Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-17, 18:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Sger du som helt ignorerar min lnk som till motsats frn din faktiskt handlade om Warren och dokumentationen kring hennes anstllning. Varfr tar du inte och erknner att Trump sin vana trogen r ute och cyklar?
Din lnk r en partsinlaga. Min lnk r objektiv och redovisar frdelarna Harvard fr genom att anstlla en native. Jag tror du frstr detta och redan knner till det, men du kr p Trumpofobi. Harvard r bundna att anstlla minoriteter, annars blir de av med statsbidrag. Nr de listade Warren som native, fick Harvard alla frdelar - de skrt om det - utan att behva anstlla en native. Att du frsvarar detta r trist. Du gr vld p din integritet.

Titta hr p ett exempel dr JAG ger Klyban rtt. Helt utan att skmmas. Se det som ett gott exempel.
(FB) Vilka mnniskor har gtt verstyr i sitt std fr Trump och fr ta konsekvenserna?
Senast redigerad av Japhy 2018-10-17 kl. 18:09.
2018-10-17, 18:44
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Din lnk r en partsinlaga. Min lnk r objektiv och redovisar frdelarna Harvard fr genom att anstlla en native.
Boston Globe var de som drog igng hela affren med sin rapportering 2012, s jag vet inte vad du menar med att de skulle vara partsinlaga. Sen kryssade allts inte Warren i det dr att hon var indianttad frrn lngt efter att hon ftt jobbet, s rimligen kan inte det pverkat att hon fick det vilket ocks bekrftats av alla inblandade. Att sen Harvard utnyttjade saken eftert kan knappast Warren lastas fr.
2018-10-17, 18:59
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Boston Globe var de som drog igng hela affren med sin rapportering 2012, s jag vet inte vad du menar med att de skulle vara partsinlaga. Sen kryssade allts inte Warren i det dr att hon var indianttad frrn lngt efter att hon ftt jobbet, s rimligen kan inte det pverkat att hon fick det vilket ocks bekrftats av alla inblandade. Att sen Harvard utnyttjade saken eftert kan knappast Warren lastas fr.
Men fr faan hur korkade r ni i psykfallsvnstern? S du tror att den bevisligen extremt korkade mnniska ftt jobb p Harvard om hon inte var listad som frgad och blev inkvoterad. Stor humor.

S ni tror hon hittade p denna lgn fr att hon tyckte den var st. Kan inte sluta garva.

Sen hennes Cherokee kokbok med stulna franska recept. Ni r faan sinnessjuka som frsvarar en sn jvla lgnare. Men vad r att frvnta frn lgnmaffian, ni frsvarade ju Fords lgner lika intensivt. #Resist gr stndigt bort sig sjlva, episkt.
2018-10-17, 19:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Men fr faan hur korkade r ni i psykfallsvnstern? S du tror att den bevisligen extremt korkade mnniska ftt jobb p Harvard om hon inte var listad som frgad och blev inkvoterad. Stor humor.

S ni tror hon hittade p denna lgn fr att hon tyckte den var st. Kan inte sluta garva.

Sen hennes Cherokee kokbok med stulna franska recept. Ni r faan sinnessjuka som frsvarar en sn jvla lgnare. Men vad r att frvnta frn lgnmaffian, ni frsvarade ju Fords lgner lika intensivt. #Resist gr stndigt bort sig sjlva, episkt.
Saken r att hon inte ens ljuger.
2018-10-17, 19:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Att Harvard utnyttjat det faktum att Warren ltit lista sig som native american rder det inga tvivel om. Fljande r frn Politico - ytterligare ett tecken p att denna lgnerska r en i raden av de som skall falla:
Citat:
But a 1997 Fordham Law Review piece described her as Harvard Law School's "first woman of color," based, according to the notes at the bottom of the story, on a "telephone interview with Michael Chmura, News Director, Harvard Law (Aug. 6, 1996)."

The mention was in the middle of a lengthy and heavily-annotated Fordham piece on diversity and affirmative action and women. The title of the piece, by Laura Padilla, was "Intersectionality and positionality: Situating women of color in the affirmative action dialogue."
https://www.politico.com/blogs/burns...f-color-123526

Warren har stort std bland mnga liberala journalister och de fr verkligen fram Warren som en oskuldsfull och naiv kvinna som inte hade en aaaaning om att hon anvndes som en poster child fr diversity. Jag r dremot sker p att hon visste precis vad som skedde, eftersom hon spunnit vidare p native-spret. Du kanske r lika naiv som Warren. Men jag misstnker att du begr vld p din heder just nu, nr du frsvarar denna vidriga lilla lus.
2018-10-17, 19:39
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Saken r att hon inte ens ljuger.
Nej, just det, den vitaste mnniskan p jorden r ju s klart woman of color och behver anvnda indianminoritetsprivilegier fr att hennes vita privilegier inte rckte till, s tog till lgnkortet. Underbart identitetspolitik, lite 4D chess hr av psykfallsvnstern fast omvnt. Kan inte sluta garva t idioterna.
2018-10-17, 20:05
Avstngd
Citat:
Warren har stort std bland mnga liberala journalister och de fr verkligen fram Warren som en oskuldsfull och naiv kvinna som inte hade en aaaaning om att hon anvndes som en poster child fr diversity. Jag r dremot sker p att hon visste precis vad som skedde, eftersom hon spunnit vidare p native-spret. Du kanske r lika naiv som Warren. Men jag misstnker att du begr vld p din heder just nu, nr du frsvarar denna vidriga lilla lus.
S frn anklagelsen att Warren avsiktligt angav sig som indianttling bara fr att f ett jobb har du nu backat till att hon inte protesterade nr hennes arbetsgivare utnyttjade hennes status. Det enda du r konsekvent med r att hon nd r en "vidrig lus".
2018-10-17, 20:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, just det, den vitaste mnniskan p jorden r ju s klart woman of color och behver anvnda indianminoritetsprivilegier fr att hennes vita privilegier inte rckte till, s tog till lgnkortet. Underbart identitetspolitik, lite 4D chess hr av psykfallsvnstern fast omvnt. Kan inte sluta garva t idioterna.
Det hr var ju roligt:
Citat:
Try to imagine Warren on Sunday night. Picture her so excited she cannot sleep, excited because she has planned this out like the invasion of Normandy. Shes got the DNA test proving she might only be 1023/1024 white. She has a slick video that will own Drumpf. She has the establishment media all lined up to do her bidding. The Boston Globe has even agreed to botch the math in her favor.

So there she is, lying in the dark grinning, rubbing her hands together, because she can see 2020 from her wigwam.

Better still, in her minds eye she can see President Trump on defense for days as the media pummel him as an Indian giver over his $1 million bet.

Oh, yes, at long last someone will get the best of Drumpf, and it will be me! Me, I tell you! ME! And I will leap to the top of the presidential polls, and destroy Trump in 2020, and be the first woman president and the first Cherokee president and redistribute the wampum and, and, and
https://www.breitbart.com/politics/2...er-dna-fiasco/

Jag har sagt det frr - det kommer f mycket svrt att hitta en kandidat som ens vgar tnka tanken p att stlla upp mot Trump. Han sliter dem i stycken som en hungrig tiger. Den hr tog han med ett gammalt uttalande frn 2016. Lite Zen Master ver nt snt. Han behvde knappt lyfta ett finger.

Jag tycker lite synd om Warren. Hon har skert en familjehistoria som hon r stolt ver. Men det r ju inte det som saken handlar om. Det handlar om att hon ftt frdelar genom att framhva sig sjlv som native american.
2018-10-17, 20:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
S frn anklagelsen att Warren avsiktligt angav sig som indianttling bara fr att f ett jobb har du nu backat till att hon inte protesterade nr hennes arbetsgivare utnyttjade hennes status. Det enda du r konsekvent med r att hon nd r en "vidrig lus".
Ja, precis. Du visade ju att hon faktiskt inte skt som native, utan bara ltit sig listas som det efter att hon blivit anstlld (se edit nedan - hon har ljugit hela sitt liv). Sen dess har hon friskt utnyttjat sin phittade indiantillhrighet till allt frn att slja kokbcker till att framhva sin politiska persona. Drfr r hon en "liten lus". Allt detta vet du och mer drtill, men du vljer att aktivt blunda och bortse frn det.

Jag tror jag fr omvrdera den liberala vnstern och dig inklusive. Ni r inte korkade eller har svrt att inse era misstag. Du tycker exempelvis att Warrens beteende r helt acceptabelt. Kanske du t.o.m. ser upp till detta, att hon utnyttjat en oerhrt frtryckt minoritetsgrupp som dessutom utsats fr folkmord, i syfte att vinna ekonomiska och politiska frdelar. Det r en ny insikt fr mig.

r du s sjuk, Xenonen?

Edit: Hon har ju fr fan listat sig som native american lite verallt och lngt innan Harvard. Hon r en fake, helt enkelt. Lustigt att du backar henne. r du ocks fake?

Citat:
The Association of American Law Schools desk book, a directory of law professors from participating schools, includes Warren among the minority law professors listed, beginning in 1986 and continuing through 1995. The years include time she spent teaching at the University of Texas and the University of Pennsylvania, before she joined the faculty at Harvard Law.

The listings were based on professors reporting that they were members of a minority group, the directory says.

Warrens campaign did not dispute the listings on Sunday, but a spokeswoman reiterated that she did not use minority status to advantage when she was hired at Harvard University.

The simple fact is that Elizabeth is proud of her heritage, spokeswoman Alethea Harney said in a statement Sunday night.
http://archive.boston.com/news/local...e_80s_and_90s/
Senast redigerad av Japhy 2018-10-17 kl. 20:23.
2018-10-17, 20:37
Medlem
Citat:

Warren blade ocks om hur hennes frldrar tog sig igenom ett 63 rs ktenskap av diskriminering fr att hennes mamma var native american. Ungefr "diskrimineringen kunde inte vinna ver dem men sedan tog cancern pappa" skrek hon.
2018-10-17, 21:17
Avstngd
Citat:
Ja, precis. Du visade ju att hon faktiskt inte skt som native, utan bara ltit sig listas som det efter att hon blivit anstlld
Man kunde d tycka att du efter att ftt ta tillbaka din allvarligaste anklagelse skulle mildra tonfallet en aning mot Warren, men istllet blir du bara mer och mer hysterisk. Verkar det sunt?
Citat:
Sen dess har hon friskt utnyttjat sin phittade indiantillhrighet till allt frn att slja kokbcker till att framhva sin politiska persona.
Fast nu r ju bakgrunden inte phittad. Hon har av allt att dma minst en indiansk frfader. Som Warren lite ironiskt konstaterade, hon gjorde ett DNA-test fr att bekrfta sin historia, nr fr vi se Trump lmna ut sina deklarationer s vi kan se om hans pstenden om sin stora frmgenhet stmmer?
Citat:
Drfr r hon en "liten lus". Allt detta vet du och mer drtill, men du vljer att aktivt blunda och bortse frn det.
S hon har gett ut en kokbok. Frvntas jag bli upprrd? Har ngon drabbats av detta? Du silar mygg och svljer kameler nr du hnsynslst angriper Warren samtidigt som du accepterar alla Trumps lgner.

Jag vill minnas att dina tongngar var lite annorlunda vad gller "lusen" Kavanaugh.
Citat:
Edit: Hon har ju fr fan listat sig som native american lite verallt och lngt innan Harvard. Hon r en fake, helt enkelt. Lustigt att du backar henne. r du ocks fake?
Men s lustigt. Du lnkar till "partsinlagan" Boston Globe. Nu dg den pltsligt. Visst, hon borde kanske protesterat mot Harvards agerande, men det r inte s ltt att brka med sin arbetsgivare alla gnger.
2018-10-17, 21:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Men s lustigt. Du lnkar till "partsinlagan" Boston Globe. Nu dg den pltsligt. Visst, hon borde kanske protesterat mot Harvards agerande, men det r inte s ltt att brka med sin arbetsgivare alla gnger.
Ja, den dg ju fr dig.

Det r uppenbart att du r en cklig jvel som tycker det r okej att ljuga om att man r native fr att f frdelar. Du r fullt medveten om att hon gjort detta och trots det, gr du ut stenhrt i ditt frsvar av henne. Motbjudande. Liberaler som du tycker tydligen det r ett acceptabelt frfarande. Detta gr det sjlvklart fr oss vriga, vi som inte tycker det r fint och snyggt att ljuga till sig minoritetsfrdelar, att affirmative action mste avskaffas.

Jsses amalia att du helt och hllet krde ver Boston Globe och bortsg frn deras BEVIS fr att Warren ljg. Du saknar ryggrad och heder. Du ljuger helt enkelt.

Citat:
The Association of American Law Schools desk book, a directory of law professors from participating schools, includes Warren among the minority law professors listed, beginning in 1986 and continuing through 1995. The years include time she spent teaching at the University of Texas and the University of Pennsylvania, before she joined the faculty at Harvard Law.

The listings were based on professors reporting that they were members of a minority group, the directory says.
Att du backar detta beteende r ju helt jvla fel. Stackars vilsna sate. Du mr inte s bra va?
Warrens campaign did not dispute the listings on Sunday, but a spokeswoman reiterated that she did not use minority status to advantage when she was hired at Harvard University.

The simple fact is that Elizabeth is proud of her heritage, spokeswoman Alethea Harney said in a statement Sunday night.

Haha. Alla dina sikter r numera baserade p Trump. Nr Trump hatar pedofiler, ska du frsvara dem lika ihrdigt som du frsvarar en lgnerska som utgett sig fr att vara native fr att f politiska och ekonomiska frdelar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in