Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-10, 12:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jaha. Ngon annan var president i vras och frra ret.

Jaha. Ngon annan var president i vras och frra ret.

"Man" gav upp den. Partiet eller Trump? Du har inte riktigt koll p vad du sjlv vill sga.

Se vad exakt? Jag frutspdde att du inte kunde frklara vad du menade med "fascism". Och du kan uppenbarligen inte.

D fr vi se hur lngt det rcker.

Med det sagt s gillar jag faktiskt hur du terkommer med "historiebckerna". Det visar p ett bra stt p vilket totalt genomruttet etablissemang vstvrlden har. Allt mste rkas ut. Varenda liten rtta p varje historiedepartmentet p varje universitet. Varje person som kper in sdana "historiebcker" fr skattepengar mste konfronteras personligen. Det rcker inte att besegra Hillary i ett val.
Att sga jag har en strre knapp r bara nonsens, och det r ungefr det vi ftt p Nordkorea och trumpen.
Men kanske trumpen vill g till val 2020 med sina fantastiska framgngar i Nordkorea, men vad har han gjort mer n ropa jag har strre knapp.
Man mste arbeta, annars kan man inte ta ngon ra alls.

Ser du upprepar samma mening igen, saken r att trumpen har bara gjort en liten del av ekonomin.
Det finns liksom inget mer och sga dr, men frstr ni rassar r ledsna att en nigger har gjort ett bra jobb fre trumpen.
Detta kommer ocks terfinnas i historiebckerna.

Ja, man valde permanenta skattesnkningar till de som inte ens r i behov av pengar.
Och till murens nackdel.
Och till den permanenta skattesnkningen lnade man till.
S muren gav man upp med det "beslutet".

Jag tnker inte vertyga en fascist att fascism inte r p G, det r ju liksom fascistens huvudsyfte och gra det i lnndom.
Men det brjar bli klarare och klarare att fascism r vad som de vandrar emot i administrationen.
Och speciellt tydligt nu nr man hller p med journalister, det r ett tydligt tecken.
Som president ska man kritiseras, men som fascist vill man inte detta.
Och det har trumpen med all tydlighet visat, och detta kommer bli en sak till 2020, fast jag tror inte man tar det till krnan(men det terstr och se(Det kan ven vara en diktator trumpen vill vara ocks, fr sllan man ser en ledare med en sn jvla fascination av fascister och diktatorer som trumpen har)).

Vad du inte frstr mrker jag, och det r att fakta komerm skrivas i historiebckerna.
Och enda som kan stoppa detta r att USA blir en strikt fasciststat eller diktatur.
Det r frst d man kan kontrollera fakta och med vld troligtvis.

Iran har man faktiskt inte gjort ntt, det r bara luft ifrn trumpen, d de ville tydligen ge upp kontrollerna.
Iran r bara en inrikespolitiks bricka.

Ja, jag gillar ocks historien i sna hr fall, fr det kommer frminska er till lgnare i en hel del fall.
men jag frstr att svart och vitt r frvnta hr.
Vad det r fr skattepengar du pratar om har jag inte en susning om, men det pverkar dock inte historiebckerna skrivande och om bondfngaren som intog vitahuset och tog med sina kriminella avskum med sig(Vilket man hller p och fortstta bevisa, och hr har vi en riktig markr fr fascism och det r att lgga ned Mueller).
Citat:
Ursprungligen postat av Henrykontro
Duktig p politik??? Han har slppt in miljoner illegala flyktingar och frstrt hela Kalifornien
Obama sparkat ut mest invandrare av dom alla, och vad var det du sa nu igen.

VEN s r det p KLARA minussiffror och invandringen sderifrn.
S vad var det du sa nu igen???
2018-11-10, 14:04
Medlem
Trump kommer frlora. Varfr? Han har inte media p sin sida. Demokraterna har pengarna och propagandan samt att Demokraterna r ett parti fr alla.

Dock s kommer mnga vara missnjda med Demokraterna med tanke p att det kommer vara de vita som fr kandidera till presidentposten och den svarta falangen fr lmnas utanfr fr att rsta p de vita. Brukar vara s nr ett parti ppnar sig fr globalismens avskum (invandrare). D gller det att blsa dem s mycket som det gr. S lnge dem rstar rtt s kan man ta in dem. Annars sparkar man ut dom.
2018-11-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trump kommer frlora. Varfr? Han har inte media p sin sida. Demokraterna har pengarna och propagandan samt att Demokraterna r ett parti fr alla.

Trams. Snt dr skrevs hr p flashback infr valet 2016 och det frkastades som vrdelst d precis som det ska frkastas nu.

Citat:
Dock s kommer mnga vara missnjda med Demokraterna med tanke p att det kommer vara de vita som fr kandidera till presidentposten och den svarta falangen fr lmnas utanfr fr att rsta p de vita. Brukar vara s nr ett parti ppnar sig fr globalismens avskum (invandrare). D gller det att blsa dem s mycket som det gr. S lnge dem rstar rtt s kan man ta in dem. Annars sparkar man ut dom.

Vad hr det hr fr fantasier nu d? Alla "invandrare" rstar "rtt" nd och det du skriver har ingen logiskt fljd.. frst pratar du om afrosvenskar sedan om invandrare helt pltsligt. I vilket fall s r jag totalt emot att ta in invandrare till Sverige som rster "rtt" i ngon mening. De kan rsta "rtt" hemma i stllet.
2018-11-10, 14:29
Medlem
Citat:

Han hade inte medierna p sin sida nr han blev vald frsta gngen, s det sger vldigt lite. Trump kommer givetvis vinna 2020, om han inte begr ngon extraordinrt stor tabbe, typ att skicka massa trupper att invadera Iran eller dylikt. Hans approval ratings gr hela tiden uppt och ekonomin gr i det stora hela vldigt bra. Demokraterna r dessutom splittrade och har inget sjlvklart val till presidentposten, bara en samling misslyckade individer. Ja om de inte vill stta deras tillit till Hillary igen...
2018-11-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Han hade inte medierna p sin sida nr han blev vald frsta gngen, s det sger vldigt lite. Trump kommer givetvis vinna 2020, om han inte begr ngon extraordinrt stor tabbe, typ att skicka massa trupper att invadera Iran eller dylikt. Hans approval ratings gr hela tiden uppt och ekonomin gr i det stora hela vldigt bra. Demokraterna r dessutom splittrade och har inget sjlvklart val till presidentposten, bara en samling misslyckade individer. Ja om de inte vill stta deras tillit till Hillary igen...

Jag vet du har fel. Media har makten och dem gjorde s Trump frlorare huset.
2018-11-10, 14:45
Medlem
Citat:
Trams. Snt dr skrevs hr p flashback infr valet 2016 och det frkastades som vrdelst d precis som det ska frkastas nu.

Trump frlorade huset. Frklara det.
2018-11-10, 14:52
Medlem
Citat:
Jag vet du har fel. Media har makten och dem gjorde s Trump frlorare huset.

Media har mycket makt, ja. Men detta r inget nytt, och om det var orsaken till varfr Dems vann huset s skulle Trump aldrig ha vunnit valet. Den sittande presidentens parti brukar alltid frlora huset vid mellanrsvalet. Det finns bara ytterst f exempel nr detta inte har hnt. Och det beror allts inte p media.
2018-11-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Media har mycket makt, ja. Men detta r inget nytt, och om det var orsaken till varfr Dems vann huset s skulle Trump aldrig ha vunnit valet. Den sittande presidentens parti brukar alltid frlora huset vid mellanrsvalet. Det finns bara ytterst f exempel nr detta inte har hnt. Och det beror allts inte p media.

Men varfr skedde det? Hade GOP gjort dligt ifrn sig?
2018-11-10, 14:54
Medlem
Citat:
Trump frlorade huset. Frklara det.

Ls p lite om anledningarna till det sjlv. Det r inte min uppgift att frklara saker fr dig. Jag vet inte exakt vad du har tnkt dig hr men vi kan gra ngra jmfrelser:
  • Obama: Frlorade "huset" stort 2010. Blev tervald med ganska bra marginal.
  • Bill Clinton. Frlorade "huset" 1994 men blev tervald utan ngra som helst problem.
  • Ronald Reagan. Frluster i huset 1982. Vann 49/50 delstater tv r senare.

S om du av ngon ofrklarlig anledning ftt fr dig att om "huset" frluras s innebr det att man inte blir tervald s r det nu avfrdat som nnu mer trams frn ditt hll.
2018-11-10, 14:56
Medlem
Citat:
Men varfr skedde det? Hade GOP gjort dligt ifrn sig?

Nej, inte ndvndigtvis. Om du inte vill pst att varje sittande presidents parti vid mellanrsvalen alltid gjort dligt ifrn sig.
2018-11-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ls p lite om anledningarna till det sjlv. Det r inte min uppgift att frklara saker fr dig. Jag vet inte exakt vad du har tnkt dig hr men vi kan gra ngra jmfrelser:
  • Obama: Frlorade "huset" stort 2010. Blev tervald med ganska bra marginal.
  • Bill Clinton. Frlorade "huset" 1994 men blev tervald utan ngra som helst problem.
  • Ronald Reagan. Frluster i huset 1982. Vann 49/50 delstater tv r senare.

S om du av ngon ofrklarlig anledning ftt fr dig att om "huset" frluras s innebr det att man inte blir tervald s r det nu avfrdat som nnu mer trams frn ditt hll.

Frklara varfr det sker. Magi?
2018-11-10, 15:00
Medlem
Citat:
Frklara varfr det sker. Magi?

Varfr vad sker? Om du syftar p de val jag tog upp s str det dig fritt att lsa p om det. Var s god: brja. Har du frgor om det s kan jag eventuellt hjlpa dig sedan. Det tas med frdel i PM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in