Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-28, 20:10
  #1
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någon som har använt sig av StubHub, eller som känner någon som har använt sig av StubHub, för köp av biljetter till utrikes lokaliserad match?

I sådana fall: Hur har det fungerat?
Citera
2018-08-28, 20:23
  #2
Avstängd
StubHub fungerade fläckfritt i USA. Gick på NFL, NHL och MLB och upplevde aldrig några problem. Biljetterna till matcherna fick jag på mejlen och sen var det klart.

Osäker dock på hur det fungerar om du bor utanför USA. Jag använde mig av en amerikansk adress och köpen betalades med ett inhemskt kreditkort. Bodde inte där själv utan hälsade på mina föräldrar.

Edit: Jag åker på fotbollsresa relativt ofta (1-2 gånger per år) och har använt mig av flera olika förmedlingar. Sällan några problem. Tror jag gick via StubHub när jag såg Schalke. Då fick jag biljetterna hemskickade till min svenska adress.
__________________
Senast redigerad av anbo1987 2018-08-28 kl. 20:27.
Citera
2018-08-28, 20:30
  #3
Medlem
När jag åker till nordamerika, brukar jag bo på finare hotell. Brukar vilja se några nhl matcher, om jag har tid.
Då använder jag deras consigliere service, så ordnar dom biljetter. Visst, det kostar någon tusing mer, men man slipper bekymmer och slipper bli blåst.
Citera
2018-08-28, 21:47
  #4
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag vände mig till Fulham, som exempel, och frågade om StubHub:


Thank you for your email.

I'm very sorry but StubHub are not an authorised retailer of our match tickets and sell them illegally.

Do you have the ticket information available so we can see who purchased the tickets?

Best wishes,


---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------

Phew. I'm pleased to hear that you haven't proceeded with the sale.

We do our best to try and identify ticket purchasers by the limited information they display in regards to the tickets and we do seat checks and also block the ticket so it forces people to the ticket office for further questioning.

You would only need one Membership to purchase two tickets and you'd have access to tickets straight away. This will be a lot cheaper than going through Stub Hub.

Best wishes,



Verkar alltså inte vara att rekommendera för Premier League, åtminstone.
Citera
2018-08-28, 23:39
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag vände mig till Fulham, som exempel, och frågade om StubHub:


Thank you for your email.

I'm very sorry but StubHub are not an authorised retailer of our match tickets and sell them illegally.

Do you have the ticket information available so we can see who purchased the tickets?

Best wishes,


---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------

Phew. I'm pleased to hear that you haven't proceeded with the sale.

We do our best to try and identify ticket purchasers by the limited information they display in regards to the tickets and we do seat checks and also block the ticket so it forces people to the ticket office for further questioning.

You would only need one Membership to purchase two tickets and you'd have access to tickets straight away. This will be a lot cheaper than going through Stub Hub.

Best wishes,



Verkar alltså inte vara att rekommendera för Premier League, åtminstone.

I England är det tyvärr olagligt att sälja vidare matchbiljetter på svarta börsen. StubHub är således inte att rekommendera. Du får gå via klubben eller någon av dess auktoriserade återförsäljare. Enklaste sättet att få tag på biljetter brukar vara att bli medlem i föreningen. Alternativt deras officiella svenska supporterförening.
Citera
2018-08-29, 08:20
  #6
Medlem
uffeoboys avatar
Chansen att man åker dit är minimal, blir man kontrolerad säger man (detta har jag blivit tillsagd att göra) att man har lånat fancardet av en kompis, och har betalt normalt matchpris. Jag har varit på anfield 4ggr med någons fancard, det har inte varit några problem. Aldrig blivit kontrollerad.
Citera
2018-11-16, 15:05
  #7
Medlem
StubHub scam.
Köpte 5 biljetter till Arsenal-Liverpool och de skulle levereras till hotellet. Fick också ett leveransbesked från Royal Mail att min brev kommit till hotellet. Jag talade då med receptionen och de sa att det endast kommit ett brev men det var inte till mig. Jag kontaktade StubHub och undrade var mina biljetter var. Tillsammans med hotellets personal började jag söka vad som hänt och då fann vi ut att de brev som kommit var till mitt, med min identifieringskod, dock med ett annat namn och en person hade hämtat ut det ca 5 minuter efter att de kommit (troligen hade han min identifieringskod och fick samma info att brevet kommit till hotellet). Jag informerade StubHub om detta, då slutade de att svara på mina mail. Ingen match, inga pengar tillbaka (15 800:-) och en förstörd Londonhelg!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback