Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 19:12
  #13
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Du tvingar fram lydnad och underkastelse. Klassisk politisk terror. Tyskland har sedan terrorbombningen av Dresden varit ett lydigt land, liksom Japan har varit efter Nagasaki. Terrorn mot Japan hade den vidare dimensionen att sända ett mycket kraftfullt budskap till hela världen: - Se vad vi är i stånd till, vi utplånar varenda jävel om vi vill!

Detta är ganska basalt. Det förekommer överallt, att terror används som politiskt vapen. Sionisterna som skapade staten Israel använde också terror. Terror är väldigt produktivt. Det vet förstås Trump om. Helst skulle han nu vilja terrorbomba DFR Korea med kärnvapen, men det finns risker med det, varför jag tror att han aktar sig för det. Men man vet aldrig. Det finns en religiös komponent i bilden. Terrorister är dessutom – som vi alla andra - sällan helt igenom rationella.
Tyskland och Japan hade antagligen blivit lika besegrade oavsett Dresden och Hiroshima/Nagasaki
Citera
2018-08-28, 19:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Frågan för mig är inte emotionell.
Jag diskuterar den amerikanska terrorismen och varför den finns och vad som kan göras åt den.

Varför gör jag det?
Helt enkelt därför att den terror som Trump står för i framför allt Mellanöstern syns på våra gator och torg i Sverige, i termer av terrordåd av enskilda och i termer av flyktingar som i många fall tvingats att fly för att kunna överleva därför att amerikanska terrorister förstört deras land.

Jag har därför ett egenintresse av att stoppa den största terroristen av dem alla. Det borde även du har, om du tänker till lite. Du borde alltså bry dig, därför att du tjänar på det.

Nu kom du nog med en överkurs som vanliga svennar inte kan ta in men tack ändå. Tittade just innan tråden kom upp på svtplay och dokument om vilda västern våldet. Där började vålds romantiken blomma och på den vägen går USA än i dag och trampar dagligen på indian blod som gömts i marken och med den vanan inne kör dom med globala kampanjer ännu idag. Förträng din skuld med våldsromantiken men nu börjar karma bli en bitch även för dom och vi står inte utanför då allt hänger ihop som en spindelväv varken du vill eller inte. Vi är alla skyldiga eller oskyldiga!
Citera
2018-08-28, 20:43
  #15
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hur kan kungen av världen vara terrorist? Vill han ta i sönder världen så finns det förmodligen goda anledningar till att han får lov att göra det. Det kan inte gå fel. Det får inte.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2018-08-28 kl. 20:48.
Citera
2018-08-28, 20:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Vilka political aims kan kopplas till de olika exemplen på terroraktiviteter?
Du är inne på något viktigt här. Efter 2001 tappade alla greppet om vad terrorism innebär. -sätta skräck i folk för att man vill uppnå ett politiskt mål.
Citera
2018-08-28, 21:47
  #17
Medlem
Jag håller med dig SecundusSilent men jag är bara nyfiken, vilket terrorbrott har Trump begått? Mig veterligen han har inte anfallit någon land och dragit in Obamas ‎finansiering av "rebell"-grupperna i Syrien och Libyen och har bara två gånger skickat kryssningsrobotar (vilket jag var kraftig kritisk mot det beslut) på militära målen, inga civila mål och följdes inte upp med någon invasion efteråt på båda gången.
Citera
2018-08-29, 09:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Frågan för mig är inte emotionell.
Jag diskuterar den amerikanska terrorismen och varför den finns och vad som kan göras åt den.

Varför gör jag det?
Helt enkelt därför att den terror som Trump står för i framför allt Mellanöstern syns på våra gator och torg i Sverige, i termer av terrordåd av enskilda och i termer av flyktingar som i många fall tvingats att fly för att kunna överleva därför att amerikanska terrorister förstört deras land.

Jag har därför ett egenintresse av att stoppa den största terroristen av dem alla. Det borde även du har, om du tänker till lite. Du borde alltså bry dig, därför att du tjänar på det.

Nej. Trump bär inte skuld för att sverige är invanderat av mörkhyade muslimer från utanför europa idag.

Felet är EU, som inte haft gränskontroll, och Sverige, som inte haft gränskontroll och hindrat samt avvisat de som sökt sig hit, flertalet utan pass och med köpta asylberättelser som ska få svenska migrationsverket (där flertalet som jobbar är ickesvenskar) att gråta och stämpla "permanent uppehållstillstånd".

Felet är även media i sverige, som ägs och kontrolleras av ett fåtal personer, som inte informerat svenskar om förändringen i folksammansättning, och brott som utförs av migranterna som sökt sig hit.
Citera
2018-08-30, 05:39
  #19
Medlem
Mr Trump är bara en representant för systemet. Det är ett antal mäktiga som driver en agenda för att berika sig på sikt, och demokratin klarar inte av att stå emot deras påverkan. Ett tydligt exempel är Vietnamkriget där USA försökte stoppa kommunismens framfart i världen. Detta alternativa system var ett hot mot "demokratin" som måste stoppas, samtidigt som det öppnades vinstmöjligheter i och med kriget. Detta sättet att berika sig genom krig och terror sker ständigt, även i Sverige i och med militära samarbeten och vapenexport. En sak att börja med vore att göra oss oberoende av USA militärt och skaffa ett eget starkt försvar. Efter det börja fatta beslut som inte innebär att stödja terror eller krig.
Citera
2018-08-30, 06:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.o.x
Mr Trump är bara en representant för systemet. Det är ett antal mäktiga som driver en agenda för att berika sig på sikt, och demokratin klarar inte av att stå emot deras påverkan. Ett tydligt exempel är Vietnamkriget där USA försökte stoppa kommunismens framfart i världen. Detta alternativa system var ett hot mot "demokratin" som måste stoppas, samtidigt som det öppnades vinstmöjligheter i och med kriget. Detta sättet att berika sig genom krig och terror sker ständigt, även i Sverige i och med militära samarbeten och vapenexport. En sak att börja med vore att göra oss oberoende av USA militärt och skaffa ett eget starkt försvar. Efter det börja fatta beslut som inte innebär att stödja terror eller krig.

Klar insikt, men tyvärr går det inte då gott folk är skitepåsig rädda och vill gömma sig bakom US med flest vapen. MSM j-media skrämmer gott folk och US trummar för NATO skydd som vår egen pappa. Psykologisk krigsföring vinner vilset folk på sin sida och spöket Ryssland ges nytt liv av äcklen.

Ja, så går livet vidare mot mer och mer expansion och perversa möjligheter samt även goda resultat under oändlighetens flagga. Tur att det egna spännande målet kommer närmare och närmare för varje dag och innan dess en kaffe, tack!
__________________
Senast redigerad av shivashambo 2018-08-30 kl. 06:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback