Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 01:25
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Är extremt oteknisk, Flashback har räddat mig förr och hoppas de går nu igen..

Skulle logga in på min dator, en Mac Mini, idag men lösenordet funkar inte. Har haft samma länge och inte bytt men den vägrar acceptera det.

Hur fan gör jag nu?
Står nått om logga ur och skriva in nån kod, vilket jag testat men utan framgång.

Finns de nått jag kan göra?
Tror jag har är en mer än en profil på datorn, men vet itne hur jag kommer åt dem nu?
Går de installera en ny profil på något sätt?

Extremt tacksam för all form av hjälp!
Citera
2018-08-29, 02:38
  #2
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är extremt oteknisk, Flashback har räddat mig förr och hoppas de går nu igen..

Skulle logga in på min dator, en Mac Mini, idag men lösenordet funkar inte. Har haft samma länge och inte bytt men den vägrar acceptera det.

Hur fan gör jag nu?
Står nått om logga ur och skriva in nån kod, vilket jag testat men utan framgång.

Finns de nått jag kan göra?
Tror jag har är en mer än en profil på datorn, men vet itne hur jag kommer åt dem nu?
Går de installera en ny profil på något sätt?

Extremt tacksam för all form av hjälp!
Du råkar bara inte ha caps lock på? Lösenord brukar inte upphöra att fungera bara sådär.

Annars:
https://www.cnet.com/how-to/reset-by...d-mac-macbook/
https://support.apple.com/sv-se/HT202860
Citera
2018-08-29, 13:13
  #3
Medlem
Man kan tror med usb och det är enkel kolla Youtube.
Citera
2018-08-29, 13:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siivan
Man kan tror med usb och det är enkel kolla Youtube.


The easiest way to change the user or administrator password, and the one we would recommend, is to use Recovery Mode.

Restart or boot up your Mac and, while it's starting up, hold down Cmd + R. After a short wait this will boot you, without asking for a password, into Recovery Mode. Select Utilities (in the top menu bar), then Terminal. Type resetpassword, press Enter, and you'll be taken to the password reset menu. Now select the hard drive and the user whose password you wish to change, type in a new password (try to remember it this time!), add a password hint if you think this will be necessary, and hit Save.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback