Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-12, 09:01
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Om man räknar in frukost, lunch och mddag, och även snabbmat, kanske 1 gång i månaden.

Är det någon som går ut och äter middag själv på restaurang?

Äter ofta middag själv på restaurang.
3-4 gånger i veckan äter jag min middag ute utan sällskap.
Citera
2018-10-12, 09:18
  #50
Medlem
Några gånger i månaden. Lunch då mycket sällan på kvällen. Kanske en gång om året
Citera
2018-10-12, 09:26
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Om man räknar in frukost, lunch och mddag, och även snabbmat, kanske 1 gång i månaden.

Är det någon som går ut och äter middag själv på restaurang?

Händer, när man är ute på tjänsteresa. Det är kanska skönt att vila skallen efter en full dag med tjöt.
Så det blir nog 5-6 ggr om året
Citera
2018-10-12, 21:37
  #52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Om man räknar in frukost, lunch och mddag, och även snabbmat, kanske 1 gång i månaden.

Är det någon som går ut och äter middag själv på restaurang?
Tja det har aldrig varit tomt på restaurangerna utan ganska fullt det kvällar jag varit ute och ätit...
Citera
2018-10-13, 12:08
  #53
Medlem
godboys avatar
Jag brukar landa på puben ett par gånger i veckan efter jobbet. Ett bra sätt att slappna av och ha det trevligt. Jag och en av mina kvinnliga arbetskamrater brukar gå ut någon gång i veckan, och vi brukar bli sittande rätt länge då vi har det trevligt.

Sen har jag absolut inga problem med att gå på puben själv. Ibland blir jag sittande själv men inte sällan så är det någon som kommer fram och slår sig ner. Ofta brukar de ställen jag går på ha bra mat till vettiga priser. Allt från 99 kr till knappt 200 kr för en rätt, lite beroende på vilken pub det blir. Sen tillkommer ju ölen.

När det gäller lunch så äter jag mycket sällan sådan ute.
Citera
2023-01-22, 23:13
  #54
Medlem
På vissa arbetsplatser måste man dessvärre ta med en matlåda tex grävmaskinister ute i skogen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback