobbet. Karlarna är rätt härdade vid det här laget, dom också.
Jag vet, men se så uttråkade ni blivit när de inte har cohones alls när det gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback