Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 14:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Vid närmare eftertanke så är samtliga tagna ifrån en parkväg ovanför Hagalundsparken, eller i parken som ligger ovan parken, därav de bruna staketet på den stora bilden.

Tagna ifrån samma perspektiv och plats m.a.o.

Ja, det ÄR Fridhemsskolan samt Hagalundsparken. Husen ÄR baksidan av Västra vägen.

Är det för privat bruk eller annat?

Tack så mycket för förtydligandet. Ja absolut, 100% privat bruk. Sitter och märker upp gamla foton i mitt privata fotoarkiv med Geotags så det då i olika bildvisningsprogram syns på en karta exakt vart bilden togs. Var tyvärr väldigt lat med att skriva ned platser och dylikt den tiden bilderna ursprungligen togs men har på senare år blivit mycket nitisk gällande sånt.
Citera
2018-08-28, 15:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heep80
Tack så mycket för förtydligandet. Ja absolut, 100% privat bruk. Sitter och märker upp gamla foton i mitt privata fotoarkiv med Geotags så det då i olika bildvisningsprogram syns på en karta exakt vart bilden togs. Var tyvärr väldigt lat med att skriva ned platser och dylikt den tiden bilderna ursprungligen togs men har på senare år blivit mycket nitisk gällande sånt.


Ok. Ja då har du fått en tillräckligt exakt plats antar jag.
Lycka till!


Om du skulle ha gamla/speciella bilder av Solna så är kommunen intresserade av att ta del av dem till sitt arkiv.
Citera
2018-08-28, 15:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Ok. Ja då har du fått en tillräckligt exakt plats antar jag.
Lycka till!


Om du skulle ha gamla/speciella bilder av Solna så är kommunen intresserade av att ta del av dem till sitt arkiv.

Ah. Har bilder sedan 70-talet men av just Solna är det mest bilder från 2004-2008 då det var på den tiden jag bodde där.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2971762

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback