Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-23, 10:26
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Mycket okunskap i tråden ser jag.

Med en arena på en åker, högst eget kapital och riktigt tråkiga supportrar. Självklart passar Färjestad bäst i en liga som KHL.

Höll på att glömma, där solen aldrig ler, ska tilläggas.
Passar väl in rätt bra på gråa, kalla Ryssland?
Färjestad berör.
Färjestad är SHL.
Citera
2018-09-23, 10:45
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad berör.
Färjestad är SHL.

Citera
2018-09-23, 13:10
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Skulle Linköping vara SHL?
Citera
2018-09-23, 13:55
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Skulle Linköping vara SHL?

Har jag knappast påstått. Jag påstod att Färjestad hade passat i Ryssland, och ingen hade brytt sig.
Citera
2018-09-23, 14:04
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Har jag knappast påstått. Jag påstod att Färjestad hade passat i Ryssland, och ingen hade brytt sig.
Ett SHL utan Färjestad är inget SHL. Färjestad är SHL till 90%
Ett SHL som klarar sig utmärkt utan Växjö och Linköping.
Citera
2018-09-23, 17:27
  #30
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det hoppas jag verkligen inte de gör. Missförstod du det jag skrev? Vore rena döden att gå med i KHL.
Nej det gjorde jag inte men att du skrev ''hoppas verkligen inte dif går med i khl'' som om det vore aktuellt för det kommer det aldrig att bli. Skulle bli mäktigt förvånad om något svenskt lag någonsin gick med i KHL.
Citera
2018-09-26, 18:08
  #31
Medlem
Inget. Är mer intresserad av svenska NHL-lag om NHL startar Europadivision.
Citera
2018-10-08, 08:41
  #32
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ej SHL-lag, men AIK har väl varit inne på att spela i KHL? Känns lite för genuint som lag för att spela i Ryssland, men money talks för aktiebolaget.
Citera
2018-10-26, 21:53
  #33
Medlem
Summitclimbs avatar
Folk snackar om okunskap när de är okunniga själva.

Rätta svaret just nu är inget. KHL är endast intresserade av lag från större, starkare marknader, plus ett kapacitetskrav på runt 12000, så vi kan stryka samtliga lag utanför Stockholm, Göteborg och Malmö. De har öppnat upp för lag från nya, potentiella marknader men de har mindre krav på sig. Från hockeynationer såsom Sverige, Schweiz och Tyskland är det fortfarande rätt höga krav.

Djurgården skulle aldrig någonsin kunna flytta till KHL. Frölunda har approachen men skulle heller aldrig gå igenom. Malmö var hetaste kandidaten tills de gick upp men de kommer aldrig att byta ut SHL mot KHL.

AIK är en potentiell kandidat om de inte når avancemang inom en snart framtid och gapet mellan SHL och HA växer. Däremot glömmer nog många att det är oerhört konservativa medströmmar i svensk ishockey just nu så de flesta skiter fullständigt i KHL-spel. Samma går inte att säga i övriga Europa där de inte har medlemsdemokrati och samma seriesystem inom ishockeyn (Jokerit har liksom en garanterad plats i Liiga ifall de skulle återvända, någon sån garanti skulle aldrig lämnas i Sverige utan det är att börja om längst ner i seriesystemet som gäller).

Jag kan även tillägga att enligt KHL:s nya utvecklingsstrategi går ligan långsiktigt mot att klubbar ska vara självförsörjande (dvs inte blöda ekonomiskt och backas upp att storsponsorer/miljardärer). Stora steg har redan tagits och klubbar har redan ökat sin omsättning. Ligan planerar även att minska resekostnaderna drastiskt, strikt lönetak kommer att införas och högre krav på marknadsföring, arenaupplevelse och dylikt kommer att ställas.

Så, skulle det vara skrivet i sten att Sverige får ett KHL-lag inom tre säsonger skulle jag säga att det är ett helt nytt lag som förmodligen kommer att spela i någon mindre hall med ungefär 6000 åskådare (vilket är ytterst orimligt).
__________________
Senast redigerad av Summitclimb 2018-10-26 kl. 21:57.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback