Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 12:55
  #1
Medlem
Finns det någon pålitlig mixer idag?
Citera
2018-08-28, 16:53
  #2
Medlem
Har använt två olika

privcoin.io och cryptomixer.io bägge har funkat utan att dom har snott coins men om dom sparar loggar vet jag inte
Citera
2020-11-16, 04:01
  #3
Medlem
Cryptomixer.io är legit.

Det går faktiskt att lura dom genom att säga de skickat till fel adress. Man ger de en länk på en klonar blockchain sen ser det ut som de faktiskt skickat till fel. En del har gjort stora pengar på detta.
Citera
2020-11-16, 11:59
  #4
Medlem
Wasabi wallet funkar perfekt (minst 0.1 btc)

https://wasabiwallet.io/

använd inte en centralisead tjänst som kan ta dina pengar.
Citera
2020-12-23, 11:58
  #5
Medlem
mikemoneys avatar
www.heliosmixer.com

www.cryptomixer.io


Dessa har jag användt med rätt stora summor, 50k plus och jag har fortfarande mina bitcoin.
Citera
2020-12-24, 21:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikemoney
www.heliosmixer.com

www.cryptomixer.io


Dessa har jag användt med rätt stora summor, 50k plus och jag har fortfarande mina bitcoin.

Varför står det nåt om law enforcement på cryptomixer.io? Känns lite suspekt faktiskt.
Heliosmixer är rätt ny men har också användt den utan problem.
Citera
2020-12-27, 21:40
  #7
Medlem
Hegamons avatar
Vad är bitcoinmixer? Jag förstår verkligen inte alls.....
Citera
2021-01-03, 12:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Varför står det nåt om law enforcement på cryptomixer.io? Känns lite suspekt faktiskt.
Heliosmixer är rätt ny men har också användt den utan problem.
Ja känns inte så bra iaf att använda cryptomixer.io när de skriver sådär. Använder endast heliosmixer.com just nu iaf. Snabb och pålitlig.

De skulle visst börja ned nåt affiliateprogram snart så då kan man tjäna pengar på att andra mixar genom ens länk.
Citera
2021-03-07, 10:14
  #9
Medlem
Illuzionzs avatar
Lånar tråden lite med en extra fråga.

Hur anonymt kan man få det utan mixer? Säg att jag skickar från sidan där jag handlat mina btc till en wallet och vidare från den till var jag nu vill skicka mina btc. Rätta mig om jag har fel men på min wallet kan jag väl generera en ny adress så den jag skickat till och från är borta?

Förstår att mixers såklart är mycket mer anonyma annars skulle ingen använda dom men frågan är hur pass anonymt man kan få det utan mixer? Jag får det att låta som att wallets är anonyma men det kanske dom inte är alls, jag är inte alls insatt i detta därav min fundering.
Citera
2021-03-07, 10:48
  #10
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad är bitcoinmixer? Jag förstår verkligen inte alls.....


tex på Wasabi måste du ha minst 0,1 BTC.
Sickar du in dem i en "mixer" med x antal andra BTC innehavare.
Ut till dig kommer en ny 0,1 BTC som inte är spårbar
__________________
Senast redigerad av Gustav2adolf 2021-03-07 kl. 10:55.
Citera
2021-03-07, 14:49
  #11
Medlem
Samourai plånbok för Android kör med coinjoin. https://samouraiwallet.com/.

In olika belopp, ut samma belopp till alla som deltar. Via Chainanalysis ser man att det går in olika belopp, men det går inte att koppla belopp som går in, till det som går ut.
Citera
2021-03-07, 15:02
  #12
Medlem
DigGaNs avatar
Antar att vi fortfarande pratar om bara Bitcoin.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Hur anonymt kan man få det utan mixer?

Det enda du kan få från mixers är "plausible deniability", du får ingen faktiskt anonymitet. Så utan mixer, får du ingen anonymitet heller eller "plausible deniability", bara pseudo-anonymitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
min wallet kan jag väl generera en ny adress så den jag skickat till och från är borta?

Du kan generera hur många adresser du vill, men de kommer ju vara tomma. För att få något under adressen måste du skicka något till den, så vart de kommer från kommer också vara publikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
som att wallets är anonyma

Generellt sett så är allt publikt i Bitcoin, så inget är anonymt. Det bästa du kan göra med Bitcoin är pseudo-anonymt + "plausible deniability" + svårare att spåra, men du kan aldrig vara 100% säker på om någon inte kan spåra det, om de har nog med resurser för att utföra spårningen. Om du vill vara 100% säker måste du använda något typ som "shielded transactions" med Zcash eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback