Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 02:46
  #1
Medlem
xtantspice000s avatar
Hej. Detta är möjligen fel ställe men om det är det så kan mod flytta denna tråd, tack.
Jag vill investera i Cannabis fonder eller bolag som säljer cannabis lagligt helt enkelt. Detta eftersom jag, som många andra, tror att marknaden kommer bli större och större ju mer länder/stater som gör cannabis lagligt.
Så hur ska jag gå tillväga som en normal svensk person utan några större finans erfarenheter? Jag har fonder i avanza appen eftersom jag förstod att banker tar en jäkla stor procent om jag vill ta ut fonder/aktier. Bör jag snacka med banken om dessa typer av investeringar eller hur ska jag gå till väga?
Citera
2018-08-29, 02:53
  #2
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtantspice000
Hej. Detta är möjligen fel ställe men om det är det så kan mod flytta denna tråd, tack.
Jag vill investera i Cannabis fonder eller bolag som säljer cannabis lagligt helt enkelt. Detta eftersom jag, som många andra, tror att marknaden kommer bli större och större ju mer länder/stater som gör cannabis lagligt.
Så hur ska jag gå tillväga som en normal svensk person utan några större finans erfarenheter? Jag har fonder i avanza appen eftersom jag förstod att banker tar en jäkla stor procent om jag vill ta ut fonder/aktier. Bör jag snacka med banken om dessa typer av investeringar eller hur ska jag gå till väga?

Avanza tar ingen courtage om du har under 50000 kr

Sök på avanza courtageklasser (hade länkat ifall min mobil inte var efterbliven)

Köp någon av de kändare aktierna, aurora cannabis t.ex
Citera
2018-08-29, 03:05
  #3
Medlem
xtantspice000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Avanza tar ingen courtage om du har under 50000 kr

Sök på avanza courtageklasser (hade länkat ifall min mobil inte var efterbliven)

Köp någon av de kändare aktierna, aurora cannabis t.ex

Okej. Tar de väldigt hög ränta efter 50 000 kr?
Ska kika på den. Finns det fler ute som jag kan köpa på avanza?
Citera
2018-08-29, 07:53
  #4
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtantspice000
Okej. Tar de väldigt hög ränta efter 50 000 kr?
Ska kika på den. Finns det fler ute som jag kan köpa på avanza?

Sök på avanza så får du bättre svar
Citera
2018-08-29, 07:58
  #5
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Avanza tar ingen courtage om du har under 50000 kr

Sök på avanza courtageklasser (hade länkat ifall min mobil inte var efterbliven)

Köp någon av de kändare aktierna, aurora cannabis t.ex

Aurora har väl gått nedåt? Tänkte också investera i dem men avvaktar läget, tror dock på sikt att det kan vara läge att investera i cannabis-aktier.
Citera
2018-08-29, 08:18
  #6
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Aurora har väl gått nedåt? Tänkte också investera i dem men avvaktar läget, tror dock på sikt att det kan vara läge att investera i cannabis-aktier.

Ja eftersom att det blev en bubbla. buy low sell high
Citera
2018-08-30, 01:14
  #7
Medlem
xtantspice000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Aurora har väl gått nedåt? Tänkte också investera i dem men avvaktar läget, tror dock på sikt att det kan vara läge att investera i cannabis-aktier.

Jo men om man kollar på hela tiden aktien varit igång så har den gått uppåt och verkar fortfarande gå uppåt. Ingen som vet någon mer aktie/fond inom cannabis?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback