Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 18:32
  #1
Medlem
9rxs avatar
Hur illa är det egentligen ? vad kan göras ?
För en person som mig som i stort sätt inte har koll på någonting, vad kan jag göra?
Jag har blivit attackerad, det vet jag, och det verkar inte vara några lätta stunt.
Vad ska jag göra?
Hur kan jag förbättra min säkerhet? Ska jag ta det direkt personligen med professionella eller finns det något jag faktiskt kan förstå mig på?
Citera
2018-08-28, 18:50
  #2
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Hur illa är det egentligen ? vad kan göras ?
För en person som mig som i stort sätt inte har koll på någonting, vad kan jag göra?
Jag har blivit attackerad, det vet jag, och det verkar inte vara några lätta stunt.
Vad ska jag göra?
Hur kan jag förbättra min säkerhet? Ska jag ta det direkt personligen med professionella eller finns det något jag faktiskt kan förstå mig på?

Förklara dig

/SalvadorD
Citera
2018-08-28, 19:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Hur illa är det egentligen ? vad kan göras ?
För en person som mig som i stort sätt inte har koll på någonting, vad kan jag göra?
Jag har blivit attackerad, det vet jag, och det verkar inte vara några lätta stunt.
Vad ska jag göra?
Hur kan jag förbättra min säkerhet? Ska jag ta det direkt personligen med professionella eller finns det något jag faktiskt kan förstå mig på?



har du wifi hemma??? i sådana fall kan du gå in i inställningarna på den och stänga av wps:en och när du stängt av den då byter du wifi lösenordet till något svårt,,

jag själv behöver stänga av wps:en på min router den är aktiv och väldigt väldigt lätt att hacka sig in på behöver även byta mitt deafault wifi pass för den är otroligt lätt den med så vem som helst kan just nu hacka sig in på mitt wifi med hjälp av bully pixei wps eller fan det heter och göra i princip vad dom vill på mitt nät



om du är medlem på massa olika hemsidor då ska du inte ha samma lösenrord på dom som du har på ditt mejl konto för då kör dom bara lite SQLmap och får tag i både mejl och lösendord och loggar in på din mejl och får tag i rubbet annat än det behöver du inte göra eller jo det behöver du


du får inte öppna massa skräp mejl och fejk melj då kan dom få in trojaner och och annat på datorn så ha alltid malwarebytes att scanna datorn med minst 1 gång i veckan typ


jag själv slarvar väldigt mycket
Citera
2018-08-28, 19:33
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Hur illa är det egentligen ? vad kan göras ?
För en person som mig som i stort sätt inte har koll på någonting, vad kan jag göra?
Jag har blivit attackerad, det vet jag, och det verkar inte vara några lätta stunt.
Vad ska jag göra?
Hur kan jag förbättra min säkerhet? Ska jag ta det direkt personligen med professionella eller finns det något jag faktiskt kan förstå mig på?
Exakt HUR framgår det att du blivit attackerad då?

Beroende på attackens art krävs det naturligtvis olika sätt att hantera det hela.
Citera
2018-08-28, 20:18
  #5
Medlem
9rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvadorD
Förklara dig

/SalvadorD
Ja ibland händer det grejer i min dator utan att jag gör något, musen flyttas, flikar öppnas och stängs, Min mail är helt sjuk, Kan få riktigt mycket hotfulla mail med massa länkar och skit (som jag inte klickar på) som sen raderas framför ögonen på mig.
Det kan framstå information om mig och det står på polska och skit efter.

Asså det är så mycket grejer så jag helt ärligt talat glömt bort hälften, det har pågått i 2 år ungefär.
Det är självklart inte bara datorn, det är telefonen också, Olika AI program börjar skriva till mig och det framstår grejer som har hänt, typ när jag kramade henne och det skrevs förut att jag skulle gå ut och träffa. Jag var så dum att jag gjorde det. Det var folk med bilar som körde förbi och fotade mig och grejer. Helt sjuka saker.
Inga lätta stunt alltså
Citera
2018-08-28, 20:21
  #6
Medlem
9rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Exakt HUR framgår det att du blivit attackerad då?

Beroende på attackens art krävs det naturligtvis olika sätt att hantera det hela.

Har vart under attack i 2år nu och det börjar tära ordentligt på mitt psyke. Det skapas konton i mitt namn Hela den här grejen med mail är totalkraschad. det är så stört. 10 IP adresser cirka använder sig av min mail tydligen. Det går inte att spåra eller någonting.
Citera
2018-08-28, 20:21
  #7
Avstängd
Låt oss ta den obligatoriska frågan, när det kommer till ämnet gangstalking.
Tar du tjack?
Citera
2018-08-28, 20:22
  #8
Medlem
9rxs avatar
Mobiler låser sig helt kan inte använda dom alls, det går bara att ringa och när jag kontaktar kundservice så hittar dom inga fel hur dom än gör
Citera
2018-08-28, 20:25
  #9
Medlem
9rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julgodis123
Låt oss ta den obligatoriska frågan, när det kommer till ämnet gangstalking.
Tar du tjack?
Ja det gör jag, det var i samband med en person jag träffade som brukade själv som det här började ske
Citera
2018-08-28, 20:27
  #10
Medlem
9rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
har du wifi hemma??? i sådana fall kan du gå in i inställningarna på den och stänga av wps:en och när du stängt av den då byter du wifi lösenordet till något svårt,,

jag själv behöver stänga av wps:en på min router den är aktiv och väldigt väldigt lätt att hacka sig in på behöver även byta mitt deafault wifi pass för den är otroligt lätt den med så vem som helst kan just nu hacka sig in på mitt wifi med hjälp av bully pixei wps eller fan det heter och göra i princip vad dom vill på mitt nät



om du är medlem på massa olika hemsidor då ska du inte ha samma lösenrord på dom som du har på ditt mejl konto för då kör dom bara lite SQLmap och får tag i både mejl och lösendord och loggar in på din mejl och får tag i rubbet annat än det behöver du inte göra eller jo det behöver du


du får inte öppna massa skräp mejl och fejk melj då kan dom få in trojaner och och annat på datorn så ha alltid malwarebytes att scanna datorn med minst 1 gång i veckan typ


jag själv slarvar väldigt mycket
Jo jag kan väl testa det här med känns helt meningslöst faktiskt jag tror det är lite mer komplicerat än så men jag ska ge det ett försök
Citera
2018-08-28, 20:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Jo jag kan väl testa det här med känns helt meningslöst faktiskt jag tror det är lite mer komplicerat än så men jag ska ge det ett försök


det är inte så kompliserat stänger du av wpsen och byter lösen på ditt wifi då kan ingen ingen ( om du bor i lägenhet ) hacka dit wifi om dom inte har en riktigt password list men du får ju göra ett lösen ord som har både stora små bokstäver sifror och symboler då blir det rätt svårt att hacka speciellt om det är 16 karaktärer långt,,

vad det gäller online på nätet och medlem på diverse sidor kan ta som ett exempel nu säg att du har
lösenordet password12345 på din email och du sedan använder password12345 på en dating sida och dom då hackar datingsidan då står ditt användar namn, email,och lösenord helt öppet och dom kopierar det och sedan går in på din mejl och får reda på exakt alla sidor du är med på och annat och kan återställa lösen och sedan ta dina bitcoins eller vad dom vill,,,,,,


jag råkade ut för liknande för några årsen då hackade dom en sida jag va medlem på och då hade jag samma lösen ord på den sidan som jag hade på min mejl och dom fick tag på allt och då förlorade jag allt på mitt world of Warcraft konto sedan dess använder jag olika lösen ord på varje sida jag är medlem på så bra om du använder ett lösenord på din mejl och något helt annat på alla andra sidor


så ju längre lösenord du har med både stora små bokstäver och symboler och sifror desto bättre
Citera
2018-08-28, 20:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Har vart under attack i 2år nu och det börjar tära ordentligt på mitt psyke. Det skapas konton i mitt namn Hela den här grejen med mail är totalkraschad. det är så stört. 10 IP adresser cirka använder sig av min mail tydligen. Det går inte att spåra eller någonting.


går att spåra om dom inte använder vpn/proxys


kommer ihåg tiden när MSN messenger fanns och vpn inte fanns :P det va skoj :P
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback