Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-29, 12:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Strunta i light colan. Kroppen tror att den får socker men när den inser att den inte får socker blir du hungrigare.

Nä... Det stämmer inte riktigt. Vet dock inte om någon upplevt det där, men det stod i modetidningar under åratal iaf.
Dock kan man ju med fördel äta nyttigt till Light drickan så blir man mätt. Sen dricka vatten efteråt också. Inget släcker törst bättre än vatten så är man törstig är det vatten som fungerar bäst.
Kan man slippa läsk så gör det. Det finns inga bra ämnen där man vill ändå.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-08-29 kl. 12:50.
Citera
2018-08-29, 14:28
  #14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Strunta i light colan. Kroppen tror att den får socker men när den inser att den inte får socker blir du hungrigare.
Inkorrekt.
Citera
2018-08-29, 14:41
  #15
Medlem
TS. Min spontana reaktion: till frukost och mellanmål, ät sex ostskivor och tre skinkskivor + gurkskivor eller en tomat. Köp olika ostar/kött för variation. Alternativ: kokta ägg, stekta ägg med bacon, omelett med ost osv. Drick kaffe med sötningsmedel. Till lunch/middag, ät som nu (hemlagat) men begränsa riset till 0,5 dl. Sluta äta ute och gör matlådor.

LCHF is the shit
Citera
2018-08-31, 14:29
  #16
Medlem
udons avatar
Du är ju ärlig som beskriver småätandet. Men förmodligen småäter du nog mer än vad du tror. Överviktiga brukar göra det. Jag blir själv extremt sugen på olika typer av mellanmål men egentligen är det bara onödigt. Speciellt om man har stillasittande arbete. Snabbmaten får du ju såklart sluta med. Thaitanten kanske ska börja snåla lite på thaisåsen också. Det brukar vara riktig kaloribomber.

Annars tycker jag att du har större chans att lyckas om du äter ungefär som vanligt men dra ner på portionerna. Sen skrev du inte heller något om alkoholintag?

Det är poppis nu att påstå att träning inte gör någon skillnad för vikten, men jag sticker ut hakan här och tycker du ska börja konditionsidrotta. Dels bränner du energi och dels kommer effekten av förbättrad kondition göra att du blir mindre sugen på att sabotera dina framsteg genom att leva ohälsosamt.

Anmäl dig till nåt lopp, göteborgsvarvet , halvvasan, halvvättern eller liknande.
Citera
2018-09-01, 08:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Du är ju ärlig som beskriver småätandet. Men förmodligen småäter du nog mer än vad du tror. Överviktiga brukar göra det. Jag blir själv extremt sugen på olika typer av mellanmål men egentligen är det bara onödigt. Speciellt om man har stillasittande arbete. Snabbmaten får du ju såklart sluta med. Thaitanten kanske ska börja snåla lite på thaisåsen också. Det brukar vara riktig kaloribomber.

Annars tycker jag att du har större chans att lyckas om du äter ungefär som vanligt men dra ner på portionerna. Sen skrev du inte heller något om alkoholintag?

Det är poppis nu att påstå att träning inte gör någon skillnad för vikten, men jag sticker ut hakan här och tycker du ska börja konditionsidrotta. Dels bränner du energi och dels kommer effekten av förbättrad kondition göra att du blir mindre sugen på att sabotera dina framsteg genom att leva ohälsosamt.

Anmäl dig till nåt lopp, göteborgsvarvet , halvvasan, halvvättern eller liknande.

Tack för tipsen. Gällande alkohol, jag dricker inget. Jag är inte nykterist, men det kanske handlar om en gång om året/halvåret som jag tar något alkoholhaltigt att dricka. I princip är det enda jag dricker vatten, cola light samt supersockrat färdig-kaffe med mjölk. Gällande det sistnämnda så har jag skippat det helt senaste veckan, men tänkte försöka lära mig dricka svart kaffe, ev. med något sötningsmedel.

Gällande träning så började jag gå till gymmet den här veckan igen efter en sisådär 6 års "uppehåll":P, Kört två pass so far och det har känts bra. Tyvärr är konditionsträning det värsta jag vet, jag blir alldeles för uttråkad, samt så kan ja inte springa p.g.a. fuckade fötter. Har dock funderat på cykling, men for now så blir det nog endast styrketräning.
__________________
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2018-09-01 kl. 08:30.
Citera
2018-09-01, 23:01
  #18
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Tack för tipsen. Gällande alkohol, jag dricker inget. Jag är inte nykterist, men det kanske handlar om en gång om året/halvåret som jag tar något alkoholhaltigt att dricka. I princip är det enda jag dricker vatten, cola light samt supersockrat färdig-kaffe med mjölk. Gällande det sistnämnda så har jag skippat det helt senaste veckan, men tänkte försöka lära mig dricka svart kaffe, ev. med något sötningsmedel.

Gällande träning så började jag gå till gymmet den här veckan igen efter en sisådär 6 års "uppehåll":P, Kört två pass so far och det har känts bra. Tyvärr är konditionsträning det värsta jag vet, jag blir alldeles för uttråkad, samt så kan ja inte springa p.g.a. fuckade fötter. Har dock funderat på cykling, men for now så blir det nog endast styrketräning.

Fixa ljudböcker eller podcasts till telefonen och gå långpromenader. Det funkar utmärkt. Då får du kanske ordning på fötterna. Fixa ett par bra skor bara!
Citera
2018-09-01, 23:10
  #19
Medlem
Testa Appen ”lifesum”. Lite drygt att väga allt i början, men grymt effektivt. Jag droppade 7 kg mellan 1/7 och 5/8 utan att äta annorlunda. Bara mindre portioner.
__________________
Senast redigerad av banantarta 2018-09-01 kl. 23:14.
Citera
2018-09-29, 22:13
  #20
Medlem
Räkna kcal intag, förbränn mer kcal än vad du äter. Det är svaret.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback