2020-08-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Alltid kult att se hur ni jönsar får in Trump i detta historiska perspektiv. Vad menar du har ändrats sedan 2016? Vad skulle vara annorlunda om någon annan president hade tillträtt?

Ni är ganska bra på att rada upp mantran, sämre på att beskriva realiteten eller verkliga scenarior.

Det beror väl på vilken person som var president. Tror du inte?
2020-08-01, 16:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det beror väl på vilken person som var president. Tror du inte?

Nej. Om man tror det är man faktiskt ganska dum i huvudet. Man behöver inte ens bli konspiratorisk för att förstå att det inte är presidenten som bestämmer.
2020-08-01, 16:33
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag tror att de flesta håller med om att internationellt samarbete är att föredra mot islationism.
Speciellt för ett mindre land som Sverige där nästan all export går till länder inom tullunionen.

För USA är det mer gynsammt att vara med i WTO därför att de vinner typ 80% av alla fall.
För USA är det gynsammt att vara med i NATO därför att det håller landets militärindustriella komplex sysselsatt.
De älskar presidenter som Bush,Obama,Reagan,Clinton därför att de alltid varit positiva till långsiktigt särskilda satsningar på projekt såsom stealth bomber, U2 spy plane, Star wars, Mars Rover osv.

Trump och hans Cronies säger sig vara för Space Force, men hela deras budget uteblev och allt gick till skattesänkningar.

Därför överger Boeing - Raytheon - McDonnel Douglas, Bombardier med mera,nu donald trump och satsar alla sina pengar på att få Joe Biden vald. Och tillsammans med Wall street ser de ut att lyckas.
Donald Trump är verkligen slut.

Det finns ingen realistisk chans i världen att han får ihop 270 elektorröster. Michigan är borta. pennsylvania är borta. Biden är Tied i Texas
Den som tycker att jag har fel får gärna tala om varför samt ge mig ett scenario där Donald Trump lyckas bli vald

Inga fler kommentarer som " sådär sa ni i valet 2016 " för det är inget argument som går att tillämpa idag. Då varje val är unikt så vill jag fokusera på här och nu samt donald trumps katastrofala opinionsundersökningssiffror här och nu
Du låter precis som idiotierna från Fake news media haha! ”Michigan är borta, Pennsylvania är borta!”

Jag förstår att du som Demokrat vill att Trump ska förlora precis som de andra Trumphatande vänsterdårarna här inne.
2020-08-01, 16:36
Medlem
Citat:
Alltid kult att se hur ni jönsar får in Trump i detta historiska perspektiv. Vad menar du har ändrats sedan 2016? Vad skulle vara annorlunda om någon annan president hade tillträtt?

Ni är ganska bra på att rada upp mantran, sämre på att beskriva realiteten eller verkliga scenarior.

Citat:
Nej. Om man tror det är man faktiskt ganska dum i huvudet. Man behöver inte ens bli konspiratorisk för att förstå att det inte är presidenten som bestämmer.

Så det finns inget som en president kan bestämma?

Justin Trudeau har haft utmärkta presskonferenser där han samordnar arbetet för att minska smittan och hjälpa folk på alla möjliga sätt. Så han kan ju klara av att göra något som är enormt positivt för sitt land. Men jag förstår nu att du och andra sympatisörer tycker att Trump gör ett bra jobb för att inte gör något för han kan inte.

Till och med den gaggige Biden kan nog bestämma ett och annat. Men jag förstår att det inte är ett krav för dig för att vara en bra president. För dig är det att gå omkring som en levande skyltdocka och live diktator som är bra. Jesses alltså.
2020-08-01, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Du låter precis som idiotierna från Fake news media haha! ”Michigan är borta, Pennsylvania är borta!”

Jag förstår att du som Demokrat vill att Trump ska förlora precis som de andra Trumphatande vänsterdårarna här inne.

Vad är det som talar för att trump ska vinna valet menar du?
Vilka swing states kommer han att ta ?
2020-08-01, 16:39
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så det finns inget som en president kan bestämma?

Justin Trudeau har haft utmärkta presskonferenser där han samordnar arbetet för att minska smittan och hjälpa folk på alla möjliga sätt. Så han kan ju klara av att göra något som är enormt positivt för sitt land. Men jag förstår nu att du och andra sympatisörer tycker att Trump gör ett bra jobb för att inte gör något för han kan inte.

Till och med den gaggige Biden kan nog bestämma ett och annat. Men jag förstår att det inte är ett krav för dig för att vara en bra president. För dig är det att gå omkring som en levande skyltdocka och live diktator som är bra. Jesses alltså.
Haha ja Trudeu är så duktig och pratar så fint men har vart en total katastrof för Kanada och hans approval-siffror tyder på detta.

Men ni vänsterväljare drivs bara av ”orange man bad” och kommer aldrig ge presidenten cred för något han gör!
2020-08-01, 16:42
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Vad är det som talar för att trump ska vinna valet menar du?
Vilka swing states kommer han att ta ?
Vilka swingstates kommer Biden att ta? Svara du på detta.

Ja ekonomin innan corona, muren byggs, arbetslösheten var innan Corona på rekordnivåer, lag och ordning etc... är du för vänsterbliven för att förstå att folket inte vill ha vänsterfascister på gatorna som förstör hela städer och vill defunda polisen?
2020-08-01, 16:42
Bannlyst
Citat:

Håller du med om att Senatens majoritetsledare har större inflytande på amerikansk politik än vad presidenten gör?
2020-08-01, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Vilka swingstates kommer Biden att ta? Svara du på detta.

Ja ekonomin innan corona, muren byggs, arbetslösheten var innan Corona på rekordnivåer, lag och ordning etc... är du för vänsterbliven för att förstå att folket inte vill ha vänsterfascister på gatorna som förstör hela städer och vill defunda polisen?

Du verkar säker på att Donald Trump ska vinna detta val,så jag ställer dig frågan på nytt, Vilka delstater kommer han besegra Joe Biden i och varför.

Vill du läsa min åsikt så scrolla bak i tråden,där det finns flera inlägg om de swing states som jag tror går till Biden
2020-08-01, 16:47
Bannlyst
Detta sätt att argumentera är väldigt oärligt och svagt.
Du som tillhör verklighetens folk kan väl börja debattera om verkligheten istället för att bunta ihop meningsmotståndare och tillskriva dem epitet.

Citat:

2020-08-01, 16:55
Bannlyst
JUL 29-30, 2020
Emerson College stora LV-undersökning visar att Biden korsat 50% tröskeln. Medan Trumps siffror ser ljusare ut. Troligtvis tack vare poströstning och att fler väljare kommer delta i detta historiska Superval.

Biden53%
Trump47%

En tredjedel av senaten ska väljas om
Hela underhuset ska väljas om
15 Guvernörer ska väljas om

Nytt
Demokraterna ser ut att vinna senatracet i Montana. R- Steve Daines ser ut att förlora stort
https://www.270towin.com/2020-senate-election/

Trumpkampanjen har slutat köpa annonser i Michigan och Biden ökar sina siffror där till en ledning på 15%
Felmarginalen är under 2% då detta är en live-tillfrågning och inte en automatisk rösttjänst som ringer upp folk och ber dem trycka 1-2 på telefonen.
2020-08-01, 16:57
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Du verkar säker på att Donald Trump ska vinna detta val,så jag ställer dig frågan på nytt, Vilka delstater kommer han besegra Joe Biden i och varför.

Vill du läsa min åsikt så scrolla bak i tråden,där det finns flera inlägg om de swing states som jag tror går till Biden
Men vad du spammar idag. Förmodligen NC, Florida, Pennsylvania, Wisconsin, Ohio och sedan kanske Michigan och Minnesota.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in